At drikke, ryge osv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

Timse

For lige at kommentere andet end alkohol og rygning, så forstår jeg godt at du blev jalous. Jeg har selv prøvet det, og tror det er en helt naturlig følelse når man nu selv følger alle "reglerne" tillykke med din kommende bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

MMOGM

Anonym skriver:

Hej

Hvad er jeres holdning til at man drikker og ryger i graviditeten?

Jeg har selv haft en ret kompliceret graviditet og har fulgt alle foreskrifterne meget nøje. Jeg hverken ryger eller drikker alkohol og har taget gravitamin fra og med 3mdr før planlagt graviditet og taget ekstra kalk og jern fra uge 10.

Jeg har en god veninde som også er gravid. Jeg elsker min veninde overalt, men vi er ikke altid enige om tingene. Heldigvis da. Situationen er den at hun tit drikker en hel flaske vin. Og også ofte øl. Hun ryger og tager ihvertfald ikke de vitaminer hun burde.

Det er selvfølgelig hendes valg og jeg elsker hende uanset hvad, men på et tidspunkt da vi gik i uvisheden om hvorvidt vi ventede et handicappet barn, blev jeg faktisk lidt jaloux over at hun kunne gøre som hun ville og stadig vente et sundt barn. Og her gik jeg og gjorde ALT som jeg skulle og ventede muligvis et sygt barn. ØV tanke.

Jeg er selvfølgelig glad for at de venter et sundt og raskt barn, men følelsen af jalousi ramte mig sgu lige et kort øjeblik.

Stakkels barn siger jeg bare! 

Tænk at der er nogle mennesker der ikke vil deres børn det bedste!

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Mikkala91 skriver:

Stakkels barn siger jeg bare! 

Tænk at der er nogle mennesker der ikke vil deres børn det bedste!

Jeg er sikker på at det ikke handler om at hun ikke vil sit barn det bedste. Og jeg vil gerne lige slå fast at hun altså IKKE er alkoholiker.

Jeg skal på ingen måde tage hende i forsvar, men det er jo ikke hver dag hun drikker. Det sker måske en gang i ugen ca.

Jeg tror simpelthen bare at hun ikke VIL indse hvilke konsekvenser det KAN have for baby. Hun er meget afslappet omkring det at hun ryger og drikker vin/øl ind imellem. Hun ser det ikke som et problem, for så ved jeg at hun ikke ville gøre det.

Anmeld

8. september 2012

Carina:-)

simone_jacobsen skriver:

Kan godt forstå du rammes af en øv følelse.
Selvfølgelig er det ikke sundt at drikke en flaske vin, men der er på ingen måde noget galt i, at nyde et glas i ny og næ - spiritus er derimod ikke anbefalet. Cigaretter er heller ikke anbefalet, men hvis man ryger en smøg i ny og næ - og med omtanke - kan jeg have svært ved, at se det "farlige" i det. Det er mange fra min generation der er født af stor ryger og som intet fejler - og det er vel og mærke fra tid tid hvor man ikke kunne tjekke for diverse sygdomme.

Men det lyder jo som om, at hun både er stor ryger og alkoholiker - det ved jeg godt hun nok ikke er - men er tingene gjort med omtanke og opmærksomhed er det, for mig, svært at se det voldsomme problem i det. Hvis du altså snakker et glad/cigaret i ny og næ.

Men den gang vidste man ikke bedre.

Mødre tog medicin ,malede med blyholdig malling.

Børnene sov på maven,var ikke spændt fast i autostol osv.

De ting ville man aldrig gøre idag selv om en del børn aldrig tog skade.

Facts er at alkohol og nikotin skader fostre/børn.ja også os voksne.

Så tager man beslutningen om at drikke /ryge under gaviditet ,tager man samtidig risikoen for et skadet barn.

Var det min veninde der drak 4-5 øl,havde jeg øjeblikkeligt ringet til sundhedsplejesken i det omrød hun boede i.

Anmeld

9. september 2012

Miss Kat

Puha puha puha.... RAVNEMOR!!! Undskyld, men det gør mig harm!

Der er ved gud forskel på at tage et enkelt glas vin eller en cigaret (hvilket jeg stadig er imod, men accepterer hvis andre gør) i festligt lag, men at drikke en hel flaske vin!!

Hun lyder slet, slet ikke klar til at blive mor, når hun åbenbart ikke kan lægge sine skadelige alkoholvaner på hylden og dermed sætter sine egne fornøjelser før sit ufødte barn.

Kan se, du skrev til en anden tråd, at hun drikker måske en gang ugentligt........ 

Sorry, jeg ville miste al respekt for min veninde. Det er topmålet af egoisme i mine øjne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.