At drikke, ryge osv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.043 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. september 2012

Anonym trådstarter

Hej

Hvad er jeres holdning til at man drikker og ryger i graviditeten?

Jeg har selv haft en ret kompliceret graviditet og har fulgt alle foreskrifterne meget nøje. Jeg hverken ryger eller drikker alkohol og har taget gravitamin fra og med 3mdr før planlagt graviditet og taget ekstra kalk og jern fra uge 10.

Jeg har en god veninde som også er gravid. Jeg elsker min veninde overalt, men vi er ikke altid enige om tingene. Heldigvis da. Situationen er den at hun tit drikker en hel flaske vin. Og også ofte øl. Hun ryger og tager ihvertfald ikke de vitaminer hun burde.

Det er selvfølgelig hendes valg og jeg elsker hende uanset hvad, men på et tidspunkt da vi gik i uvisheden om hvorvidt vi ventede et handicappet barn, blev jeg faktisk lidt jaloux over at hun kunne gøre som hun ville og stadig vente et sundt barn. Og her gik jeg og gjorde ALT som jeg skulle og ventede muligvis et sygt barn. ØV tanke.

Jeg er selvfølgelig glad for at de venter et sundt og raskt barn, men følelsen af jalousi ramte mig sgu lige et kort øjeblik.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

TeamRocket

Ej okay man drikker og ryger bare ikke når man er gravid! Synes slet ikke din veninde har fortjent at være gravid når hun slet ikke tar hensyn til baby! Øl, vin og cigaretter er skadelige for baby!

Anmeld

7. september 2012

Faith

Det er en farlig tråd du har startet

Alkohol, cigaretter og stoffer går ikke hånd i hånd med graviditet! Synes ærlig talt din veninde skulle skamme sig. Øv

Anmeld

7. september 2012

maria_wlt

FØJ FØJ FØJ

At hun kan være sig selv bekendt.. Bliver virkelig træls når jeg læser sådan noget.. At man kan få sig seæv til at gøre det mod et andet menneske... USKYLDIGT menneske 

Anmeld

7. september 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Ej okay man drikker og ryger bare ikke når man er gravid! Synes slet ikke din veninde har fortjent at være gravid når hun slet ikke tar hensyn til baby! Øl, vin og cigaretter er skadelige for baby!

Kan ikke være mere enig! Sys simpelthen det er SÅ langt ude!

Anmeld

7. september 2012

Eliza

svesken på disken!! JEG røg altså også..  Jeg er ikke stolt af det, men det gjorde jeg altså.. 

øv bøv skamme mig!! dog kig jeg ikke med make up (nemt for det gør jeg ldrig) tog mine vitaminer og drak ALDRIG øl eller vin 

Jeg skal dog voldsomt ned og er efterfølgende stoppet med at ryge, så babyhulen er pæn og ren til næste skrumling flytter ind 

Man må gøre som man selv vil og det skal jeg ikke blande mig i.. Jeg ville bare personligt ALDRIG drikke når der var en bebs der havde bosat sig i mig..!! Jeg har set hvilke synlige skader det kin give barnet ( og usynlige )

Anmeld

7. september 2012

Sophie90

Tror ikke du finder mange (hvis nogle) der mener det er okay at ryge og drikke under en graviditet.. Og her sidder jeg jo f.eks. Og tænker orh altså ønsker mig meget at være gravid også sætter hun slet ikke pris på den lykkelige situation hun er i..  

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg er fuldstændig enig med jer, men følte mig alligevel som en totalt rådden veninde da jeg blev jaloux på deres raske baby. Blev bare så ked af det da vi fik at vide at vi muligvis ventede en syg baby.

Anmeld

7. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Jeg er fuldstændig enig med jer, men følte mig alligevel som en totalt rådden veninde da jeg blev jaloux på deres raske baby. Blev bare så ked af det da vi fik at vide at vi muligvis ventede en syg baby.

Det kan jeg sørme godt forstå

Anmeld

7. september 2012

MorDk

Er der nogle der har set det program på TLC ..åh kan ik huske hvad det hedder... Ung og uansvarlig eller Mor og uansvarlig? Ka ik lige huske det. MEN der viser det hvad det gør ved baby når man ryger. Dets lille hjerte kommer på OVERarbejde... og optager ikke den ilt det skal.

Mange af de mødre der så det fik det SÅ dårligt! Jeg blev også helt dårlig ved tanken... Stakkels lille menneske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.