At drikke, ryge osv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2012

Bassemor<3

Jeg havde sagt noget til hende, uden tvivl. . .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

Ciss

Folk er jo nødt til at tage sine egne valg omkring dette, men personlig var det naturligt for mig at forsøge at gøre det bedste jeg kunne, for at give mine børn bedst mulig helse i livet. Der er jo langtidseffekter som først viser sig flere år senere som mulig astma, læreproblemer i skolealder osv. Selvfølgelig er der en god chance for at det går godt men man forbedrer jo chancen for at det skal gå godt betragtelig ved at forsøge at følge anbefalingerne.

Min datter blev født med nogen fysiske uventede problemer. Selvom vi aldrig får svar på, hvorfor det skete, har jeg haft utrolig dårlig samvittighed over det, og jeg ved med mig selv, at hvis mine børn fik problemer, som man med en vis sansynlighed kunne føre tilbage til ting, jeg gjorde som gravid, ville jeg virkelig have problemer med at tilgive mig selv.

Anmeld

7. september 2012

klmf

Jeg kan godt tage en slurk af min kærestes øl eller smage lidt på vinen - cigaretter droppede jeg da jeg ventede den første.

Men! En hel flaske vin + øl det er ALT for meget Det er selvfølgelig hendes eget valg, men hun risikerer at lave alkoholskader på fostret.

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Er der nogle der har set det program på TLC ..åh kan ik huske hvad det hedder... Ung og uansvarlig eller Mor og uansvarlig? Ka ik lige huske det. MEN der viser det hvad det gør ved baby når man ryger. Dets lille hjerte kommer på OVERarbejde... og optager ikke den ilt det skal.

Mange af de mødre der så det fik det SÅ dårligt! Jeg blev også helt dårlig ved tanken... Stakkels lille menneske...

Det program har jeg ikke set, men det burde min veninde måske se?

Jeg vil ikke begynde at skælde hende ud eller noget, hun kender min  holdning. Men måske hvis hun fik sat billeder på hvad det rent faktisk kan gøre ved baby.

Anmeld

7. september 2012

MorDk

Anonym skriver:

Det program har jeg ikke set, men det burde min veninde måske se?

Jeg vil ikke begynde at skælde hende ud eller noget, hun kender min  holdning. Men måske hvis hun fik sat billeder på hvad det rent faktisk kan gøre ved baby.

JA jeg sys bare det er så LANGT ude... (min mening) Og jeg forstår virkelig ikke man vil/tør udsætte sit barn for det...

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg kan godt tage en slurk af min kærestes øl eller smage lidt på vinen - cigaretter droppede jeg da jeg ventede den første.

Men! En hel flaske vin + øl det er ALT for meget Det er selvfølgelig hendes eget valg, men hun risikerer at lave alkoholskader på fostret.

Det er ikke fordi jeg har set hende drikke BÅDE vin OG øl, men ind imellem ser jeg hende drikke 4-5 øl på et par timer. Og en del gange har jeg set hende drikke en flaske vin til maden.
Hun bliver ikke beruset i den forstand, men synes stadig det er ALT for meget.

Jeg afholder mig selv totalt fra at drikke, men tænker at en enkelt i ny og næ ikke kan skade på samme måde som den stil hun kører lige pt.

Iih den er svær. Jeg betragter hende som min bedste veninde.

Anmeld

7. september 2012

cierva

Tror hun skal være MEGET heldig for IKKE at få er alkohol skadet barn:-( Øv hvor er det forfærdeligt at sådanne kvinder får lov at få børn.. Dybt tragisk..

Anmeld

7. september 2012

Camilla <3

TeamRocket skriver:

Ej okay man drikker og ryger bare ikke når man er gravid! Synes slet ikke din veninde har fortjent at være gravid når hun slet ikke tar hensyn til baby! Øl, vin og cigaretter er skadelige for baby!

Enig! 

Anmeld

7. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

TeamRocket skriver:

Ej okay man drikker og ryger bare ikke når man er gravid! Synes slet ikke din veninde har fortjent at være gravid når hun slet ikke tar hensyn til baby! Øl, vin og cigaretter er skadelige for baby!

Kunne ikke sige det bedre selv!!

Anmeld

8. september 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Hej

Hvad er jeres holdning til at man drikker og ryger i graviditeten?

Jeg har selv haft en ret kompliceret graviditet og har fulgt alle foreskrifterne meget nøje. Jeg hverken ryger eller drikker alkohol og har taget gravitamin fra og med 3mdr før planlagt graviditet og taget ekstra kalk og jern fra uge 10.

Jeg har en god veninde som også er gravid. Jeg elsker min veninde overalt, men vi er ikke altid enige om tingene. Heldigvis da. Situationen er den at hun tit drikker en hel flaske vin. Og også ofte øl. Hun ryger og tager ihvertfald ikke de vitaminer hun burde.

Det er selvfølgelig hendes valg og jeg elsker hende uanset hvad, men på et tidspunkt da vi gik i uvisheden om hvorvidt vi ventede et handicappet barn, blev jeg faktisk lidt jaloux over at hun kunne gøre som hun ville og stadig vente et sundt barn. Og her gik jeg og gjorde ALT som jeg skulle og ventede muligvis et sygt barn. ØV tanke.

Jeg er selvfølgelig glad for at de venter et sundt og raskt barn, men følelsen af jalousi ramte mig sgu lige et kort øjeblik.

Kan godt forstå du rammes af en øv følelse.
Selvfølgelig er det ikke sundt at drikke en flaske vin, men der er på ingen måde noget galt i, at nyde et glas i ny og næ - spiritus er derimod ikke anbefalet. Cigaretter er heller ikke anbefalet, men hvis man ryger en smøg i ny og næ - og med omtanke - kan jeg have svært ved, at se det "farlige" i det. Det er mange fra min generation der er født af stor ryger og som intet fejler - og det er vel og mærke fra tid tid hvor man ikke kunne tjekke for diverse sygdomme.

Men det lyder jo som om, at hun både er stor ryger og alkoholiker - det ved jeg godt hun nok ikke er - men er tingene gjort med omtanke og opmærksomhed er det, for mig, svært at se det voldsomme problem i det. Hvis du altså snakker et glad/cigaret i ny og næ.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.