Hej Kathrina
På Hvidovre får man taget en lille "prik i øret blodprøve" lige inden man får lov at gå. De må ikke fortælle en hvad tallet betyder, men når man har været der før ved man jo godt hvad det skal ligge inden for

Meget rart at man får det at vide med det samme, så man ikke skal gå og bekymre sig for meget.
Mit besøg hos JM i torsdags gik både godt og skidt. Prinsessen har det rigtig fint (hvilket jo er det vigtigste), hun er skønnet til at veje 1.300/1.400 gram og følger kurven helt fint. Det er masser af bevægelse så det er også fint. Urinprøven gav heller ingen anledning til bekymring, men da jeg så skulle have målt mit blodtryk var det alt for højt. JM gik faktisk efter en anden blodtryksmåler for at tjekke om den var god nok (det var den desværre). 146/98 ikke så godt.

Fik at vide at jeg nok ville blive sygemeldt og hvis det ikke blev bedre så var de nødt til at indlægge mig

Det vil jeg for alt i verden undgå, tænk at skulle ligge der i de næste 10 uger !!!! Jeg ville blive sindsyg

Jeg blev bedt om at komme på hospitalet i går fredag til blodprøver, urinprøve, få kørt strimmel samt ny måling af blodtryk og så ville man tage stilling der til hvad der skulle ske.
Blodtrykket så bedre ud fredag (dog taget efter at jeg havde ligget i en seng i over 1 time). Jeg er blevet deltidssygemeldt og JM foreslog at jeg tog mandag og fredag derhjemme for at få en så lang weekend som muligt og få slappet af i (pga. at jeg kører så langt, så ville kortere dage ikke give den samme afslapning), desuden skulle mine arbejdsopgaver skæres ned og så skulle jeg ellers lige hjem fra arbejde og slappe af de andre dage. Herhjemme må jeg ikke gøre rent, pudse vinduer og den slags ting, så jeg skal virkelig tage mig sammen til bare at lægge mig.
Blev sku´ lidt bange der og selv om det ikke huer mig at skulle sige til arbejdet at jeg skal gå hjemme nogle dage om ugen er der jo ingen vej udenom.
Jeg skal så nu tjekkes hver uge gennem resten af graviditeten og så tager de stilling til fra gang til gang hvad der skal ske. Håber jeg kan få slappet så meget af, at det i næste uge ser bedre ud.
Jeg læser til Statonom (det samme som merkonom, bare inden for staten, med fag som organisationspsykologi, statsret, EU-ret, forvaltningsret, samfundsanalyse og økonomi). Jeg mangler kun at skrive speciale, der skal afleveres midt november, så jeg ville jo gerne være færdig med det inden jeg skal føde. Skal så til eksamen i start december og så skulle det være slut. Kunne godt udskyde det til næste år, men det ville bare være at udskyde problembet synes jeg og tror slet ikke at jeg er motiveret til det til næste år. Eneste "gode" ved deltidssygemeldingen er at jeg så får noget ekstra tid til opgaven.
Jeg er VILD med De unge mødre så jeg skal da helt sikkert følge med fra på tirsdag, de gør og siger simpelthen sådan nogle mærkelige ting, så det er man da nødt til at følge med i ha ha ha

Glæder mig sådan på jeres vegne med en ferie nu, det bliver da super skønt og tiltrængt.

Trine 29+2