(oktober) Nogen med termin i oktober/november fra Køge området??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

Brams

Hej Kathrina

Du har helt ret, det er super fedt at have andre at snakke med om alt hvad der rør sig stort eller småt. Faktisk var det tilfældigt at jeg faldt over denne side, men har bestemt ikke fortrudt. Det er lidt svært at få forklaret alle de ting der foregår indeni derhjemme, så det er fedt med andre der bare VED hvordan det føles.

Ser ikke for godt ud med vejret i weekenden, så det kan være vi er nødt til at aflyse, hvilket er helt vildt ærgeligt, men vi trækker den lige lidt endnu og håber på det bedste

Kan godt forstå at du gerne ville have haft lidt længere ferie sammen med Peter, 1 uge går også hurtigt. Det er godt at der er lidt at se frem til i august 

Jeg går og venter på, at skulle til den sidste sukkerbelastning den 11.8. neeeej hvor jeg glæder mig til at få det overstået  og så er det ellers jordemoder den 13.8. det bliver lidt mere spændende.

Min mail er: brams1@mail.dk

Så skulle det også være sikkert, jeg går på barsel fra den 17. september, så min sidste arbejdsdag bliver den 16. Det ser jeg rigtig meget frem til nu kan jeg godt mærke. Det bliver fedt bare at kunne hygge sig derhjemme  og vente......

Jeg er forresten klar på kaffe eller hvad det nu bliver, en eller anden dag. Vi må simpelthen mødes in real life også.

Knus Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

tumle81

Hej Trine

Ja vi glæder os meget til slutningen af august til vores ferie til Færøerne, det bliver dejligt at kunne være sammen alle fire i 14 dage!!

Hvorfor skal du egentlig til sukker belastning??
Jeg var til JM i går og havde sukker i urinen og derfor skal jeg til belastning på mandag på sygehuset :-( Det har jeg dog også haft ved de to andre graviditeter, så håber ikke der er noget... Jm blev dog lidt mere bekymret da hun hørte at jeg tog meget på under graviditet og også fik store børn, ihvertfald Valdemar (4260 g) Hun rådede mig til ikke at spise for meget sukker og masser af frugt og grønt. Det prøver jeg jo også, men er indimellem så lækker sulten ;-/

Hvordan gik det med jeres USA fest?? Kan slet ikke huske om vejret egentlig holdt, men det mener jeg da at det gjorde...

Vi skal i bon bon land i morgen, så håber at der ikke er stuvende fyldt med mennesker. Vejret skulle blive godt, så håber på en god dag :-)

Jeg har jo haft børnene hjemme hele ugen fordi der har været H1N1 i deres instituiton, men nu er det noget tid siden der har været et nyt tilfælde, så de skal afsted på mandag. Så kommer de afsted i 2 uger og så holder jeg dem hjemme i ugen inden vi tager til Færøerne, så hvis der skulle komme noget indfluenza, kan de få det inden vi skal afsted. Håber dog ikke der kommer noget, vil helst ikke smittes nu hvor jeg er gravid!! Jeg synes det er svært at vurdere hvor bekymret man skal være, de siger jo både det ene og andet i tv!!

Når du er gået på barsel kan vi bare aftale en dag, det er nok nemmest at finde ud af noget der, tror du ikke??

Kan godt forstå du er glad for siden, jeg synes også denne fungerer langt bedre end den anden jeg var på, den der hedder netbaby. Denne her er meget mere overskuelig og nem at finde rundt på... En super side med god info og fine mødregrupper ;-)

Knus Kathrina

Anmeld

2. august 2009

Brams

Hej Kathrina

Nej det lyder da rigtig lækkert med 14 dage på Færøerne. Håber det bliver rigtig godt. Har I familie deroppe ?

Jeg er overvægtig, så det stiller mig i risikogruppen for at få graviditetssukkersyge - desværre for det er da nok noget af det værste jeg har været ude for  Nå men det er jo snart overstået.

Håber ikke at det fortsætter med dig og jeg kender ganske godt det der med lige at blive lækkersulten

Vores amerikaner-fest gik godt, på trods af lidt regn. Det var dog ikke meget der kom og vi nåede da både at grille mad og lave snobrød og skumfiduser. Vi havde sat stort telt op heldigvis.

Håber Jeres tur til Bonbon-land gik godt, vejret var da med Jer. Vi tog en tur på Bakken i går og gik og hyggede os, der var SÅ mange mennesker. Vi holdt i kø bare for at komme ind fordi vi skulle vente på at der var nogle der kørte ud - det har jeg aldrig oplevet før

Det er efterhånden lidt vildt med alt det H1N1, det er ved at være skræmmende især når man er gravid! Håber børnene har det godt, godt du havde muligheden for at holde dem hjemme, så er der da mindre mulighed for at de bliver smittede. Jeg håber, at den "bølge" af smittefare de regner med kommer ind over os snart, holder lidt igen, i hvert fald indtil vi har født

Jeg plejer ikke at være pylret og havde heller ingen skrubler over at rejse til USA selv om der var mange smittede derovre, men jeg synes man nu er nødt til at tage det alvorligt, om ikke andet så bare for at være på den sikre side. Så jeg har besluttet mig for ikke at tage nogle chancer og gå til lægen hvis jeg føler mig dårlig. Regner dog ikke med at det bliver aktuelt

Det ville være super hvis vi ventede til efter at jeg er gået på barsel, lige nu er der bare så meget, men så er jeg også helt klar.

Knus Trine

Anmeld

5. august 2009

tumle81

Hej Trine

Ja vi har familie på Færøerne. Min mor er født og opvokset deroppe, så har det meste af familien på hendes side. Dog bor den ene af mine mostre i Korsør, men resten af familien er deroppe.
Det er super dejligt, og jeg nød det som barn når vi skulle op og besøge dem allesammen. Det er nogle fantastiske øer med dejlig natur og god mad ;-)

Jeg overlevede også min glukose belastning i mandags, det er jo lidt kedeligt bare at sidde der, men læste lidt blade og slappede af. Mit faste blodsukker var 4,5 så det var jo rigtig fint :-)

Dejligt at høre at festen gik som den skulle, det er rart når man har arrangeret en fest at det så bare kører på skinner. Det lyder også som om I havde en dejlig aften. Vi grillede også for noget tid siden hos mine forældre og lavede skumfiduser på grillen, mums det smager dejligt :-)

Vi havde en super dag i Bonbon land, vi fik jo fri billetter så vi kunne komme en gang til indenfor 14 dage. Så det hele var gratis, fedt!
Ydermere havde svigermor sponsoreret 250 kr til is til os alle 8. Vi havde jo inviteret Peters søster, hendes mand og deres to børn med. De har en datter på 4½ år og en søn der bliver 2 til oktober, så det passer så godt med vores børn. Det er det samme på min side, min bror og hans kone har også to børn, en pige der bliver 6 år om 14 dage og en dreng der bliver 1 år til september. Det er godt for bøenene at de har nogen at lege med når vi er sammen med resten af familien...

Dejligt at sommeren er kommet over os igen, det er bare med at nyde det gode vejr, for allerede på lørdag har de lovet skiftende vejr igen :-(

Vi regner med at få vores nye bil i denne uge, det bliver rart med en diesel bil og med en større bil end den vi har nu, ren luksus ;-)

Knus Kathrina 28+1

Anmeld

7. august 2009

Brams

Hej Kathrina

Lyder rigtig dejligt med familien på Færøerne, super at I tager afsted og får nydt hinanden og hilst på familien, inden i bliver 5

Godt du kom helskindet gennem glukosebelastningen, jeg skal jo på tirsdag, så jeg glæder mig bare til det bliver onsdag og alt forhåbentlig ser ud som det skal.

Skal til 2. JM besøg på torsdag, så det glæder vi os meget til, lige at blive tjekket igennem og få et bud på hvor meget hun vejer og sådan

Vi har bestilt tid til en 3D/4D skanning (betalt af min søde søster, det ville hun gerne give os ). Var med da min søster fik lavet hendes, så jeg glæder mig rigtig meget, for jeg synes man kunne se virkelig meget. Bliver skønt at få et glimt af hende inden hun kommer ud.

Det lyder som om I havde en super tur i Bon-Bon land, godt vejret var godt, det har også været et par rigtig gode dage her på det sidste og det skulle vist fortsætte indtil lørdag med (håber håber) Det er så dejligt at kunne sidde ude på terassen til sent om aftenen, vi kan efterhånden ikke huske hvornår vi sidst har siddet foran fjernsynet som aftenen.

Tillykke med den nye bil, altid dejligt med noget nyt og især en så stor ting. Vi må vist vente på at den vi har nu bliver betalt ud , det er dog en diesel, så den kører langt på en liter hvilket er super, især når man arbejder langt fra hvor man bor (jeg arbejder i Taastrup). Men kun til 16.9. så hedder den BARSEL  jubiiii - er begyndt at glæde mig rigtig meget til min sidste dag.

God weekend.

Knus Trine

Anmeld

7. august 2009

tumle81

Hej Trine

Det lyder som om du glæder dig til barsel, det kan jeg godt forstå. Selvom jeg allerede har gået hjemme i over 2 mdr nyder jeg det stadig. Det er så rart at have god tid til alting, især om morgenen med ungerne. Det er også rart at nå det hele herhjemme i mit eget tempo, jeg må jo ikke gøre for meget på en gang så får jeg for ondt i bækkenet :-(

Jeg ringede til en kollega i går for at høre resultatet af min glukose belastning. Jeg var simpelthen for nysgerrig til at kunne vente til lægen eller jm gav mig svar...
Mit faste bs var jo 4,5 så jeg regnede med at det hele var fint, men efter de to timer var mit bs 8,8, og grænsen er jo 9,0 :-(
Jeg ringede til afsnittet for gravide på Roskilde sygehus da jeg var i tvivl om der skulle gøres noget når jeg var så tæt på grænsen eller man skulle overskride den. Hun snakkede med en af de andre jm som havde med diabetes at gøre, og ringede tilbage!
Jeg skal forsøge at passe på den næste måned og spise lidt som en diabetiker, og så skal jeg til en kontrol om fire uger, hvor jeg skal have lavet endnu en glukose belastning for at se om  resultatet er bedre...
Det var ikke så fedt at få at vide, især fordi jeg har virkelig svært ved at holde mig fra slik og lign. Er simpelthen så lækkersulten for tiden Jeg må jo bare forsøge at gøre mit bedste...

Det bliver spændende med det 2. jm besøg, det er rart at blive tjekket efter og lytte til hjertelyd. Går du i Køge??
Jeg skal først igen til september da jeg er på ferie i slutningen af august hvor hun ellers ville have set mig. I september skal jeg til gengæld til en masse undersøgelser. Der er både Jm, læge, forsøgsscanning og så endnu en glukose belastning.

Fedt med en 3d, det kan jeg godt forstå I vil. Vi gjorde det også med Valdemar, men ikke denne gang. Vi vil jo ikke vide kønnet så derfor synes vi heller ikke vi tager til 3d scanning. Til gengæld får vi de der to ekstra scanninger i forbindelse med det forsøg jeg er med i på Roskilde...

I weekenden skal jeg vist bare slappe af, måske besøger mig og ungerne mine forældre i morgen. Peter skal ud og fiske i aften og nat, så han ville være glad for at få en formiddag med lidt ro i lejligheden ;-)

Vi har forresten fået tilbudt en større lejlighed, men vi er nr 6 på listen så tør ikke være for optimistisk endnu. Der er sidste dag d 12 august og så får vi svar derefter hvis det bliver os. Det ville være SÅ lækkert med mere plads, men får vi ikke denne får vi forhåbentlig snart en anden. Det ville være godt inden den lille nye kommer, men hvis ikke går det nok også alligevel. Det bliver det jo nødt til ;-)

Knus Kathrina

Anmeld

11. august 2009

Brams

Hej Kathrina

Så fik jeg glukosebelastningen overstået - pu-ha det er altså væmmeligt
Mit BS lå på 5,2 efter belastningen, så jeg er super glad. Er dog lidt ked af at du skal igennem det igen.

Kender så udemærket det der med at være lækkersulten, jeg synes at jeg i øjeblikket slet ikke kan få nok at det søde (måske er det bare sådan på det her tidspunkt af graviditeten?!)

Ja jeg glæder mig helt vildt til at gå på barsel - 5 uger endnu, så det varer jo ikke så længe.

Jeg går til JM på Hvidovre, vi har det hele på Hvidovre faktisk, da det jo også er der jeg skal føde. Skal i næste uge starte til fødselsforberedelse, det ser jeg frem til. Vi skal komme der 3 gange med 2 ugers mellemrum.

Faktisk synes jeg, at jeg har meget i øjeblikket jeg render rundt til. Det virker som om tingene altid klumper sig sammen i visse uger, på fredag skal jeg til tjek for min astma, så de kan holde øje med om jeg trækker vejret ordentligt og dermed at hun også trækker vejret som hun skal.

Er stadig ikke kommet igang med mit speciale, som skal afleveres til november (skulle jo meget gerne være færdig ingen vi når oktober). Det er lidt af et mareridt lige nu og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg får sparket mig selv igang. Håber jeg snart får taget mig sammen.

Glæder mig til at høre mere om lejligheden, håber for Jer at det lykkedes for det kunne da være fedt.

Knus Trine

Anmeld

14. august 2009

tumle81

Hej Trine

Hvordan kan det være at du fik svar på belastningen med det samme??
Jeg får taget en blodprøve og så går der nogle dage før man kan få svar. Foregår det på en anden måde på Hvidovre??

Jeg havde glemt du skulle føde på Hvidovre, så det er da klart at du går til jm derinde! Det bliver spændende med fødselsforberedelse. Jeg gik til det dengang jeg ventede Victoria, men har ikke gjort det med Valdemar og heller ikke denne gang. Ved jo godt hvad der sker og hvad jeg skal igennem. Peter synes ikke det var et hit, det er slet ikke ham at gå til sådan noget med en masse kvinder der sidder og fortæller om deres frygt eller en fødsel der bliver smidt i synet på en. Han har sevlfølgelig været med ved både Victorias og Valdemars fødsel, og også den kommende. Dog synes han det er meget personligt og har ikke samme behov for at dele det med andre... Det er nok noget andet for kvinderne... Er spændt på hvad I synes om det
Jeg tror det ligger meget til mig at være lækker sulten, især når jeg er gravid. Jeg har ellers en start holdning som hedder at denne gang skal det være sundt og ikke for mange kg på sidebenene, men det holder aldrig helt

Hso mig klumper det sig også sammen, her i august synes jeg ikke der er noget særligt, men i september boomer det bare. Der skal jeg til scanning, jm, læge, glukose belastning!! Ja og så nærmer fødslen sig også bare med hastige skridt!! Det er slet ikke til at forstå...

Hvad er det for et speciale du er igang med??
Kan godt forstå det stresser dig lidt, man synes ellers man har tid nok, men lige pludselig er baby der og så har man slet ikke tid til det... Jeg var igang med uddannelse da vi fik Victoria, og jeg synes det var en hård tid. Super dejlig og nem, men hårdt at finde tid til lektier og læsning!! Ville anbefale det til andre og nok også gøre det igen, man skal bare være forberedt på at det kræver lidt mere end når man bare er sig selv eller med en kæreste...

Ser du de unge mødre?? Der starter nye afsnit på tirsdag, det ser jeg frem til  

Nu er der kun en uge og en dag til vi tager til Færøerne, der bliver virkelig talt ned herhjemme. Vi glæder os så meget til at holde ferie sammen og komme lidt væk. Det bliver bare super skønt!!

Kathrina 29+3

Anmeld

15. august 2009

Brams

Hej Kathrina

På Hvidovre får man taget en lille "prik i øret blodprøve" lige inden man får lov at gå. De må ikke fortælle en hvad tallet betyder, men når man har været der før ved man jo godt hvad det skal ligge inden for  Meget rart at man får det at vide med det samme, så man ikke skal gå og bekymre sig for meget.

Mit besøg hos JM i torsdags gik både godt og skidt. Prinsessen har det rigtig fint (hvilket jo er det vigtigste), hun er skønnet til at veje 1.300/1.400 gram og følger kurven helt fint. Det er masser af bevægelse så det er også fint. Urinprøven gav heller ingen anledning til bekymring, men da jeg så skulle have målt mit blodtryk var det alt for højt. JM gik faktisk efter en anden blodtryksmåler for at tjekke om den var god nok (det var den desværre). 146/98 ikke så godt.

Fik at vide at jeg nok ville blive sygemeldt og hvis det ikke blev bedre så var de nødt til at indlægge mig Det vil jeg for alt i verden undgå, tænk at skulle ligge der i de næste 10 uger !!!! Jeg ville blive sindsyg

Jeg blev bedt om at komme på hospitalet i går fredag til blodprøver, urinprøve, få kørt strimmel samt ny måling af blodtryk og så ville man tage stilling der til hvad der skulle ske.
Blodtrykket så bedre ud fredag (dog taget efter at jeg havde ligget i en seng i over 1 time). Jeg er blevet deltidssygemeldt og JM foreslog at jeg tog mandag og fredag derhjemme for at få en så lang weekend som muligt og få slappet af i (pga. at jeg kører så langt, så ville kortere dage ikke give den samme afslapning), desuden skulle mine arbejdsopgaver skæres ned og så skulle jeg ellers lige hjem fra arbejde og slappe af de andre dage. Herhjemme må jeg ikke gøre rent, pudse vinduer og den slags ting, så jeg skal virkelig tage mig sammen til bare at lægge mig.

Blev sku´ lidt bange der og selv om det ikke huer mig at skulle sige til arbejdet at jeg skal gå hjemme nogle dage om ugen er der jo ingen vej udenom.

Jeg skal så nu tjekkes hver uge gennem resten af graviditeten og så tager de stilling til fra gang til gang hvad der skal ske. Håber jeg kan få slappet så meget af, at det i næste uge ser bedre ud.

Jeg læser til Statonom (det samme som merkonom, bare inden for staten, med fag som organisationspsykologi, statsret, EU-ret, forvaltningsret, samfundsanalyse og økonomi). Jeg mangler kun at skrive speciale, der skal afleveres midt november, så jeg ville jo gerne være færdig med det inden jeg skal føde. Skal så til eksamen i start december og så skulle det være slut. Kunne godt udskyde det til næste år, men det ville bare være at udskyde problembet synes jeg og tror slet ikke at jeg er motiveret til det til næste år. Eneste "gode" ved deltidssygemeldingen er at jeg så får noget ekstra tid til opgaven.

Jeg er VILD med De unge mødre så jeg skal da helt sikkert følge med fra på tirsdag, de gør og siger simpelthen sådan nogle mærkelige ting, så det er man da nødt til at følge med i ha ha ha

Glæder mig sådan på jeres vegne med en ferie nu, det bliver da super skønt og tiltrængt.

Trine 29+2

Anmeld

17. august 2009

tumle81

Hej Trine

Hold da op, sikken en omgang!!
Det er da noget værre noget med dit BT, er det svangerskabsforgiftning de frygter eller generelt bare stress og for højt BT??
Kan godt forstå det ikke er sjovt at skulle sige fra på arbejdet, men det er jo bare så nødvendigt når man har ansvaret for sig selv men sandelig også for en dejlig lille prinsesse...

!0 uger på sygehuset lyder heller ikke ligefrem opmuntrende! Da jeg ventede Victoria var jeg indlagt de sidste 14 dage pga smerter i mit bækken, og det var ikke sjovt. Jeg fik endda lov at komme hjem på orlov i weekenden, men det er hårdt at skulle undvære sin kæreste lige op til fødslen. Det var jo den tid vi havde planlagt at gå og nusle med de sidste ting, men det fik vi altså ikke gjort. Han kom og besøgte mig hver dag og måtte køre hjem igen hver aften. Det ville jeg for alt i verden undgå med Valdemar, og derfor passede jeg bare så godt på mig selv og tog alle de forholdsregler jeg kunne for at undgå at blive overbelastet i mit bækken. Det hjalp jo også, undgik ihvertfald en indlæggelse :-)

Som du selv siger kan du jo bruge tiden konstruktivt når du alligevel skal ligge på sofaen. Det er jo en god mulighed for at læse, studere og skrive opgave.
Kan godt forstå du ikk vil udsætte det til næste år, det er bare at udsætte unødigt. Du skal nok nå at få det gjort færdigt til november, og det ville jo være fedt at kunne sige man er færdig og bare nyde resten af sin barsel med prinsessen...

Havde I egentlig snakket navne endnu??
Vi kan simpelthen ikke blive kloge på hvad vi bedst kan lide, synes der er mange søde, men de skal jo gerne passe til Victoria og Valdemar samt til vores efternavn. Vi har temmelig lange navne, men sådan er det jo nu bare engang...

Ellers dejligt at alt andet så godt ud til Jm... Jeg glæder mig til jeg skal til jm igen selvom det først er om 3 uger. Der er også fuld gang i maven herhjemme, den er simpelthen så aktiv og sparker meget og mange gange i løbet af dagen. Desuden har den hikke mange gange i løbet af dagen, hvilket kan være lidt belastende, på den gode måde ;-)

Dejligt med endnu en "De unge mødre" fan ;-) Synes også de er god underholdning. Nogle af dem klarer det meget godt, men nogle af dem er simpelthen så naive at man tror det er løgn. Det er lidt skræmmende nogle gange at se hvordan deres liv udformer sig, men heldigvis vokser de fleste med opgaven, og har en god opbakning hjemme. Det må være det vigtigste når man bliver mor i så ung en alder...

Forresten så tror jeg at jeg vil begynde at skrive til din mail istedet for, så kan alle ikke følge med længere ;-)

Knus Kathrina 29+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.