Camulla skriver:
Hej med jer derude.
Jeg står i lidt af et dilemma og har gjordt det siden jeg var gravid.
Min mindste søn på knap 8 mdr. hedder Noam og jeg har bare aldrig været vild med navnet og har heller ikke vænnet mig til det endnu 
Min mand valgte det og jeg sagde okay, for troede at jeg ville vænne mig til det da han så kom til verden (sådan var det med min store dreng Micas - elsker hans navn nu og han kunne ikke hedde andet), men det er bare ikke sket med Noam endnu
Jeg synes at det lyder som om man siger noget med en orm, når man siger hans navn og jeg har bare hele tiden kaldt ham for "lillebror".
Jeg har lige siden han kom til verden ønsket at ændre det, men min mand sagde nej og jeg tænkte også at jeg nok kom til at elske det med tiden. Men nu er der gået 8 måneder og det er ikke kommet endnu.
Jeg tror også, at jeg gør ham en tjeneste ved at vælge et "normalt" navn, for folk fatter ikke hvad han hedder når jeg siger det. Kan se på Micas at han bliver rigtig ked af det, når folk tror, han hedder Niklas, Lukas eller Michael 
Nu er jeg faldet for navnet Jonas! Og han ligner virkelig en lille Jonas og det passer sådan til Micas, synes jeg. Og manden har sagt god for det nu og jeg gider virkelig ikke havde det træls med hans navn resten af livet
Hvad ville I gøre? Ændre det eller lade være?
Selvfølgelig vil det være mærkeligt i starten, men det går jo hurtigt over, tænker jeg. Gik rundt og kaldte han Jonas et par gange igår og det falder bare helt naturligt 
Krydser fingre for respons
Ligner han ikke en Jonas??
Årh jeg kan godt se dit dilemma, men tror ikke at jeg ville kunne ændre mit barns navn.
Mit barn hedder Camille og i starten kunne jeg bare slet ikke forbinde det med mit barn. Der gik lang tid og jeg/vi overvejede at ændre navnet til Frida, fordi jeg synes det passede meget bedre til hende!
Jeg turde dog ikke at gøre det og selvom jeg det første år havde temmelig svært ved at forbinde navnet Camille med mit barn, så kan hun jo ikke hedde andet nu!
Jeg tænker bare at du risikerer at fortryde igen, fordi man et eller andet sted allerede er vant til at han hedder Noam.
Hvis du beslutter at Noam bare ikke duer, så ville jeg vælge at beholde navnet og så vælge et andet navn foran eller bagved! Synes ikke bare at man kan slette det helt!