Ændre barns navn? (8 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2012

Meyer

Profilbillede for Meyer
Astrid hed kun Astrid til hun var et år, så begyndte Caroline at kalde hende Zaza, og det gjorde vi andre også. Da hun begyndte at tale og andre spurte hende vad hun hed ja så svarede hun Zaza. Så vi valgte at få ændret hendes navn til Astrid Zaza. Og hun bliver i dag kaldt Zaza i skolen. Hun kan selv med tiden bestemme hvad hun vil kaldes men hun reager og bliver kaldt begge navne.

Hvis du ikke kan forlig dig med hans navn, så giv ham Jonas som mellemnavn. Så kan han jo selv bestem når han bliver stor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

ONKC

Camulla skriver:

Men har folk ikke vænnet sig til det nu?? Hvor gammel er han?

Jo, der gik ikke særlig lang tid. Han er knap 9 måneder:-)

Anmeld

7. september 2012

Underskøn

Jeg syns bestemt også mest han ligner en lille Jonas, skønt navn løvrigt..

Meeen du er nu heller ikke nem at samarbejde med, lyder det til, ikk alene skal han ha nyt fornavn, men han må ikk beholde hans nuværende som mellemnavn fordi det er en reminder om hvad han engang hed, ja og...? DU har faktisk selv været indforstået med at det var det navn han skulle ha i sin tid. Din mand , som har valgt noam er så sød at sige i godt kan ændre det, fordi det genere dig, allerede der er han da ret large, for det ér da ikk normen sådan bare lige at ændre den slags... Men nu vil du så oveni kun ændre det hvis det skal HELT væk, og kræver at hvis det skal blive skal din mands eget navn heller ike længere indgå.. Kan sgu godt forstå din mand har sat foden ned nu.

Anmeld

7. september 2012

Camulla

Underskøn skriver:

Meeen du er nu heller ikke nem at samarbejde med, lyder det til, ikk alene skal han ha nyt fornavn, men han må ikk beholde hans nuværende som mellemnavn fordi det er en reminder om hvad han engang hed, ja og...? DU har faktisk selv været indforstået med at det var det navn han skulle ha i sin tid. Din mand , som har valgt noam er så sød at sige i godt kan ændre det, fordi det genere dig, allerede der er han da ret large, for det ér da ikk normen sådan bare lige at ændre den slags... Men nu vil du så oveni kun ændre det hvis det skal HELT væk, og kræver at hvis det skal blive skal din mands eget navn heller ike længere indgå.. Kan sgu godt forstå din mand har sat foden ned nu.

Nej, det er faktisk lige omvendt. Det er slet ikke sådan som du beskriver. Han har valgt begge drengenes fornavne plus at de begge har hans efternavn OG Noam har hans fornavn! Jeg gik med til det fordi jeg netop er dårlig til at sige fra og fordi jeg troede jeg ville vænne mig til det. Jeg gik med det for hans skyld, men har hele tiden, siden inden jeg fødte sagt, at jeg hellere ville have et andet navn, men det gik han ikke med til...

Det er squ første gang nogen siger at det er godt han sætter foden ned! Alle siger altid at jeg er under tøflen og nu må jeg sige fra! At du skriver sådan er tydeligt bevis på, hvordan man kan misforstå hinanden i det skrevne sprog...

Gud, jeg er helt målløs! Det er tydeligt at du ikke kender os!

Anmeld

8. september 2012

chael

Camulla skriver:

Tusind tak! Men jeg vil have slettet Noam helt. Han skal ikke have 5 navne, det synes jeg er lige i overkanten  

Ja okay, vidste ikke hane havde så mange

Anmeld

8. september 2012

Lunae

Camulla skriver:

Hej med jer derude.

Jeg står i lidt af et dilemma og har gjordt det siden jeg var gravid. 

Min mindste søn på knap 8 mdr. hedder Noam og jeg har bare aldrig været vild med navnet og har heller ikke vænnet mig til det endnu

Min mand valgte det og jeg sagde okay, for troede at jeg ville vænne mig til det da han så kom til verden (sådan var det med min store dreng Micas - elsker hans navn nu og han kunne ikke hedde andet), men det er bare ikke sket med Noam endnu Jeg synes at det lyder som om man siger noget med en orm, når man siger hans navn og jeg har bare hele tiden kaldt ham for "lillebror".

Jeg har lige siden han kom til verden ønsket at ændre det, men min mand sagde nej og jeg tænkte også at jeg nok kom til at elske det med tiden. Men nu er der gået 8 måneder og det er ikke kommet endnu. 

Jeg tror også, at jeg gør ham en tjeneste ved at vælge et "normalt" navn, for folk fatter ikke hvad han hedder når jeg siger det. Kan se på Micas at han bliver rigtig ked af det, når folk tror, han hedder Niklas, Lukas eller Michael 

Nu er jeg faldet for navnet Jonas! Og han ligner virkelig en lille Jonas og det passer sådan til Micas, synes jeg. Og manden har sagt god for det nu og jeg gider virkelig ikke havde det træls med hans navn resten af livet Hvad ville I gøre? Ændre det eller lade være?

Selvfølgelig vil det være mærkeligt i starten, men det går jo hurtigt over, tænker jeg. Gik rundt og kaldte han Jonas et par gange igår og det falder bare helt naturligt

Krydser fingre for respons  

Ligner han ikke en Jonas??  

Årh jeg kan godt se dit dilemma, men tror ikke at jeg ville kunne ændre mit barns navn.

Mit barn hedder Camille og i starten kunne jeg bare slet ikke forbinde det med mit barn. Der gik lang tid og jeg/vi overvejede at ændre navnet til Frida, fordi jeg synes det passede meget bedre til hende!

Jeg turde dog ikke at gøre det og selvom jeg det første år havde temmelig svært ved at forbinde navnet Camille med mit barn, så kan hun jo ikke hedde andet nu!

Jeg tænker bare at du risikerer at fortryde igen, fordi man et eller andet sted allerede er vant til at han hedder Noam.

Hvis du beslutter at Noam bare ikke duer, så ville jeg vælge at beholde navnet og så vælge et andet navn foran eller bagved! Synes ikke bare at man kan slette det helt!

Anmeld

8. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Camulla skriver:

Nå, nu var jeg lige inde for at ændre navnet, havde udfyldt papirer og det hele og lige før jeg skulle til at godkende, ringede jeg til Frederik (min mand) - sød og rar som jeg jo er - for at høre, om han nu var 100 % med på navnet Jonas. -Selvom han havde sagt, at jeg bare skulle gøre, hvad jeg følte for. Han sagde så, at han syntes, vi skulle vente et par dage, kalde ham Jonas herhjemme og se om det faldt naturligt. Og fair nok! Ok med mig.

MEN!

Så ringede han igen og sagde at en kollega havde foreslået (som mange af jer også foreslår) at han bare kunne hedde Jonas foran Noam, så han får 5 navne. Og det synes jeg jo er for mange navne. Så kommer han til at hedde: 

Jonas Noam Frederik Mit Efternavn Min Mands Efternavn

Og det vil jeg ikke gå med til. Vil have navnet helt væk. Synes det er underligt, hvis det fortsat er i hans navn, så bliver man konstant mindet om, at det hed han engang... Hmm, what to do? Han sagde at han ikke ville gå med til det, kun hvis han stadig hed Noam  Og helt ærligt, han hedder i forvejen hans efternavn OG fornavn til mellemnavn. Hvad må jeg lige bestemme???!!!! Nu er jeg i vildrede 

jeg synes det er noget underligt noget at ændre et navn når han er 8 måneder. Barnet ved godt hvad han hedder i denne alder og reagerer på det. Nu siger du han har 4 navne. Kan du ikke bare kalde ham frederik?

Og så vil jeg også sige, at hvis din mand synes navnet er fint og du var gået med til det, så synes jeg ærligt talt ikke du kan være det bekendt. Så må du gå på kompromis og så må der være 5 navne. Hvis du synes, han har bestemt for meget så skulle du have sagt fra dengang.

Anmeld

8. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Underskøn skriver:

Anmeld

8. september 2012

Stivdie

Camulla skriver:

Tak! Du har fattet det Men næ, han mener at så skal mit efternavn slettes ???!!  Det sker ikke!

Hmm, hvis du mener din mand er lidt af en "hustyran", der altid vil bestemme det hele, så har du som jeg ser det, to muligheder:
- Du kan for en gangs skyld sætte foden ned og tvinge ham til at vælge mellem Frederik og Noam som mellemnavn, eller
- Du kan bøje dig og acceptere, at drengen får 3 fornavne

Jeg synes ikke du skal give afkald på, at han bærer dit efternavn!
Men giv meget gerne en status, når du ved hvad det ender med Håber i begge bliver tilfredse med den løsning I vælger

Anmeld

8. september 2012

Muhmi

Jeg synes heller ikke din lillemand ligner en Noam.. Jonas er rigtig fint synes jeg

Selvfølgelig skal i da ændre det, hvis du har ombesluttet dig, jamen så få det lavet om... Folk skal nok hurtigt vænne sig til at han hedder Jonas i stedet... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.