Ændre barns navn? (8 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

Camulla

mor:) skriver:

jeg synes det er noget underligt noget at ændre et navn når han er 8 måneder. Barnet ved godt hvad han hedder i denne alder og reagerer på det. Nu siger du han har 4 navne. Kan du ikke bare kalde ham frederik?

Og så vil jeg også sige, at hvis din mand synes navnet er fint og du var gået med til det, så synes jeg ærligt talt ikke du kan være det bekendt. Så må du gå på kompromis og så må der være 5 navne. Hvis du synes, han har bestemt for meget så skulle du have sagt fra dengang.

Nej, han kan ikke hedde Frederik. Det hedder min mand...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Camulla

Muhmi skriver:

Jeg synes heller ikke din lillemand ligner en Noam.. Jonas er rigtig fint synes jeg

Selvfølgelig skal i da ændre det, hvis du har ombesluttet dig, jamen så få det lavet om... Folk skal nok hurtigt vænne sig til at han hedder Jonas i stedet... 

Tusind tak! ��

Anmeld

8. september 2012

Camulla

Lunae skriver:

Årh jeg kan godt se dit dilemma, men tror ikke at jeg ville kunne ændre mit barns navn.

Mit barn hedder Camille og i starten kunne jeg bare slet ikke forbinde det med mit barn. Der gik lang tid og jeg/vi overvejede at ændre navnet til Frida, fordi jeg synes det passede meget bedre til hende!

Jeg turde dog ikke at gøre det og selvom jeg det første år havde temmelig svært ved at forbinde navnet Camille med mit barn, så kan hun jo ikke hedde andet nu!

Jeg tænker bare at du risikerer at fortryde igen, fordi man et eller andet sted allerede er vant til at han hedder Noam.

Hvis du beslutter at Noam bare ikke duer, så ville jeg vælge at beholde navnet og så vælge et andet navn foran eller bagved! Synes ikke bare at man kan slette det helt!

Årh, Camille er bare sødt, ville jeg ønske jeg hed. Kan godt se hvad du mener, men synes det her er lidt noget andet, det er ikke fordi han ikke ligner en Noam, jeg bryder mig simpelthen ikke om navnet. Det skærer i mine ører når man siger hans navn og det er altså ikke sjovt længere 

Anmeld

8. september 2012

Underskøn

Nej, det er faktisk lige omvendt. Det er slet ikke sådan som du beskriver. Han har valgt begge drengenes fornavne plus at de begge har hans efternavn OG Noam har hans fornavn! Jeg gik med til det fordi jeg netop er dårlig til at sige fra og fordi jeg troede jeg ville vænne mig til det. Jeg gik med det for hans skyld, men har hele tiden, siden inden jeg fødte sagt, at jeg hellere ville have et andet navn, men det gik han ikke med til...

Det er squ første gang nogen siger at det er godt han sætter foden ned! Alle siger altid at jeg er under tøflen og nu må jeg sige fra! At du skriver sådan er tydeligt bevis på, hvordan man kan misforstå hinanden i det skrevne sprog...

Gud, jeg er helt målløs! Det er tydeligt at du ikke kender os!

Argh, helt målløs var du da vidst ikke..

Ja jeg kender jer ikke, men derfor har DU stadig skrevet i et offentligt forum og beder om folk, som du ganske rigtigt ikke kenders, mening, og - beklager dybt, men jeg er sgu ikke, som flertallet, enig med dig..

Om din mand er en hustyran eller ej, aner jeg af fode grunde intet om, men det ændre ikke på at jeg i denne sammenhæng syns han har ret.

Du startede din tråd med at du 'ikke var vild med navnet' til at det nu ligefrem 'skære dig i ørene' når du høre hans navn.. Det kan godt være du har svært ved at sige fra, men come on, så konfliktsky kan du jo heller ikke være, når du nu har fået igennem at det skal ændres.

Anmeld

8. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Camulla skriver:

Nej, han kan ikke hedde Frederik. Det hedder min mand...

nå ja det kan jeg da godt se ville skabe en del forvirring.

Anmeld

8. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Underskøn skriver:

Argh, helt målløs var du da vidst ikke..

Ja jeg kender jer ikke, men derfor har DU stadig skrevet i et offentligt forum og beder om folk, som du ganske rigtigt ikke kenders, mening, og - beklager dybt, men jeg er sgu ikke, som flertallet, enig med dig..

Om din mand er en hustyran eller ej, aner jeg af fode grunde intet om, men det ændre ikke på at jeg i denne sammenhæng syns han har ret.

Du startede din tråd med at du 'ikke var vild med navnet' til at det nu ligefrem 'skære dig i ørene' når du høre hans navn.. Det kan godt være du har svært ved at sige fra, men come on, så konfliktsky kan du jo heller ikke være, når du nu har fået igennem at det skal ændres.

er helt enig med dig.

Anmeld

8. september 2012

Pige2009

Synes du skal ændre det, hvis I er enige, som det jo lyder til, at I er

Anmeld

8. september 2012

prettybutterfly

Hvis du har det sådan syntes jeg absolut su skal ændre det hurtigst muligt! Du vil måske fortryde mange år frem hvis du ik gør det! Og det er meget bedre for barnet at han er så lille som mulig!

Anmeld

8. september 2012

Underskøn

mor:) skriver:

er helt enig med dig.

Mindretallet må holde sammen 

Anmeld

8. september 2012

Drømme

Jeg synes I skal få det ændret Føles navnet ikke rigtigt, så er det nok ikke det rigtige.

OG han ligner da også bare en fræk lille Jonas

Synes du skal stå fast, og stå ved at det enten er Jonas Noam eller Jonas Frederik. Stå fast og stå stærkt. Hvis ikke nu, hvornår så ?

En helt anden til er, at det sgu ikke lyder som et sundt forhold du er i. Jeg håber ikke jeg sårer dig ved at sige det, har selv stået i en situation hvor jeg følte mig mindre værdig, og hvor min x trynede mig.

Der var heldigvis ikke børn involveret, men gud hvor er jeg glad for jeg til sidst satte mig selv og mit liv i centrum og gik fra ham.

Har du lyst til at snakke, er du meget velkommen til at skrive

Et  herfra

Håber du kommer med en update 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.