Ændre barns navn? (8 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2012

Moar2011

Camulla skriver:

Hej med jer derude.

Jeg står i lidt af et dilemma og har gjordt det siden jeg var gravid. 

Min mindste søn på knap 8 mdr. hedder Noam og jeg har bare aldrig været vild med navnet og har heller ikke vænnet mig til det endnu

Min mand valgte det og jeg sagde okay, for troede at jeg ville vænne mig til det da han så kom til verden (sådan var det med min store dreng Micas - elsker hans navn nu og han kunne ikke hedde andet), men det er bare ikke sket med Noam endnu Jeg synes at det lyder som om man siger noget med en orm, når man siger hans navn og jeg har bare hele tiden kaldt ham for "lillebror".

Jeg har lige siden han kom til verden ønsket at ændre det, men min mand sagde nej og jeg tænkte også at jeg nok kom til at elske det med tiden. Men nu er der gået 8 måneder og det er ikke kommet endnu. 

Jeg tror også, at jeg gør ham en tjeneste ved at vælge et "normalt" navn, for folk fatter ikke hvad han hedder når jeg siger det. Kan se på Micas at han bliver rigtig ked af det, når folk tror, han hedder Niklas, Lukas eller Michael 

Nu er jeg faldet for navnet Jonas! Og han ligner virkelig en lille Jonas og det passer sådan til Micas, synes jeg. Og manden har sagt god for det nu og jeg gider virkelig ikke havde det træls med hans navn resten af livet Hvad ville I gøre? Ændre det eller lade være?

Selvfølgelig vil det være mærkeligt i starten, men det går jo hurtigt over, tænker jeg. Gik rundt og kaldte han Jonas et par gange igår og det falder bare helt naturligt

Krydser fingre for respons  

Ligner han ikke en Jonas??  

ville faktisk give dig ret - han ligner ikke en Noam (måske fordi jeg ikk helt bryder mig om det navn)

men gir dig ret JONAS - og synes os mere han ligner en Jonas

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

Zafir

Jeg syntes du skal tilføje jonas
Så han hedder Noam Jonas Efternavn

Det er synd at ændre det... med mindre I er enige om det...

i øvrigt, syntes jeg de ter undeligt at vælge et navn man ikke er enig om Men det er nok mig.

Held og lykke med det.

Anmeld

7. september 2012

Camulla

Zafir skriver:

Jeg syntes du skal tilføje jonas
Så han hedder Noam Jonas Efternavn

Det er synd at ændre det... med mindre I er enige om det...

i øvrigt, syntes jeg de ter undeligt at vælge et navn man ikke er enig om Men det er nok mig.

Held og lykke med det.

Han har i forvejen 4 navne, så Noam skal slettes helt hvis det er.

Og jeg vil give dig ret, det er meget underligt! Men jeg troede at jeg ville synes om det efter han blev født, så jeg sagde ja, (og jeg synes det var lidt sødt) men pludselig havde min mand navngivet ham, uden jeg vidste det... Altså et par dage efter hans fødsel og selvom han skulle døbes. Han troede man gjorde begge dele 

Jeg får det bare værre og værre med navnet desværre 

Anmeld

7. september 2012

Vidunderligeunger

GØR DET!!!!  du får fred inden i ved det.. vi gjorde det, godt nok INDEN dåben (mindre detalje ) fra Oscar til Emil.. og hold nu kæft jeg er glad for det...
ALLE kommenterede det og mange sagde stadigvæk oskar, indtil jeg blev sur og  sagde Hallo, han hedder EMIL!!! men nu 3 mdr efter er det helt vild dejligt og mere naturligt..

desuden så er din dreng en Jonas!!! 

lige billede af min EMIL...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. september 2012

Camulla

Vidunderligeunger skriver:

GØR DET!!!!  du får fred inden i ved det.. vi gjorde det, godt nok INDEN dåben (mindre detalje ) fra Oscar til Emil.. og hold nu kæft jeg er glad for det...
ALLE kommenterede det og mange sagde stadigvæk oskar, indtil jeg blev sur og  sagde Hallo, han hedder EMIL!!! men nu 3 mdr efter er det helt vild dejligt og mere naturligt..

desuden så er din dreng en Jonas!!! 

lige billede af min EMIL...

Tusind tak for dit indlæg! Det er bare rart at så mange siger, at han ligner en Jonas. Synes jeg også... Det slog mig lige pludselig! 

Og hvor er han dejlig din dreng. En lille frækkert 

Anmeld

7. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Camulla skriver:

Han reagerer på begge dele, tror ikke han ved, at det lige præcis er Noam han hedder. Det er han for lille til... Jeg har også altid syntes at det er mærkeligt at skifte sit barns navn, indtil jeg stod i denne situation 

Jamen, ved du hvad.. Så er det da lidt hip som hap! Skift hans navn  Hvis han endnu ikke ved/forstår at han hedder Noam, så sker der jo ikke det store ved det. Så er det jo "bare lige" alle de voksne som skal vænne sig til Jonas.

Anmeld

7. september 2012

4kløver

Kender det godt. Kan heller ikke lig mine drenge navne. Da jeg ikke kunne komme på et til lillebror som vi begge kunne lig og af alle de navne havde kunne jeg bedst lig det han hedder. Tror vis jeg skulle ha fundet et ville han stadig ikke ha hed noget. Jeg har Inge drenge navne jeg synes der er flotte.

Anmeld

7. september 2012

morethanperfect

Jeg syns sagtens du kan ændre det ..
Og syns også han ligner en lille Jonas  
Han er godt nok kær ! 

Anmeld

7. september 2012

Lotus86

Hvad er det der holder dig tilbage? Du vil gerne have han skal hedde Jonas, din mand er med på det, og din søn er endnu for lille til at forstå det...?? Hvis det er fordi du tænker over hvad alle andre tænker, så s*** hul i det, det er JERES barn og JERES beslutning, og selvfølgelig skal dit barn ikke have et navn, som du ikke har det godt med.

Anmeld

7. september 2012

Mortiltodrenge

I skal da bare ændre navnet...Så længe han ikke er ældre, skal det nok gå. Jeg synes, at Jonas passer perfekt til jeres lækre søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.