Danskerne dropper kartoflerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2012

Clisolka

132319 skriver:

No way, herhjemme elsker vi kartofler

Men jeg tror faktisk at vi spiser 1/3 af hver

Vi elsker også kartofler herhjemme, så tror også det er ligeligt fordelt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

Frk. Himmelblå

Babymor2010 skriver:

Ja, det er klart nemmest med de små retter med små børn - så det er måske ganske naturligt at børnefamilier sænker mængden af kartofler? 

Ja, lige præcis, - måske lige med undtagelse af versionen Kartoffelmos  - Vores ældste kunne leve af det alene 

Anmeld

7. september 2012

De3Guldklumper

jeg kan ikke FORDRAGE kartofler så her får vi det aldrig..

Jeg køber i ny og næ nogen hvis vi skal have gæster. Kæresten er nogengange heldig hvis vi har spist hos mine forældre at få en enkelt eller to med hjem til en rugbrødsmad dagen efter..

Efter jeg er blevet voksen så kan jeg da (af høflighed) godt tage en enkelt lille bitte kartoftel men der skal dælme meget sovs på førend den glider ned og bliver den kold på tallerkenen så får den lov til at blive liggende..

Anmeld

7. september 2012

BellaCiinea

Babymor2010 skriver:

Inspireret af denne artikel:

http://go.tv2.dk/articledag/id-55357438%3Adanskerne-dropper-kartoflerne.html

"Kartoflerne er på vej til at blive skubbet af de danske middagsborde til fordel for pasta eller ris. Dropper du også kartoflerne?"

Vi kan ikke undvære kartofler herhjemme 

Har stemt på alle tre Spiser det sådan lige meget. Det er rimelig varieret =)

Anmeld

9. september 2012

Stivdie

Babymor2010 skriver:

"Kartoflerne er på vej til at blive skubbet af de danske middagsborde til fordel for pasta eller ris. Dropper du også kartoflerne?"

De første år af mit liv kunne jeg ikke tåle kartofler, men der gik noget tid inden mine forældre fandt ud af, at det var det, der gjorde mig syg. Så i mange år har jeg haft det meget svært med alle former for kogte grøntsager, og foretrækker den dag i dag stadig ris og pasta, selvom jeg nu udemærket tåler kartoflerne. Hvis jeg helt selv kunne vælge og ikke skulle tage hensyn til kæresten, ville jeg dog nok mest leve af kød, rå grøntsager og hjemmebagt brød

Anmeld

9. september 2012

morethanperfect

Babymor2010 skriver:

Hmm .. Vi spiser ret mange kartofler . Men ligeså meget Pasta vil jeg tro 

Anmeld

9. september 2012

Mor til L&S

Vi spiser mest grov pasta og ris....

Men alle kartoffel spisere....

Kan ikk smide Jeres kartoffel opskrifter herind, så vi der ikk får kartofler så tit, kan blive inspireret

Anmeld

9. september 2012

Pige2009

Babymor2010 skriver:

Vi spiser flest kartofler, da vi begge elsker dem

Anmeld

4. april 2013

Chris86

En go blanding af dem alle, alt efter årstiden dog!

Anmeld

4. april 2013

mariesmavse92

Jeg har stemt blankt, fordi vi undgår alle tre så vidt muligt - min mand og jeg i hvert fald. Vi laver både ris, kartofler og pasta til vores barn, så hun kan få energi af det - men jeg er overbevist om at det er sundest for os (voksne) at vælge den slags stivelse fra, i hvert fald hvis man også spiser kød Så salat og grøntsager spiser vi som regel. Kommer der gæster serverer vi dog efterhånden altid en eller flere af de tre fødevarer, da jeg har fået lidt for skæve blikke af min holdning flere gange, eller bare lidt for konservative gæster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.