Danskerne dropper kartoflerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2012

Clisolka

Mamalou skriver:

Jeg er ikke tosset med kartofler. Jeg foretrækker ovnbagte eller stegte, hvis jeg skal spise dem - ellers skal der være sauce til Min søn er heller ikke tosset med kartoflerne, så på den måde er det ret nemt at slippe uden om.

Generelt spiser jeg ikke kartofler, ris eller pasta, da jeg ofte "springer" over og spiser kød og grøntsager for derved at passe lidt på figuren - det hjælper i hvert fald for mig

Vh. Louise

Mmmm ovnbagte og stegte kartofler er da også gode 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

Clisolka

rikkeregnbue skriver:

Jeg ELSKER kartofler!!! MEN... Jeg er bare (lige ud indrømmet!) for doven til at jeg gider stå og skrælle dem hver aften.

Jeg bryder mig ikke om pasta. Men ris er også NAM

Haha ja den dovenskab kender jeg alt til  Dog er det ikke mig der skræller kartofler herhjemme pga. jeg kommer så sent hjem fra arbejde - men kæresten elsker det heldigvis 

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

PT skriver:

Jeg har stemt blank, da vi hverken spiser meget pasta, kartofler eller ris.
Vi spiser i stedet bulgur og couscous eller bare mange grøntsager eller brød til maden

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

Laulund87 skriver:

Vi spiser det hele, men Maria HADER kartofler så vi får mest ris og pasta, hvilket hun elsker

Vi får dog ofte kartofler lavet i ovnen eller på grill, det er lidt mere spændende end en kogt kartoffel Og nårh jo vi får da også hjemmelavet kartoffelsalat.

De kogte kartofler kan også være for kedeligt hvis man fik det hver dag 

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

K&S skriver:

Vi spiser en god blandet landhandel af både kartofler, ris og pasta

Det plejer også gerne at være en blandet landhandel herhjemme - men min datter har lige haft en periode, hvor hun ikke ville spise kartofel, men nu er hun tilbage på sporet 

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

Lone Jakobsen skriver:

vi spiser klart mest pasta jeg kan godt selv li kartofler, men ud af mine 4 unger er det kun den ene der rigtigt gider at spise dem

Det er også mest pasta herhjemme, men jeg kan ikke undvære kartoflerne 

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

MortilCilas skriver:

Jeg ELSKER kartofler! Og det spiser vi mest af her hjemme! Ellers er det ris, da jeg ikke kan lide pasta.

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

Lusi skriver:

Vi spiser mest kartofler.. Elsker dem! Og de kan jo tilberedes på 100 forskellige måder!
Er ik så meget til ris og pasta og får det sjældent..

Ja man kan lave meget med kartofler 

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

Frk. Himmelblå skriver:

Spiser klart mest pasta og ris, men vi elsker kartofler.

Tror bare, det er nemt med gryderetter (kød/fisk og grønt i den ene eller anden form for misk mask) og ris/pasta/nudler, når man har små børn.

Det er bare let!

Ja, det er klart nemmest med de små retter med små børn - så det er måske ganske naturligt at børnefamilier sænker mængden af kartofler? 

Anmeld

7. september 2012

Clisolka

Ina33 skriver:

Ja her er det mest pasta - ingen af børnene gider kartofler, kun hvis de er stegt i ovnen, så kogte kartofler får vi stort set aldrig.

Heh, jeg kan også sagtens leve af pasta, hvis jeg fik lov 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.