River snart håret af hovedet af ren frustration! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

AnnaK89

Moma skriver:

Som de andre skriver kunne det måske være overstimulering, eller/og hun simpelthen er for overtræt og ikke kan finde ro. 

Har I prøvet med de samme rutiner sidst på eftermiddagen og aften? Evt bad og massage - noget hvor der kommer noget ro på. 

Det kunne være en god ide med bad, for det elsker hun virkelig.

Tror vi må holde os hjemme om aftenen indtil videre og så bare gøre det samme hver aften med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Vidunderligeunger

AnnaKJ skriver:

Det kan godt være at det er det så - altså overstimulering.

Har du nogen tips omkring det, hvordan man undgår det og hvordan man vender dem til at kunne være ude blandt andet end soveværelset?

nej.. vi var bare hjemme.. hele tiden.. Når vi skulle noget så var det kort tid een dag, og så være hjemme minimum to dage efterfølgende.. 

Idag hvor han er knap 6 mdr kan vi stort set slæbe ham med over alt, men det er super vigtigt at han følger sin rytme.. jeg "gav" ham en rytme da han blev 4 mdr, simpelthen for at han ikke selv kunne styre det med søvnen osv.. :/ ammer du?

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

SAL skriver:

Jeg forstår... men husk at spædbørn er så sensitive og modtagelige overfor selv de mindste forstyrrelser! Måske Jeres datter er ekstra følsom?? kombineret med manglende søvn i løbet af dagen?? Jeg tænker om I kan prøve at hjælpe hende til mere søvn i løbet af dagen...Så kan det være at hun er mere klar til timerne sidst på dagen? selvfølgelig skal I først udelukke at der er noget fysisk med hende...Men jeg tror altså at den manglende søvn giver dårlig energi i sidste ende

Jeg tror du har ret.

Men hvordan vender jeg hende til at sove mere om dagen? Hun vil bare ikke sove mere end den halve time - har du nogle tips evt?

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

RikkeRasmussen skriver:

Jeg håber for jer at det holder noget før, fordi det gør så ondt inde i en, at man intet kan stille op.

Vi har også nogle gange måtte tage før hjem fra nogle ting, fordi det har været helt umuligt at trøste ham.

Men det er i orden at blive frustreret, fordi det er vildt frustrerende, man vil jo sine små pus det bedste!

Tak - jeg håber virkelig også snart det vender. Det er bare så svært at blive ved synes jeg.

Anmeld

3. september 2012

Mutti2

AnnaKJ skriver:

Barnevognen hjælper ikke

Aner ikke hvordan jeg skal få hende til at sove noget mere? Hun vil bare ikke 

Åhhh altså hvor jeg føler med jer

Har du evt. snakket med sundhedsplejersken?

Hvordan er hendes aff.??

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

Vidunderligeunger skriver:

nej.. vi var bare hjemme.. hele tiden.. Når vi skulle noget så var det kort tid een dag, og så være hjemme minimum to dage efterfølgende.. 

Idag hvor han er knap 6 mdr kan vi stort set slæbe ham med over alt, men det er super vigtigt at han følger sin rytme.. jeg "gav" ham en rytme da han blev 4 mdr, simpelthen for at han ikke selv kunne styre det med søvnen osv.. :/ ammer du?

Min mælkeproduktion er simpelthen faldet så meget, tror det er pga. stres. Men ja, ammer det jeg kan og supplere med flaske.

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

Milla-Victoria's mor skriver:

Åhhh altså hvor jeg føler med jer

Har du evt. snakket med sundhedsplejersken?

Hvordan er hendes aff.??

Ringer til min SP i morgen og høre hvad hun mener.

Hun har aff. hver dag, imellem 2-3 gange, og det er det der gule remulade-agtige noget.

Anmeld

3. september 2012

SAL

AnnaKJ skriver:

Jeg tror du har ret.

Men hvordan vender jeg hende til at sove mere om dagen? Hun vil bare ikke sove mere end den halve time - har du nogle tips evt?

Nu læste jeg at hun ikke sover mere hvis hun er i barnevognen...Jeg tænkte lige efter jeg læste om din mælkeproduktion er er faldet: Er hun mæt? Altså hvis hun er mæt, blevet skiftet og har fået dikkedikke med dig så skal hun altså kunne sove dejligt i sin barnevogn mens du triller afsted med hende Har du evt. overvejet flaske som suplement om dagen? (Håber ikke det er fy-fy, men det er bare lige tanker...)
Så tror jeg som alle de andre siger, at rytme er rigtig vigtigt...Har hun en bamse/klud/andet som hun kan finde tryghed ved? evt.skærm hende af i barnevognen? Svøb hende stramt med en dyne når hun bliver lagt i barnevognen...? åhhh, det må bare være SÅ hårdt Jeg håber sådan at nogle af alle de råd du får her kan bidrage til bare et eller andet...

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

SAL skriver:

Nu læste jeg at hun ikke sover mere hvis hun er i barnevognen...Jeg tænkte lige efter jeg læste om din mælkeproduktion er er faldet: Er hun mæt? Altså hvis hun er mæt, blevet skiftet og har fået dikkedikke med dig så skal hun altså kunne sove dejligt i sin barnevogn mens du triller afsted med hende Har du evt. overvejet flaske som suplement om dagen? (Håber ikke det er fy-fy, men det er bare lige tanker...)
Så tror jeg som alle de andre siger, at rytme er rigtig vigtigt...Har hun en bamse/klud/andet som hun kan finde tryghed ved? evt.skærm hende af i barnevognen? Svøb hende stramt med en dyne når hun bliver lagt i barnevognen...? åhhh, det må bare være SÅ hårdt Jeg håber sådan at nogle af alle de råd du får her kan bidrage til bare et eller andet...

Hun bliver suppleret med flaske hver gang jeg har ammet - så mæt det er hun, og om dagen er hun jo også en glad pige, som smiler, "leger" og hygger. Hun vil bare ikke rigtig sove om dagen.

Anmeld

3. september 2012

Vidunderligeunger

AnnaKJ skriver:

Min mælkeproduktion er simpelthen faldet så meget, tror det er pga. stres. Men ja, ammer det jeg kan og supplere med flaske.

samme her.. Stoppede da han var 3 mdr, helt.. da mælken var rent vand til sidst.. DER blev han er glad dreng...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.