River snart håret af hovedet af ren frustration! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

Vidunderligeunger

AnnaKJ skriver:

Puha - 3 mdr? 

Håber ikke der går så længe før det vender herhjemme!

Ved ikke om hun bliver overstimuleret, da vi forsøger ikke at lave for meget med hende om dagen, netop for at hun ikke skal blive overstimuleret.

Jeg kan desværre ikke engang vugge carolina i søvn igen når hun først er vågen - hun sover bare ikke mere end den halve time af gangen

ku vi heller ik dengang.. det er først nu det har kunnet lade sig gøre.. Det bedste jeg gjorde dengang var at sende storesøster på forlænget weekend os minde forældre og så ellers bare SE og læse Emil i tre dage, hvor det ENESTE vi lavede var at være indenfor i stuen og soveværelset, og aldrig med lyset tændt, bare mørke og stilhed.. han var en helt anden de dage.. Så kan man langsomt begynde at vænne dem til lyset, lydene osv.. det hjalp her, men han var nem at overstimulere i lang tid! der skal jo ikke meget til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

TrineMine86

Magnus var akkurat sådan der i de første 3 måneder og det er forfærdeligt

han sov heller ikke rigtig om dagen og kunne skrive op mod 7 timer i streg

men efter han blev 2 måneder begyndte det at blive bedre, nu her hvor han næsten er blevet 11 måneder har vi fundet ud af at han har noget med nakken og bækkenet og han går nu til kiropraktor

ingen mirakelkur her heller - men hold ud, jeg tror det er ovre når hun bliver 2-3 måneder og prøv lige at tage et smut forbi en kiropraktor

Anmeld

3. september 2012

Moma

AnnaKJ skriver:

Siden Carolina blev født, har hun været så ked af det om aftenen 

De sidste dage er det blevet en utrolig voldsom gråd, og hun er bare så ulykkelig  Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre mere, og hvorfor hun er så ked af det? Det virker ikke til at hun har ondt i maven, hun trækker ikke benene op eller noget.

Hun er en glad pige om dagen (for det meste), men hen på eftermiddagen begynder det og så går det helt galt om aftenen - hun skriger så højt og nogle gange i 2-3 timer. Hun vil ikke spise i det tidsrum. Vi vugger, slynger, svøber, synger, går rundt - og INTET hjælper!     

Jeg har snart ikke mere energi - for det er HVER EVIG ENESTE AFTEN!!!

Nogen der har oplevet det? Og hvornår stoppede det for jer?

Forresten, så sover hun ikke ret meget om dagen - aldrig mere end en halv time af gangen, men hun sover hele natten 23-06 (spiser måske en enkelt gang, men det er sjældent). 

Hvad søren kan der være galt? Overboen er efterhånden begyndt at trampe ret hårdt i gulvet når Carolina begynder at skrige, og det frustrerer mig bare endnu mere! 

Vi forsøger, at bevare roen og trøste hende med blid sang og ord, men det hjælper bare ikke

Som de andre skriver kunne det måske være overstimulering, eller/og hun simpelthen er for overtræt og ikke kan finde ro. 

Har I prøvet med de samme rutiner sidst på eftermiddagen og aften? Evt bad og massage - noget hvor der kommer noget ro på. 

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

Krussedulle skriver:

Årh din stakkel! Hvor har jeg ondt af dig!

Min den yngste gjorde det samme i et par måneder! Gik til kiropraktor med ham, hvor det viste sig at hans bækken var skævt!

Han holdte hovedet meget usikkert og skråt til den ene side også!

Siden vores besøg hos kiroen, har der intet været med ham!

Så måske er det et forsøg værd?

Ja har godt nok overvejet både kiro og zone, så det er nok på tide at gøre noget ved det.

Kan simpelthen ikke mere - og jeg er så stresset lige nu, at jeg slet ikke kan slappe af, så min mælkeproduktion er faldet så meget, at vi nu supplere med flaske

Jeg lavede det indlæg omkring om det var min mens der allerede var kommet, men det tror jeg ikke det var, for der gik et omkring et halvt døgn før der kom mere blod og det var kun et par pletter og idag er der også kun kommet et par pletter - ikke engang nok til at fylde et trusseindlæg 

Tænker om det kan være stres der gør det, for har smerter der kommer og går i maven, og det er bare ikke behageligt

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

RikkeRasmussen skriver:

Puha, kender det alt for godt, sådan en periode har Lucas også haft, vi låste os fuldstændig inde, fordi vi ikke orkede at komme nogle steder om aftenen, fordi vi vidste hvordan han ville blive!

Vi prøvede alt med Lucas, men intet hjalp, vi fik af vide at det måske var "aften" kolik, eller fordi han havde fået for mange indtryk i løbet af dagen, eller han ikke fik sovet nok, han sov heller ikke ret meget i løbet af dagen.

Har desværre ingen mirakel kur imod det, men det går over, gjorde det ved os da Lucas var 3 mdr!

Masser af til dig!

Puha - en hel måned endnu, det er bare ikke til at holde ud 

Tror også bare vi bliver hvor vi er nu og venter til det går over igen Igår måtte vi gå fra en 80 års fødselsdag fordi at hun bare var så ked af det

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

Milla-Victoria's mor skriver:

Puha, det lyder som en hård omgang for alle parter

Jeg tænker at det måske kunne være trætheden der overmander hende.

Jeg ville måske forsøge at få hende til at sove lidt mere i løbet af dagen, og se om det ikke hjalp.

Hvad med at gå en tur med hende i barnevognen om aftenen når hun begynder, og se om det kan få hende til at falde til ro?

Held og lykke med det

Knus

Barnevognen hjælper ikke

Aner ikke hvordan jeg skal få hende til at sove noget mere? Hun vil bare ikke 

Anmeld

3. september 2012

SAL

AnnaKJ skriver:

Det kan godt være hun er Men vi forsøger ikke at lave alt for mange ting om dagen, netop for at hun ikke skal blive overstimuleret. 

Så ved det slet ikke?

Jeg forstår... men husk at spædbørn er så sensitive og modtagelige overfor selv de mindste forstyrrelser! Måske Jeres datter er ekstra følsom?? kombineret med manglende søvn i løbet af dagen?? Jeg tænker om I kan prøve at hjælpe hende til mere søvn i løbet af dagen...Så kan det være at hun er mere klar til timerne sidst på dagen? selvfølgelig skal I først udelukke at der er noget fysisk med hende...Men jeg tror altså at den manglende søvn giver dårlig energi i sidste ende

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

Vidunderligeunger skriver:

ku vi heller ik dengang.. det er først nu det har kunnet lade sig gøre.. Det bedste jeg gjorde dengang var at sende storesøster på forlænget weekend os minde forældre og så ellers bare SE og læse Emil i tre dage, hvor det ENESTE vi lavede var at være indenfor i stuen og soveværelset, og aldrig med lyset tændt, bare mørke og stilhed.. han var en helt anden de dage.. Så kan man langsomt begynde at vænne dem til lyset, lydene osv.. det hjalp her, men han var nem at overstimulere i lang tid! der skal jo ikke meget til..

Det kan godt være at det er det så - altså overstimulering.

Har du nogen tips omkring det, hvordan man undgår det og hvordan man vender dem til at kunne være ude blandt andet end soveværelset?

Anmeld

3. september 2012

AnnaK89

TrineMine86 skriver:

Magnus var akkurat sådan der i de første 3 måneder og det er forfærdeligt

han sov heller ikke rigtig om dagen og kunne skrive op mod 7 timer i streg

men efter han blev 2 måneder begyndte det at blive bedre, nu her hvor han næsten er blevet 11 måneder har vi fundet ud af at han har noget med nakken og bækkenet og han går nu til kiropraktor

ingen mirakelkur her heller - men hold ud, jeg tror det er ovre når hun bliver 2-3 måneder og prøv lige at tage et smut forbi en kiropraktor

Ja det bliver jeg nok nød til at prøve.

Nu er hun snart 2 mdr, så der skal nok gøres et eller andet nu.

Anmeld

3. september 2012

Babydreams

AnnaKJ skriver:

Puha - en hel måned endnu, det er bare ikke til at holde ud 

Tror også bare vi bliver hvor vi er nu og venter til det går over igen Igår måtte vi gå fra en 80 års fødselsdag fordi at hun bare var så ked af det

Jeg håber for jer at det holder noget før, fordi det gør så ondt inde i en, at man intet kan stille op.

Vi har også nogle gange måtte tage før hjem fra nogle ting, fordi det har været helt umuligt at trøste ham.

Men det er i orden at blive frustreret, fordi det er vildt frustrerende, man vil jo sine små pus det bedste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.