Sensitive børn - kæde dynen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

bøllen

lukaj skriver:

kugledynen kan også lånes på de fleste legeteker gratis (legeteket ligger ved det alm bibliotek)

vi har forsøgt med en kugledyne men det var ikke en succes da mine drenge også er meget sansesart med lyde og den larmer altså en del. men vi har søgt om en kædedyne på kommunen og har fået den bevilget og venter nu bare på den. mine drenge har begge ADHD

Hejsa

Kender ikke helt forskellin på de 2 dynen. Her har fys anbefalet kædedynen til ham. Han er meget sensetiv, scorer højt i alle 4 områder. Så hun mener den vil kunne hjælpe ham til at få ro, han er meget stresset i perioder.

Vil snakke med kommunen om de vil bevillige en hvis det bliver aktuelt.

Her er han som sagt meget sensitiv, er testet af fys & pyskolog som begge har fundet ting. Og de er i tvtvil om der muligvis kan være ADHD ind over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

Talbutikken

Min søn har sovet med kugledyne, nu i snart 3 år og det er et af de bedste hjælpemiddler vi har til hans ADHD...

Han er så glad for den at han vil have den med alle steder hvor han sover, hvilket er fedt (øv for mor når hun skal bære rundt på en 7 kg tung dyne.)

Vi har fået den bevilliget af hjælpemiddelcentralen på ubestemt tid..
Vi har også kuglepude til hans trip tap stol og hans stol i skolen.

Han bliver 10 år til nov.

Anmeld

4. september 2012

bøllen

Talbutikken skriver:

Min søn har sovet med kugledyne, nu i snart 3 år og det er et af de bedste hjælpemiddler vi har til hans ADHD...

Han er så glad for den at han vil have den med alle steder hvor han sover, hvilket er fedt (øv for mor når hun skal bære rundt på en 7 kg tung dyne.)

Vi har fået den bevilliget af hjælpemiddelcentralen på ubestemt tid..
Vi har også kuglepude til hans trip tap stol og hans stol i skolen.

Han bliver 10 år til nov.

7 kg hold da op.... det er da helt vildt.

Vi er blevet anbefalet kædedyne , ved ikke lige hvad forskellen er. Må hvis heller læse om den.

Hjælpemiddel centralen ? dumt spørgsmål , hvad er det ? er det kommunen eller ? og hvordan foregår det.

Vi er i kontakt med en fra familie afdelingen, angående et tilskud vi har fået.

Vi har selv købe en pude han skal sidde på i skolen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.