Sensitive børn - kæde dynen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.252 visninger
32 svar
0 synes godt om
31. august 2012

bøllen

Ved ikke om denne tråd hører til her, hvis ikke håber jeg i bærer over med mig.

Har en dreng som er meget sensitiv og fys har anbefalet en kæde dynen. Vi skal låne en i 14 dage, for at se om den har effekt.

Hvis skal vi nok have en men kors den koster jo en bondegård.

Nogen der ved om kommunen giver tilskud dertil ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Kløver

Er det en kugledyne du mener, for dem kan man vist få tilskud til, under særlige omstændigheder, min veninde fik for ca 10 år siden en kugledyne af kommunen

Anmeld

31. august 2012

MissMaria

Bøllen skriver:

Har en dreng som er meget sensitiv og fys har anbefalet en kæde dynen. Vi skal låne en i 14 dage, for at se om den har effekt.

Vores dreng sover med en kugledyne - her tog det næsten 3 uger før vi kunne mærke effekten af den... Den er det hele vær, vi har lånt den gennem kommunen, vi har ikke fået nogen tidsfrist på.

Håber at kædedynen vil have effekt på jeres søn

Men ja de er mega dyre de dyner - men ved ikke hvordan det er med at få tilskud, men mon ikke kommunen kan svare på det..

Anmeld

1. september 2012

bøllen

Maja84 skriver:

Er det en kugledyne du mener, for dem kan man vist få tilskud til, under særlige omstændigheder, min veninde fik for ca 10 år siden en kugledyne af kommunen

Nej den hedder en kæde dynen ..

Anmeld

1. september 2012

bøllen

MissMaria skriver:

Vores dreng sover med en kugledyne - her tog det næsten 3 uger før vi kunne mærke effekten af den... Den er det hele vær, vi har lånt den gennem kommunen, vi har ikke fået nogen tidsfrist på.

Håber at kædedynen vil have effekt på jeres søn

Men ja de er mega dyre de dyner - men ved ikke hvordan det er med at få tilskud, men mon ikke kommunen kan svare på det..

Vi fik en brochure fra fys , vi skulle tinge til .

Der kan man låne den i 14 dage .

Ja må prøve at høre kommunen .

Bruger I den endnu ? Og er det stadigvæk låne dynen?

Ved du hvad forskellen er på kugle & kæde dynen

Anmeld

1. september 2012

HeXeri

Bøllen skriver:

Søg tilskud igennem kommunen. Min søster fik en for ... jae... 7-8-9 års tid siden, pga hendes adhd og hvad det så gjorde ved hendes søvn.

Idag er hun 100% medicinfri, er i fuld gang med sin uddannelse, sit sociale liv... Hun brugte den i .. 2-3 års tid (Det er mange, mange år siden) og har ikke brug for den mere.

Den er et mirakel. Intet mindre..

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Bøllen skriver:

Vi har også forsøgt os med kugledyne, men den er ikke så egnet (i hvert fald ikke endnu) til vores pige. Hun bliver dybt frustreret af den, da hun har nogen meget specielle sovestillinger, som hun bliver lidt hæmmet i med den dyne..

Men da hun var spæd, havde vi glæde af sansedynen. Hvis du kender den? Den er med små bitte kugler, - lidt mere som om, der bare er let sand i. Hvis hun lå på den, var hun tryg. Hun kunne ikke ligge på gulvet/et tæppe og lege uden at blive meget ked. Men sansedynen kunne hun ligge lidt på.

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

S ansedynen

Her har du et link...

Anmeld

1. september 2012

MissMaria

Bøllen skriver:

Vi fik en brochure fra fys , vi skulle tinge til .

Der kan man låne den i 14 dage .

Ja må prøve at høre kommunen .

Bruger I den endnu ? Og er det stadigvæk låne dynen?

Ved du hvad forskellen er på kugle & kæde dynen

Ja vi bruger den stadig, vi lånte den sidst i juni. Ved ikke hvad forskellen er, men har hørt nogle børn reagere mere positivt på den ene i forhold til den anden. Men tror i det store hele, at de giver samme resultat...

Vi er så glade for vores, får vi den ikke bevilliget, vil søge tilskud. Ellers er plan B at så må vi købe den. Men de er meget dyre, lige nu bruger han babydynen, den koster ca 1700 kr!

Anmeld

1. september 2012

Kamilla-m

Bøllen skriver:

vi fik for tre uger siden den betalt af kommunen.
De sagde til os at vi kun fik den fordi Lucas skal igang med udredning.
Normalt er det et krav.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.