Sensitive børn - kæde dynen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2012

Kamilla-m

Vores er forresten en kædedyne på fem kg han afprøvede en firekg, men ergoterapeut sagde at den med fem kg var bedre, noget med kæderne lå tættere og det ville give mere stimulation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

Nettemor

Jeg googlede lige kugledyne for at se hvad det var Noget af det første der kommer på er fra hjælpemiddelcentralen. Så jeg vil gætte på at du muligvis kan søge den derigennem?

Anmeld

1. september 2012

bøllen

HeXeri skriver:

Søg tilskud igennem kommunen. Min søster fik en for ... jae... 7-8-9 års tid siden, pga hendes adhd og hvad det så gjorde ved hendes søvn.

Idag er hun 100% medicinfri, er i fuld gang med sin uddannelse, sit sociale liv... Hun brugte den i .. 2-3 års tid (Det er mange, mange år siden) og har ikke brug for den mere.

Den er et mirakel. Intet mindre..

Ej hvor godt dejligt din søster er kommet så langt.

Ja må prøve at kontakte kommunen og høre hvad de siger.

Kunne være fantastisk hvis det kunne hjælpe ham

Anmeld

1. september 2012

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Vi har også forsøgt os med kugledyne, men den er ikke så egnet (i hvert fald ikke endnu) til vores pige. Hun bliver dybt frustreret af den, da hun har nogen meget specielle sovestillinger, som hun bliver lidt hæmmet i med den dyne..

Men da hun var spæd, havde vi glæde af sansedynen. Hvis du kender den? Den er med små bitte kugler, - lidt mere som om, der bare er let sand i. Hvis hun lå på den, var hun tryg. Hun kunne ikke ligge på gulvet/et tæppe og lege uden at blive meget ked. Men sansedynen kunne hun ligge lidt på.

Kender slet ikke til de forskellige dyner.

Vi har først fået klarhed over , at han er sensitiv lige før sommerferien. 

Han reagere på ny klasse og lærer, og fys mener han kan få glæde af en kæde dyne.

Men kender den ikke, vi har fået en brochure og det er de vi lige ved p.t

Hvor gammel er din datter ??

Anmeld

1. september 2012

bøllen

MissMaria skriver:

Ja vi bruger den stadig, vi lånte den sidst i juni. Ved ikke hvad forskellen er, men har hørt nogle børn reagere mere positivt på den ene i forhold til den anden. Men tror i det store hele, at de giver samme resultat...

Vi er så glade for vores, får vi den ikke bevilliget, vil søge tilskud. Ellers er plan B at så må vi købe den. Men de er meget dyre, lige nu bruger han babydynen, den koster ca 1700 kr!

Kender heller ikke forskellen, troede faktisk det var en kugle dynen. For dem har jeg hørt om, men da brochuren kom stod der kæde dyne .

Ja de er godt dyre, manden Google lidt igår. Pris 4700 kr

Det jo vildt , men hjælper det så er det jo sådan det er.

Men vender den lige med kommunen

Anmeld

1. september 2012

bøllen

MortilMogL skriver:

vi fik for tre uger siden den betalt af kommunen.
De sagde til os at vi kun fik den fordi Lucas skal igang med udredning.
Normalt er det et krav.

Dejligt virker den ??

Spørg måske dumt , hvad har han af vanskeligheder ?? 

For tænker hvis i kan få den inden udredning, ved man vel ikke hvad problemet er ?? Håber du forstår hvad jeg mener.

Min dreng er testet af både psykolog & fys på sygehuset. Og fys mener han kan få glæde af den

Anmeld

1. september 2012

bøllen

MortilMogL skriver:

Vores er forresten en kædedyne på fem kg han afprøvede en firekg, men ergoterapeut sagde at den med fem kg var bedre, noget med kæderne lå tættere og det ville give mere stimulation

Ok hvor gammel er han ??

Hende manden snakkede med, spurgte om forskellige ting.

Ved ikke hvilken han skal have

Anmeld

1. september 2012

bøllen

Nettemor skriver:

Jeg googlede lige kugledyne for at se hvad det var Noget af det første der kommer på er fra hjælpemiddelcentralen. Så jeg vil gætte på at du muligvis kan søge den derigennem?

Vi er i forvejen i kontakt med en fra familie afdelingen, angående andet tilskud. Vi prøver at høre hende. Har tidligere fået en madras til ham

Anmeld

1. september 2012

Nettemor

Bøllen skriver:

Vi er i forvejen i kontakt med en fra familie afdelingen, angående andet tilskud. Vi prøver at høre hende. Har tidligere fået en madras til ham

Må da håbe du kan få lov at få sådan en til ham også så!

Det er jo en frygtelig masse penge at skulle ud og finde..

Anmeld

1. september 2012

bøllen

Nettemor skriver:

Må da håbe du kan få lov at få sådan en til ham også så!

Det er jo en frygtelig masse penge at skulle ud og finde..

Ellers må vi finde de penge. Hvis det kan afhjælpe han i hverdagen. Men kunne da være rart med tilskud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.