Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg har et spørgsmål til jer med psoriasis. Jeg tror nemlig jeg har det...
DER ER MANGE DETALJER MED IKKE FOR SARTE!!
Min "sygdomshistorie".
2005 - klør på de yderste skamlæber, læger (var hos 3 forskellige) mener alle det er svamp, intet virker.
2006 - til hudlæge som tester for svamp - negativ (der blev taget vævsprøve) Allergi-test bliver lavet - Ingen allergier.
Konklusion: Min kløe er en dårlig vane.
2007-10 jævnligt kløe, nu med mulighed for at kløe fuldstændig sindsygt hvor jeg vågner med blodige fingre pga. huden er flået af. Hunden omkring begynder at "skalle", lægen mener det blot er dårlig hygiejne......... Har prøvet alt, vask med intimsæbe, vask uden, vaske med kraftig sæbe - you name it, i've done it. Samtidig bliver en skrap creme mod udslæt givet som hjælper lidt. (Kan ikke huske navnet, det er ikke håndkøb)
Jeg ser også nole hvide knopper som sidder underhuden og det er oftest der kløen er mest. de kan ikke trykkes ud som f.eks. fedtknuder kan.
2010 opdager jeg en aften det klør siiiiiiiindsygt, at jeg kan "klippe" i mig selv... JA klippe med en negleklipper uden jeg kan mærke det :/ Men kun der hvor jeg normalt klør... Og det hjælper lidt på kløen da jeg får klippet nogle rør-lignede stykker hud ud... Det gjorde da lidt ondt, men kløen ¨vandt....
2011 henvender mig igen til læge, får en ny tube creme og svaret, det nok bare er pga sommerbarbering. Selvom det er der 24/7... også om vinteren...
2012 - D.d. går det op for mig, min mor jo har psoriasis og at det er en arvelig sygdom... Men er det mon den??
Jeg kan ikke indsætte et billede da det jo er et intimt sted...
jeg håber virkelig der er nogle som enten arbejder med psoriasis eller som har det, som kan sætte lys på om det overhovedet er muligt og få i skridtet, om det kan opdages i en blod-/vævsprøve eller det bare er et skøn fra en hudlæge?
Jeg håber inderligt der sidder nogle med en viden som jeg kan drage nytte af, for det er godt nok træls... Det kløøøøøør.....
anonym da jeg ikke ønsker min familie skal finde frem til det...
Hej med dig,
Av av av det lyder til at du har det rigtig skidt..
Jeg har ikk selv sygdommen, men har ekstrem svær eksem. Har været i behandling i flere år, da ingen ting hjalp på min meget irriteret og kløende hud.
Efter en indlæggelse på bisbjerg hospital, fik jeg en creme der hedder BETNOVAT... Den findes både som salve og creme, og de er begge meget effektive, og ikke særligt dyre. Det er en hormon creme og skal fåes på recept.
Den har hjulpet mig, og mærker ikke til eksemen mere.
Jeg har hørt at den også har hjulpet andre med din hudlidelse.
Jeg håber du kan bruge min hjælp.
:-)
Anmeld