Jer med psoriasis....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Rød numse. Her siges der bare mølle derfor skrev jeg det sådan

Ahhh..... nu giver det mere mening Sad med mobilen og prøvede at gætte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Koen.

Anonym skriver:

Ok det er nemlig den creme jeg har fået som nogle gange kan hjælpe lidt... meget lidt....

Her har den vist sig og være meget god til det i hånden, dog har den ikke hjulpet så meget på knæet endnu men det skal jo lige have tid

Men ville smutte til lægen og få noget creme, man kan blive helt vanvittig af den kløe

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

Man plejer at sige at psoraresis smitter lige så meget som fregner 

Altså OVERHOVEDET IKKE! Man kan ikke smitte andre mennekser med hudfarve, øjnfarve eller psoraresis.

-og ja, sol og saltvand er rigtig godt.

Jeg ved ikke om det stadig er sådan men i gamle dage der kunne folk der var MEGET slemt angrebet, fik betalt en rejse til det døde hav, (du ved det der er så salt) fordi det var det mest lindrende man kan udsættes for.

Har du et badekar? For så kan du jo lave en saltvandsopløsning til dig selv.

Det var godt..

så slemt er det slet ikke, i angrebet % af kroppen... Hvis det altså stadig er en mulighed.... (hvilket jeg tror)

Ejer desværre ikke et badekar, andet end til mit barn, og der kan måsen ikke helt være.... Der er blevet for meget af den

Anmeld

29. august 2012

ESV

tanja. skriver:

Her har den vist sig og være meget god til det i hånden, dog har den ikke hjulpet så meget på knæet endnu men det skal jo lige have tid

Men ville smutte til lægen og få noget creme, man kan blive helt vanvittig af den kløe

Jeg har haft psoriasis i over 20 år men har aldrig hørt om noget lignende..
Og nej psoriasis smitter ikke, det ligger i alles gener og hos nogen kommer det frem og hos nogen kommer det aldrig.
Det er hudceller der vokser med 10 gange hastighed i forhold til normalen og derfor sætter sig som et fortykket lag.
Jeg har aldrig hørt om folk der har det i det område og mine hudlæget har aldrig kunne klippe i mig uden det har gjort ondt.
Jeg er ikke læge men syntes umiddelbart ikke det lyder som psoriasis..
Jeg ville gå til lægen, kræve en henvisning til en læge med speciale i dermatologi og få det grundigt undersøgt!

Anmeld

29. august 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jamen de gange vi har været ved stranden, har jeg også haft ro i et par dage, har bare aldrig forbundet det......

Det smitter da kun i generne, ikke? Eller kan jeg smitte partner/eks-partnere??

jo det smiter kun via arvematriale. altså dine børn/kommende børn er i risikogruppen for at få det. ligesom hvis du har en allergi, så er de også i risikogruppen osv..

men det smitter ikke ellers.. heller ikke ved berøring eller noget som helst.. eller ved sex  

Det er så vidt jeg har læst mig frem til. en imundefekt..! når man har psoriasis har man lettere ved at blive syg (f.eks. forkølelse) end dem der ikke har det.. og det er noget med at imunforsvaret ikke er så stærkt... min kæreste hvis han spiser lidt for usundt så modtager han ALT sygdom han kan... hans imunforsvar er ikke så stærkt at det når at bekæmpe bakterierne osv, så han bliver hurtigere syg.. han fanger vitterligt alt der kan smitte...

Anmeld

29. august 2012

ESV

Isabella_mor skriver:

jo det smiter kun via arvematriale. altså dine børn/kommende børn er i risikogruppen for at få det. ligesom hvis du har en allergi, så er de også i risikogruppen osv..

men det smitter ikke ellers.. heller ikke ved berøring eller noget som helst.. eller ved sex  

Det er så vidt jeg har læst mig frem til. en imundefekt..! når man har psoriasis har man lettere ved at blive syg (f.eks. forkølelse) end dem der ikke har det.. og det er noget med at imunforsvaret ikke er så stærkt... min kæreste hvis han spiser lidt for usundt så modtager han ALT sygdom han kan... hans imunforsvar er ikke så stærkt at det når at bekæmpe bakterierne osv, så han bliver hurtigere syg.. han fanger vitterligt alt der kan smitte...

Psoriasis har altså intet med imunsystemet at gøre. Psoriasis er hudceller der vokser 10 gange hurtigere end normalt og kroppen har fordi de vokser så hurtigt svært ve at afstøde de døde hudceller som den ellers gør.

Anmeld

29. august 2012

Isabella_mor

ESV skriver:

Psoriasis har altså intet med imunsystemet at gøre. Psoriasis er hudceller der vokser 10 gange hurtigere end normalt og kroppen har fordi de vokser så hurtigt svært ve at afstøde de døde hudceller som den ellers gør.

jeg mener at have læst at immunsystemet og psoriasis havde noget med hinanden at gøre i et eller andet omfang.. har ikke skrevet at det ER sådan... 

og nu er jeg heller ikke sikker..  må lige slå det op igen.. gogglede på livet løs pga jeg var træt af at min kæreste altid bliver syg...

Anmeld

29. august 2012

Koen.

ESV skriver:

Jeg har haft psoriasis i over 20 år men har aldrig hørt om noget lignende..
Og nej psoriasis smitter ikke, det ligger i alles gener og hos nogen kommer det frem og hos nogen kommer det aldrig.
Det er hudceller der vokser med 10 gange hastighed i forhold til normalen og derfor sætter sig som et fortykket lag.
Jeg har aldrig hørt om folk der har det i det område og mine hudlæget har aldrig kunne klippe i mig uden det har gjort ondt.
Jeg er ikke læge men syntes umiddelbart ikke det lyder som psoriasis..
Jeg ville gå til lægen, kræve en henvisning til en læge med speciale i dermatologi og få det grundigt undersøgt!

Så du mener at det jeg havde dengang i skridtet ikke var det hmm.. det ved jeg så det var!! Du kan få det alle steder og har jeg vitterlig os haft det... Og har da ikke nævnt det smitter hvor får du det fra!!

Ved udmærket hvad psoreasis er, behøver du ikke fortælle mig selv om jeg "kun" har haft det i 7 år...

Jeg bliver oftest "følelseløs i huden i de værst ramte område..

Bare fordi du har haft det o 20 år betyder jo ikke du ved at og om hvordan andre har det

Anmeld

29. august 2012

ESV

tanja. skriver:

Så du mener at det jeg havde dengang i skridtet ikke var det hmm.. det ved jeg så det var!! Du kan få det alle steder og har jeg vitterlig os haft det... Og har da ikke nævnt det smitter hvor får du det fra!!

Ved udmærket hvad psoreasis er, behøver du ikke fortælle mig selv om jeg "kun" har haft det i 7 år...

Jeg bliver oftest "følelseløs i huden i de værst ramte område..

Bare fordi du har haft det o 20 år betyder jo ikke du ved at og om hvordan andre har det

Altså du behøver ikke blive sur!!
For det første så har jeg fået citeret den forkerte og det beklager jeg selvfølgelig, for det andet bliver der spurgt i den kommentar jeg var overbevist om jeg svarede til om det kan smitte derfor skriver jeg at nej det kan det ikke.
Og så skriver jeg at JEG aldri har hørt om psoriasis på kønsorganerne!
Så fald du bare ned igen!!

Anmeld

29. august 2012

Isabella_mor

Læs her

læs det sidste.. den er altså god nok...  

Nyt syn på psoriasis
Tidligere var opfattelsen, at psoriasis skyldtes en eller anden fejl i huden. Ny forskning har vist, at det grundlæggende problem findes i kroppens immunsystem. Forstyrrelser i immunsystemet medfører skadelige inflammatoriske processer. At psoriasis er koblet til fejl i immunsystemet indebærer, at sygdommen kan ramme ikke kun huden, men også andre organer i kroppen – psoriasis er en systemsygdom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.