Jer med psoriasis....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Anonym trådstarter

tanja. skriver:

Jeg har det og har os haft det en enkelt gang i skridtet og det lyder som din beskrivelse!

Jeg vil ti gange heller have det alle andre steder end da, da hun jo i forvejen er mere sart ovs dernede..

Fik noget creme af lægen som skulle smøres på 2 gange dagligt og i løbet af en uge var der bedring og ca 3 uger så var det så meget i bero at det ikkw generede kan desværre ikke huske navnet da det er et par år siden..

Kan du huske om den hed "dermovat"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

4kløver

Prøv at købe inotyol. Jeg brugte det da jeg var gravid og så er det super godt til røde møller. Så hele to ting er det godt til
Der er tjære i så det lugter ikke så godt.

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

man kan godt få det i skridet... man kan få det alle steder... 

HELDIGVIS er der god hjælp at få... de ved rigtig meget om det i dag.. og du får højest sandsynelig noget hormoncreme og måske noget lysterapi.. (ved ikke hvordan det foregår når det er i skridet) men jeg kan forestille mig at der er nogle muligheder...

så du må lige nævne din mistanke om psoriasis til din læge og høre hvad der kan gøres ved det...

min kæreste har det. men det er mest på det ene ben (skinnebenet) lidt ved næsen og i hårbunden... det i hårbunden er det værste for det sidder i sådan nogle plamager af små sår over det hele og der er mange skæl osv... men det på benet der er konstant sår på fordi han ikke kan lade være med at klø i det..

det er sådan noget med steroidecremer og lysbehandlinger osv... og en tur på stranden og bade i saltvandet hjælper også rigtig meget på det...

Jamen de gange vi har været ved stranden, har jeg også haft ro i et par dage, har bare aldrig forbundet det......

Det smitter da kun i generne, ikke? Eller kan jeg smitte partner/eks-partnere??

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Min mand har psoriasis og han siger at:

Oftes springer psoriasis en generation over

Oftes har man det flere steder

Men der er jo også undtagelser... Han synes dog umiddelbart ikke det lyder som det.

Men kan du ikke spørge lægen om det er det? det må de da kunne se?

Lyder i hvert fald ikke rart. Håber det snart går væk....

Jeg har haft svamp og det kløede helt vildt, så har virkelig ondt af dig at du har haft det så længe

Mange kram herfra

Ja jeg er nået dertil hvor jeg tænker gid det "bare" var svamp, selvom jeg jo har prøvet alle forskellige midler mod svamp....

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe med det - men har du sagt til lægen, at din mor har det?

Jeg synes virkelig du har været tålmodig med det her, og jeg håber virkelig for dig, at det snart kan gøres noget ved det!

mange tak, håber også snart på bare et svar om hva' pokker det er

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Prøv at købe inotyol. Jeg brugte det da jeg var gravid og så er det super godt til røde møller. Så hele to ting er det godt til
Der er tjære i så det lugter ikke så godt.

øhh..... Røde møller ?? Hva er det??

Anmeld

29. august 2012

Koen.

Anonym skriver:

Kan du huske om den hed "dermovat"?

Det gjorder det ikke, for dermovat er jeg lige startet på i fredags til hænder og knæ og det har jeg ikke brugt før kan kun huske tuben var hvid med rød stribe og kostede en halv bondegård, men hjælper ikke meget

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

tanja. skriver:

Det gjorder det ikke, for dermovat er jeg lige startet på i fredags til hænder og knæ og det har jeg ikke brugt før kan kun huske tuben var hvid med rød stribe og kostede en halv bondegård, men hjælper ikke meget

Ok det er nemlig den creme jeg har fået som nogle gange kan hjælpe lidt... meget lidt....

Anmeld

29. august 2012

4kløver

Anonym skriver:

øhh..... Røde møller ?? Hva er det??

Rød numse. Her siges der bare mølle derfor skrev jeg det sådan

Anmeld

29. august 2012

Mumto3

Anonym skriver:

Jamen de gange vi har været ved stranden, har jeg også haft ro i et par dage, har bare aldrig forbundet det......

Det smitter da kun i generne, ikke? Eller kan jeg smitte partner/eks-partnere??

Man plejer at sige at psoraresis smitter lige så meget som fregner 

Altså OVERHOVEDET IKKE! Man kan ikke smitte andre mennekser med hudfarve, øjnfarve eller psoraresis.

-og ja, sol og saltvand er rigtig godt.

Jeg ved ikke om det stadig er sådan men i gamle dage der kunne folk der var MEGET slemt angrebet, fik betalt en rejse til det døde hav, (du ved det der er så salt) fordi det var det mest lindrende man kan udsættes for.

Har du et badekar? For så kan du jo lave en saltvandsopløsning til dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.