Bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Nohs

Olivia's Moar skriver:

Puha, her har bettepigen nogle titler at holde styr på.

Min mor og hendes mand: bedstefar og bedstemor.
- min mors forældre: oldefar og oldemor
Min far og hans kone: morfar og bedstemor
- min fars mor: ur Oma (hun er tysker)
Min kærestes forælde: farmor og bedstefar
- plus et par oldere mere.

Så er der også gudmor, som vil kaldes fastermoster da hun er min kærestes bedste veninde, men også er blevet min med tiden.

De har alle selv valgt

Puha ja der er mange ting at holde styr på. Vi har også tre oldemødre og en oldefar. Ja og vi er også så heldige, at han har en tipoldemor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Mettefpigen

Nohs skriver:

Allerede inden jeg blev gravid, havde min forældre bestemt hvad de ville kaldes som bedsteforældrer. Min mor var fast besluttet på at hun var mormor, da hun mener at bedstemor lyder gammelt og min far var ikke det mindste i tvivl om, at han skulle være bedstefar, da det er det, hans egen far altid er blevet kaldt.
Så det er altså blevet til mormor og bedstefar!!

Har jeres barn/børns bedsteforældre selv valgt hvad de ville hedde, eller er det noget i har bestemt?

Min kærestes forældre(også far til barnet), snakker vi ikke med, så på den sidde er der ikke nogen bedsteforældre. Det har jeg det lidt svært med, da jeg selv er vokset op med fire bedsteforældre og er vant til at de allesammen er der. Har det svært med tanken om, at Noah, når han bliver større, vil begynde at sætte spørgsmålstegn ved det - hvorfor har jeg ikke lige så mange bedsteforældre som mine venner osv..

Er der andre der har det lidt svært med det her bedsteforældre halløj, eller er det bare mig?

Jeg tror ikk at han får det svært ved at han ikk har alle fire.... Det er meget normalt... Jeg er selv vokset med kun 1 mormor... Også havde jeg en farfar som blev rigtig syg da jeg var lille så det var ikk mange år jeg havde ham....

Mht til navne så tænker jeg ikk meget over det... Jeg kalder dem mormor, morfar, farmor og farfar..... Men det kan være bassen har et andet navn til dem når han blir større :-)

Anmeld

29. august 2012

An&Jo

mine forældre har selv valgt

min far er bedstefar, og min mor er mormor

jeg tror nok at han ved hans far skal kalde dem farmor og farfar, men ved det faktisk ikke helt..

Mine forældre ser han dig meget meget sjældent, og min kærestes forældre er der meget mere for ham, men de bliver dog kaldt ved fornavn, men i og med at kærestens søn jo kalder dem for farmor og farfar, så gør min dreng også engang imellem, men når vi snakker om dem med ham, så er det ved deres fornavne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.