Bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Nohs

MarieMor skriver:

herhjemme har de selv bestemt hvad de ville kaldes .. mine forældre har hele tiden været fast besluttet på at være bedstemor og bedstefar, og heldigvis har min mands ville være farmor og farfar ..

det eneste dilemma vi står i herhjemme er at min mand ikke har kontakt til sin rigtige far længere og derfor er hans mors kæreste så bare blevet til farfar selvom han jo i virkeligheden ikke er rigtig familie og min mand siger heller ikke far til ham så mon ikke der kan blive nogle spørgsmål til det når vores sønner bliver ældre 

Jo det skulle man da næsten tro! Og det er lidt det samme her jeg "frygter". Det er alle de spørgsmål, der nu ville komme. Jeg tror det bliver svært, at på en eller anden måde skulle fortælle, at der er en farmor og farfar derude et sted, dem snakker vi bare ikke med....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Schonert

Nohs skriver:

Sjovt det med "onkel farfar" osv.. Jeg har også en faster, som vil kaldes fasterbedste! hihi

jeg synes det lød underlig i starten men høre det så tit nu at det blevet normalt. 

min moster er også bedstemoster.

Anmeld

28. august 2012

Nohs

Babymor2010 skriver:

Ja, det kan være et rigtigt roderi engang imellem 

Min far? Nårrh ja, jeg fik jo ikke skrevet at han er død - undskyld, det sagde historien jo ikke noget om  Han vil altid være morfar  Mine nevøer ved at morfar er i himlen, og de har set hans gravsten (17 år siden han døde) - Isabella er lige lovlig for lille til at forstå det, men jeg vil også lære hende at han er morfar 

Nå... Det må du undskylde, at jeg sådan bare masede på med det spørgsmål så... Men det er dejligt at høre, at det er blevet gjort til sådan en "naturlig ting", at han nu er hvor han er.

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Nohs skriver:

Puha ja det lyder indviklet..

Og det med at få presset en titel ned over sig, som man ikke er for, synes jeg ikke er iorden. Det var også derfor jeg valgte at acceptere, at de selv bestemte hvad de nu ville kaldes

Lige præcis , derfor har alle her os fået frit spil ..

Anmeld

28. august 2012

Nohs

Ciss skriver:

Mine svigerforældrer bestemte sig tidligt for, at de ville være Bedstemor og Bedstefar.

Mine egne forældrer var allerede Mormor og Morfar til seks børnebørn, før jeg blev gravid første gang.

Så hos os gav det sig helt af sig selv.

Jeg ved ikke lige, hvad vi skulle have gjort, hvis de alle sammen ville hede Bedste...

Haha nej, det kan du da have ret i. Det havde nok givet lidt forvirring!

Anmeld

28. august 2012

Nohs

Laijona Äiti skriver:

Jeg har en:

mor = mormor, far = Ukki (bedstefar på finsk), stedfar = Benny (navn) og bonus mor = bonus mormor.

De er stort set selvvalgte af dem selv og kærestens forældre hedder Abuela (bedstemor på spansk) og Tata. (noget alle kalder ham)

Ikke ligetil men alle virker tilfredse med deres kaldenavn.

Ja, og så længe de er tilfredse, er det jo fint!

Anmeld

28. august 2012

Nohs

Schonert skriver:

jeg synes det lød underlig i starten men høre det så tit nu at det blevet normalt. 

min moster er også bedstemoster.

Det gør vel egentlig også, men det er vel bare en vanesag.

Anmeld

28. august 2012

**Ønskebabyen

Vi har endnu ikke fået nogle børn, men titlerne er på plads

Min mor: Mormor
Min far: Morfar

Min svigermor: Farmor - hun har egentlig altid villet være bedste, men da kæresten og jeg fik en hundehvalp for 2 ½ år siden, begyndte hun selv at sige; Farmors hund osv. Så det gav lidt sig selv, at hun så skal være farmor til sit forhåbentlig kommende barnebarn også

Min svigermors kæreste: Han vil bare kaldes sit eget navn.

Min svigerfar: Er desværre død, men han vil blive omtalt som farfar overfor barnet, når det bliver ældre

Anmeld

28. august 2012

Nohs

**Ønskebabyen skriver:

Vi har endnu ikke fået nogle børn, men titlerne er på plads

Min mor: Mormor
Min far: Morfar

Min svigermor: Farmor - hun har egentlig altid villet være bedste, men da kæresten og jeg fik en hundehvalp for 2 ½ år siden, begyndte hun selv at sige; Farmors hund osv. Så det gav lidt sig selv, at hun så skal være farmor til sit forhåbentlig kommende barnebarn også

Min svigermors kæreste: Han vil bare kaldes sit eget navn.

Min svigerfar: Er desværre død, men han vil blive omtalt som farfar overfor barnet, når det bliver ældre

Jamen så er det jo fordelt og dejlig nemt

Trist at høre med din svigerfar, men det er dejligt at høre, at han alligevel får sin del af det

Anmeld

28. august 2012

LSM

Puha her har vi mange "bedste" forældre da begge vores forældre er skilt og de alle har fundet nye kærester

Min kærestes mor har selv valgt at ville hedde bedstemor, hun kan ikke lide ordet farmor, hvorfor ved jeg ikke

Min mor kalder vi mormor og min far morfar, deres kærester bliver blot kaldt ved navn

Kærestens far hedder farfar og hans kæreste bliver også kaldt ved navn

Eller sådan bliver det, nu er vores søn jo ikke så gammel endnu, faktisk præcis 5 uger idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.