Bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.380 visninger
52 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Nohs

Allerede inden jeg blev gravid, havde min forældre bestemt hvad de ville kaldes som bedsteforældrer. Min mor var fast besluttet på at hun var mormor, da hun mener at bedstemor lyder gammelt og min far var ikke det mindste i tvivl om, at han skulle være bedstefar, da det er det, hans egen far altid er blevet kaldt.
Så det er altså blevet til mormor og bedstefar!!

Har jeres barn/børns bedsteforældre selv valgt hvad de ville hedde, eller er det noget i har bestemt?

Min kærestes forældre(også far til barnet), snakker vi ikke med, så på den sidde er der ikke nogen bedsteforældre. Det har jeg det lidt svært med, da jeg selv er vokset op med fire bedsteforældre og er vant til at de allesammen er der. Har det svært med tanken om, at Noah, når han bliver større, vil begynde at sætte spørgsmålstegn ved det - hvorfor har jeg ikke lige så mange bedsteforældre som mine venner osv..

Er der andre der har det lidt svært med det her bedsteforældre halløj, eller er det bare mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

HeXeri

Nohs skriver:

Allerede inden jeg blev gravid, havde min forældre bestemt hvad de ville kaldes som bedsteforældrer. Min mor var fast besluttet på at hun var mormor, da hun mener at bedstemor lyder gammelt og min far var ikke det mindste i tvivl om, at han skulle være bedstefar, da det er det, hans egen far altid er blevet kaldt.

Har jeres barn/børns bedsteforældre selv valgt hvad de ville hedde, eller er det noget i har bestemt?

Min kærestes forældre(også far til barnet), snakker vi ikke med, så på den sidde er der ikke nogen bedsteforældre. Det har jeg det lidt svært med, da jeg selv er vokset op med fire bedsteforældre og er vant til at de allesammen er der. Har det svært med tanken om, at Noah, når han bliver større, vil begynde at sætte spørgsmålstegn ved det - hvorfor har jeg ikke lige så mange bedsteforældre som mine venner osv..

Er der andre der har det lidt svært med det her bedsteforældre halløj, eller er det bare mig?

Vi har herhjemme kun en mormor. Min far ser vi ikke og min kærestes forældre er begge døde, hans far 14 dage inden undfangelsen af vores søn. Så her er det også lidt svært, jeg ved ikke helt om han kommer til at mangle noget, jeg er selv vokset op med 4 bedsteforældre og kan ikke helt regne ud hvordan jeg skal forklare ham alle omstændighederne af hvorfor han kun har 1

Mormor hedder mormor fordi det var det hun selv begyndte at kalde sig. Jeg havde egentligt ikke rigtigt overvejet at hun nu faktisk også fik en ny... det lød forkert ... hvis du forstår?

Men det er svært det her forælderfis, man vil så gerne ramme rigtigt første gang.

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Her hedder det også mormor/bedstefar - og farmor/farfar 

Min mors mand er ikke min far, så han er blevet kaldt bedstefar af mine søsters drenge, for som han siger, han er jo ikke direkte morfar  

Min svigermor er single lige pt. (en rodet affære i min kærestes familie) og hun har været gift med en mand, som ikke er min kærestes far, men han ser ham 100 % som sin far, så derfor vil han kaldes farfar. Vi har ingen kontakt med min kærestes rigtige far 

Anmeld

28. august 2012

Benjamins'mor

Ja, de har selv valgt.
Men det er sku lidt indviklet, og er lidt træt af det.
Min mor ville have blevet kaldt mormor, men når mine søskende får børn vil hun hedde bedstemor, så så valgte hun det.
Men min far vil hedde morfar.

Anmeld

28. august 2012

CarinaSB

Nohs skriver:

Mine forældre er skilt og min mor har fået en ny kæreste og de bliver kaldt mormor og Bedstefar .. Og min far bliver kaldt for morfar ..

Min kærestes forældre er døde så af naturlige årsager har mine børn ikke farmor & farfar .. Den store har mødt hans farmor .. men hun døde så da han var knap 8 mdr så det kan han ikke huske .. 

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Årh ha , her er det sku os lidt indviklet faktis k ..

Både mine forældre og kærestens forældre er skilt . de har alle en ny udentaget kærestens far . så her er der altså mange "bedste" forældre ..

Men min mor begyndte at kalde sig for mormor , ergo er det os det som bliver sagt .. Min mor begyndte så at sige det her er "morfar" navn.
Jeg selv kalder ham kun ved navn ..

Min far kaldte sig for bedste far , og ja han kone sagde hun var bedste mor navn igen ..
dem ser vi ja 1 gang om året . lang historie og deres tab ..

min kæreste har et barn fra tidligere , hvor der blev presset ned over hovedet på hende at hun var Farmor , hun har hadet det ligesiden .. Men hun er faktisk begyndt at sige farmor selv ind imellem , og derfor er det os det som vi ind imellem siger .. Hendes mand har min kæreste altid kaldt for Daddy selv , og han ser ham lidt om farfar navn ..

hans far bliver bare kaldt for farfar ,

ja puha det var en lang smørr .. .)

Anmeld

28. august 2012

Lene32

Her har de selv valgt det som de hedder.De har 3,og der er min mor ( mormor),min far ( bedstefar) og min stedmor ( bedstemor).
Min mands forældre er døde.

Anmeld

28. august 2012

Nohs

HeXeri skriver:

Vi har herhjemme kun en mormor. Min far ser vi ikke og min kærestes forældre er begge døde, hans far 14 dage inden undfangelsen af vores søn. Så her er det også lidt svært, jeg ved ikke helt om han kommer til at mangle noget, jeg er selv vokset op med 4 bedsteforældre og kan ikke helt regne ud hvordan jeg skal forklare ham alle omstændighederne af hvorfor han kun har 1

Mormor hedder mormor fordi det var det hun selv begyndte at kalde sig. Jeg havde egentligt ikke rigtigt overvejet at hun nu faktisk også fik en ny... det lød forkert ... hvis du forstår?

Men det er svært det her forælderfis, man vil så gerne ramme rigtigt første gang.

Puha, ja det må være svært, for der "findes" bedsteældrene jo ikke..
Men ja, det er det med, at skulle tage den op med dem senere og alle de spørgsmål der nu kunne dukke op..

Anmeld

28. august 2012

Nohs

Babymor2010 skriver:

Her hedder det også mormor/bedstefar - og farmor/farfar 

Min mors mand er ikke min far, så han er blevet kaldt bedstefar af mine søsters drenge, for som han siger, han er jo ikke direkte morfar  

Min svigermor er single lige pt. (en rodet affære i min kærestes familie) og hun har været gift med en mand, som ikke er min kærestes far, men han ser ham 100 % som sin far, så derfor vil han kaldes farfar. Vi har ingen kontakt med min kærestes rigtige far 

Dejligt at I kan finde ud det, selvom det ikke er "rigtige" bedsteforældre!
Men hvordan så med din far? Er han så morfar, eller hvordan?

Anmeld

28. august 2012

Schonert

Min mor er mormor hends mand er Onkel morfar, min far er pops hans kone villebare kaldes af navn. 

Kæresten mor er farmor hendes mand er Onkel farfar og kærestens far er farfar men snakker vi ikke med . 

og de har alle slevvalgt hvad de ville klades så vi går efter deres ønsker  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.