Bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Clisolka

Nohs skriver:

Nå... Det må du undskylde, at jeg sådan bare masede på med det spørgsmål så... Men det er dejligt at høre, at det er blevet gjort til sådan en "naturlig ting", at han nu er hvor han er.

Det skal du skam ikke undskylde for  Det er efterhånden så mange år siden, så jeg ikke tænker over at skrive det mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Kvist

Her er mine forældre mormor og morfar, det har min søsters børn altid kaldt dem så det var ikke svært.. Min kærestes forældre ville være bedstemor og bedstefar, noget af det første svigermor sagde da vi fortalte jeg var gravid..

Anmeld

28. august 2012

chael

I min verden har det altid heddet mormor, morfar, farmor, farfar.

Her kalder vi mormor, for mormor. Og svigermor er bedstemor. For hun har mange børnebørn, 12 stk, så derfor var det rart for hende, med eet fællesnavn bedstefar blev kun af min datter kaldt noget andet. Men det vil jeg ikke nærmere ind på, da han ikke længere er blandt os, det er noget min datter har

Men personligt, vil jeg også på sigt foretrække mormor og farmor

Anmeld

28. august 2012

LilleLene

Nohs skriver:

Allerede inden jeg blev gravid, havde min forældre bestemt hvad de ville kaldes som bedsteforældrer. Min mor var fast besluttet på at hun var mormor, da hun mener at bedstemor lyder gammelt og min far var ikke det mindste i tvivl om, at han skulle være bedstefar, da det er det, hans egen far altid er blevet kaldt.
Så det er altså blevet til mormor og bedstefar!!

Har jeres barn/børns bedsteforældre selv valgt hvad de ville hedde, eller er det noget i har bestemt?

Min kærestes forældre(også far til barnet), snakker vi ikke med, så på den sidde er der ikke nogen bedsteforældre. Det har jeg det lidt svært med, da jeg selv er vokset op med fire bedsteforældre og er vant til at de allesammen er der. Har det svært med tanken om, at Noah, når han bliver større, vil begynde at sætte spørgsmålstegn ved det - hvorfor har jeg ikke lige så mange bedsteforældre som mine venner osv..

Er der andre der har det lidt svært med det her bedsteforældre halløj, eller er det bare mig?

her har vi

farmor og farfar

mormor og bedste

morfar og tina

Anmeld

28. august 2012

**Ønskebabyen

Nohs skriver:

Jamen så er det jo fordelt og dejlig nemt

Trist at høre med din svigerfar, men det er dejligt at høre, at han alligevel får sin del af det

Ja det er dejligt at det er på plads.

Anmeld

28. august 2012

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Hos os hedder det mormor og morfar, farmor og Erik, bedstefar og bedste 

Anmeld

28. august 2012

Nadia&Daniel

Nohs skriver:

Allerede inden jeg blev gravid, havde min forældre bestemt hvad de ville kaldes som bedsteforældrer. Min mor var fast besluttet på at hun var mormor, da hun mener at bedstemor lyder gammelt og min far var ikke det mindste i tvivl om, at han skulle være bedstefar, da det er det, hans egen far altid er blevet kaldt.
Så det er altså blevet til mormor og bedstefar!!

Har jeres barn/børns bedsteforældre selv valgt hvad de ville hedde, eller er det noget i har bestemt?

Min kærestes forældre(også far til barnet), snakker vi ikke med, så på den sidde er der ikke nogen bedsteforældre. Det har jeg det lidt svært med, da jeg selv er vokset op med fire bedsteforældre og er vant til at de allesammen er der. Har det svært med tanken om, at Noah, når han bliver større, vil begynde at sætte spørgsmålstegn ved det - hvorfor har jeg ikke lige så mange bedsteforældre som mine venner osv..

Er der andre der har det lidt svært med det her bedsteforældre halløj, eller er det bare mig?

Min svigermor og svigerfar har selv valgt at være farmor og farfar (min svigerfar vil OVERHOVEDET ikke kendes ved ordet: bedstefar)

Og min mor har altid gerne vil være mormor (tror da min far er "ligeglad" med hvilken titel, bare de elsker ham)

Så hos os er det mormor & morfar og farmor & farfar..

Anmeld

28. august 2012

Troldemommi

Johanne har tre hold bedsteforældre

Bedstemor og Bedstefar i Mønsted (mine forældre)

Farmor og Ib i Århus (min mands mor og hendes forlovede)

Bedstefar og Bedstemor i Århus (min mands far og hans nye kone)

De er alle tre hold meget inde i johannes liv så jeg ser det som en stor gave :-)

Monica

Anmeld

28. august 2012

Sara.

Mine forældre har selv bestemt hvad de vil kaldes :-)

Min mor vil gerne hedde mormor.... hun er gift med min far, som kommer fra england... så han hedder grand dad....

Min mands forældre er skilt... Hans far vil hedder bedstefar og han mor vil hedde farmor.

Så mine børn har en mormor, granddad, bedstefar og farmor. Derudover også famors mand, men han er "bare" Bo :-)

Anmeld

28. august 2012

meem

Mine piger har en mormor og en morfar som er 100% biologisk

Så har de en farmor og farfar - farfar er ikke biologisk men vi har valgt at kalde ham det, da han er der som en farfar

De har også en oldemor og oldefar, der er oldefar heller ikke biologisk.. men altså oldemor og Manfred lyder ikke specielt godt.. og han bliver jo så også kaldt morfar fra min side af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.