At fjerne siden fra træmmesengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

SukkerDronning

LR85 skriver:

Vi tog siden a sengen da drengen var ca halvander år. 

Vi tog den af efter maaaaaange måneders søvnproblemer. 

Vi tog den bare af og satte en sengehest på (den fåes i ikea til billige penge) da han ellers faldt ud, erfarede jeg. 

Han var faktisk så lille at han nærmest ikke vidste hvilke muligheder han fik. 

Og nu hvor han er to-et-halvt, er det lidt som om der stadig er en usynlig væg. Han kravler stadig ikke ud, kun en sjælden gang imellem. 

Jeg tror a hvis du er konsekvent med hurtigt a putte i seng hver gang han står ud, så går det nok meget hurtigt. 

Og du skal helt sikkert kun gøre det hvis i er inde i en god gå-i-seng og sove rutiner. 

Sjov, jeg har faktisk mange gange tænk, at hvis man fjernede den i god tid, kunne man måske komme uden om problemerne. Fordi de jo netop ikke ved hvilken frihed de har fået.

En sengehest er desværre ikke en mulighed til Killisengen. Jeg kan dog ligge en madras eller andet blødt.

Mange tak for at du ville dele din erfaring. De giver lige lidt mere mod end Dorthemus's erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

LR85

SukkerDronning skriver:

Sjov, jeg har faktisk mange gange tænk, at hvis man fjernede den i god tid, kunne man måske komme uden om problemerne. Fordi de jo netop ikke ved hvilken frihed de har fået.

En sengehest er desværre ikke en mulighed til Killisengen. Jeg kan dog ligge en madras eller andet blødt.

Mange tak for at du ville dele din erfaring. De giver lige lidt mere mod end Dorthemus's erfaringer

Ja, alle sagde også til os a vi ville få endnu flere sove-problemer. 

Men ja, absolut ikke i vores tilfælde. 

Prøv jer frem

Anmeld

25. august 2012

modesty

LR85 skriver:

Jamen alt hvad der hed søvn gik dårligt. 

Så opdager lige a jeg modsiger mig selv, beklager. 

Vi kunne hverken lægge ham og han sov også dårligt og vi havde bare ikke fundet ud af hvordan det skulle fungere hos os i mange måneder. 

Det var som om at han følte sig indespærret ved a blive 'hejst' ned i sengen og nærmest være til fange. Uden a tøve, indrømmer jeg gerne at jeg følte jeg spærrede ham inde og det gjorde måske mest ondt på mig;det ved jeg ikke. 

Vi valgte a tage tremmerne af, tror han var ca 20 måneder. 

Og så indførte vi nogen nye putteritualer, som fungerede for os. 

Og det gjorde nok a hele situationen blev mere rolig og det måske så også fungerede. 

Sikke en lang historie du fik her  

Spørg endelig hvis det er

Tak for svar. Jeg har nemlig tænkt over om det virkelig er nødvendigt at vente så lang tid med at fjerne siden, som folk gør.

Anmeld

25. august 2012

Lise

Min lille dreng på 2 år og fem mdr sover stadig med alle sider på. Han ved ikke at han kan hoppe over nemlig  (men det kan han godt). Har tænkt på mange gange om vi skulle tage siden af, men det er mere fordi at jeg synes han er gammel til tremmeseng, end at det er nødvendigt. Jeg tror vi beholder siden på lidt endnu

Kan ikke huske hvornår vi tog siden af med den store. Måske var han 1½ år gammel. Han var altid svær at få til at sove, og vågnede ofte om natten, men det havde altså en positiv effekt at han ikke var lukket inde i sengen længere. Og han kom aldrig rendende. Det værste var at få ham til at blive i sengen mens vi puttede, så det var noget med at man sad og nærmeste spærrede hullet med sin egen krop, indtil han faldt til ro. De første par måneder lå der en madras på gulvet op ad hans seng, men han faldt aldrig ud.

Anmeld

26. august 2012

SukkerDronning

Lise skriver:

Min lille dreng på 2 år og fem mdr sover stadig med alle sider på. Han ved ikke at han kan hoppe over nemlig  (men det kan han godt). Har tænkt på mange gange om vi skulle tage siden af, men det er mere fordi at jeg synes han er gammel til tremmeseng, end at det er nødvendigt. Jeg tror vi beholder siden på lidt endnu

Kan ikke huske hvornår vi tog siden af med den store. Måske var han 1½ år gammel. Han var altid svær at få til at sove, og vågnede ofte om natten, men det havde altså en positiv effekt at han ikke var lukket inde i sengen længere. Og han kom aldrig rendende. Det værste var at få ham til at blive i sengen mens vi puttede, så det var noget med at man sad og nærmeste spærrede hullet med sin egen krop, indtil han faldt til ro. De første par måneder lå der en madras på gulvet op ad hans seng, men han faldt aldrig ud.

Husker du hvorlang tid der gik, før I kunne putte ham, uden han prøvede at hoppe ud?

Blev I så ved ham til han sov?

Det ville være problematisk for mig, da Kaya tror vi skal lege hvis jeg bliver på hendes værelse. Plejer bare at ligge hende i sengen og sige pænt god nat og gå.

Anmeld

26. august 2012

Lise

SukkerDronning skriver:

Husker du hvorlang tid der gik, før I kunne putte ham, uden han prøvede at hoppe ud?

Blev I så ved ham til han sov?

Det ville være problematisk for mig, da Kaya tror vi skal lege hvis jeg bliver på hendes værelse. Plejer bare at ligge hende i sengen og sige pænt god nat og gå.

Nej, det kan jeg desværre ikke  Jeg kan huske at han var besværlig mht søvn indtil han blev ca 3½ år gammel, men hvor lang tid der gik før vi kunne sige godnat og gå..

Jeg tror vi blev der til han sov, men kan sgu ikke rigtigt huske det.

Anmeld

26. august 2012

2babygirls

SukkerDronning skriver:

Så er det ved at være tid til at fjerne den ene side. Det er VIRKELIG noget jeg frygter Jeg har ingen ide om, hvordan vi smartes griber det an, hvad har I gjort? Når de står op og begynder at lege? hvor lang tid tog det, før at jeres barn forstod, at det ikke var en invitation til leg hele natten? Falder de ud? Vi har en Killi seng og den er jo lidt høj, skal der ligges en madras? Skal døren være åben, så hun kan komme ud, eller er det en dårlig ide?

Håber virkelig, at I har en masse erfaringer, I kan dele ud af

Vi har bare sænket siden på vores datters tremmeseng. Jeg tør ikke tage den af, da hun også får en sengehest på hendes juniorseng, så hun ikke lige ruller ud. Hun sejler nemlig rundt i sengen om natten.
Hun blir 2 til start oktober hvor vi skifter seng

Anmeld

26. august 2012

FamilenStorm

SukkerDronning skriver:

Så er det ved at være tid til at fjerne den ene side. Det er VIRKELIG noget jeg frygter Jeg har ingen ide om, hvordan vi smartes griber det an, hvad har I gjort? Når de står op og begynder at lege? hvor lang tid tog det, før at jeres barn forstod, at det ikke var en invitation til leg hele natten? Falder de ud? Vi har en Killi seng og den er jo lidt høj, skal der ligges en madras? Skal døren være åben, så hun kan komme ud, eller er det en dårlig ide?

Håber virkelig, at I har en masse erfaringer, I kan dele ud af

Alberte bliver 2 her i Oktober, og vi erstattede den ene side med en sengehest for en lille mdr siden, og her går det rigtig godt.. Vi har ikke de store problemer med at hun står op..

Vi sover på 1. Salen hvor alle døre er lukke på nær hendes og vores dør, og så er der gitter for trappen.. Så skulle hun stå op om natten er vores rum det eneste hun kan komme ind i..

Her var vi nød til at prøve at fjerne den da hun hele tiden slog ind i den om natten.. Plus at da jeg er gravid har jeg svært ved at løfte i hende, så gør det så meget nemmere at hun selv kan hoppe op i den :-)

Så her har det bare været positivt :-)

Anmeld

26. august 2012

Maja_4000

Følger lige med :b vi KÆMPER med Caroline for tiden , og har overvejet at fjerne den ene side og se om det hjælper

Anmeld

27. august 2012

SukkerDronning

Lise skriver:

Nej, det kan jeg desværre ikke  Jeg kan huske at han var besværlig mht søvn indtil han blev ca 3½ år gammel, men hvor lang tid der gik før vi kunne sige godnat og gå..

Jeg tror vi blev der til han sov, men kan sgu ikke rigtigt huske det.

Ok tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.