At fjerne siden fra træmmesengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.898 visninger
37 svar
0 synes godt om
25. august 2012

SukkerDronning

Så er det ved at være tid til at fjerne den ene side. Det er VIRKELIG noget jeg frygter Jeg har ingen ide om, hvordan vi smartes griber det an, hvad har I gjort? Når de står op og begynder at lege? hvor lang tid tog det, før at jeres barn forstod, at det ikke var en invitation til leg hele natten? Falder de ud? Vi har en Killi seng og den er jo lidt høj, skal der ligges en madras? Skal døren være åben, så hun kan komme ud, eller er det en dårlig ide?

Håber virkelig, at I har en masse erfaringer, I kan dele ud af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Clisolka

Jeg følger lige med her 

Anmeld

25. august 2012

SukkerDronning

Babymor2010 skriver:

Jeg følger lige med her 

Du skal være velkommen

Anmeld

25. august 2012

dorthemus

SukkerDronning skriver:

Så er det ved at være tid til at fjerne den ene side. Det er VIRKELIG noget jeg frygter Jeg har ingen ide om, hvordan vi smartes griber det an, hvad har I gjort? Når de står op og begynder at lege? hvor lang tid tog det, før at jeres barn forstod, at det ikke var en invitation til leg hele natten? Falder de ud? Vi har en Killi seng og den er jo lidt høj, skal der ligges en madras? Skal døren være åben, så hun kan komme ud, eller er det en dårlig ide?

Håber virkelig, at I har en masse erfaringer, I kan dele ud af

For omkring fem måneder siden var jeg nødt til at fjerne siden fordi hun plankede den og jeg turde ikke risikere at hun faldt over kanten om natten.
Det har været rigtig svært for hun bliver ikke i sengen som en artig lille pige jeg har været nødt til at blive inde ved hende når hun blev puttet og det ku tage fra 15 min til en time før hun sov og går jeg så står hun op.
Nu har jeg lavet en ny strategi som går ud på, at jeg - når hun er puttet - tænder for noget stille Alberte musik og så sidder jeg ved skrivebordet uden for hendes dør så hun kan se mig. Det har betydet at hun blir i sin seng og ikke græder, selvom hun tudede i protest de første par dage

Hun er to år og tre måneder

Anmeld

25. august 2012

SukkerDronning

dorthemus skriver:

For omkring fem måneder siden var jeg nødt til at fjerne siden fordi hun plankede den og jeg turde ikke risikere at hun faldt over kanten om natten.
Det har været rigtig svært for hun bliver ikke i sengen som en artig lille pige jeg har været nødt til at blive inde ved hende når hun blev puttet og det ku tage fra 15 min til en time før hun sov og går jeg så står hun op.
Nu har jeg lavet en ny strategi som går ud på, at jeg - når hun er puttet - tænder for noget stille Alberte musik og så sidder jeg ved skrivebordet uden for hendes dør så hun kan se mig. Det har betydet at hun blir i sin seng og ikke græder, selvom hun tudede i protest de første par dage

Hun er to år og tre måneder

Puha, det vil sige at selv nu 5 måneder efter, er det stadig ikke blevet "hverdag".

Hvad mener du med plankede? Har ikke hørt det udtryk før

Hun er ikke faldet ud af sengen når hun har sovet?

Jeg havde tænkt at min plan A skulle være, at putte hende og gå ud, når hun så står op vil jeg gå ind og putte hende igen, uden at tale til hende eller smile eller noget, fast og kærlig Ved ikke om det er noget andre har prøvet og hvordan effekt vil være..

Har du prøvet hvor du bare lod hende lege, i håb om at hun ville kravle i seng igen?

Anmeld

25. august 2012

dorthemus

SukkerDronning skriver:

Puha, det vil sige at selv nu 5 måneder efter, er det stadig ikke blevet "hverdag".

Hvad mener du med plankede? Har ikke hørt det udtryk før

Hun er ikke faldet ud af sengen når hun har sovet?

Jeg havde tænkt at min plan A skulle være, at putte hende og gå ud, når hun så står op vil jeg gå ind og putte hende igen, uden at tale til hende eller smile eller noget, fast og kærlig Ved ikke om det er noget andre har prøvet og hvordan effekt vil være..

Har du prøvet hvor du bare lod hende lege, i håb om at hun ville kravle i seng igen?

Hehe, det kommer af udtrykket "at hoppe over plankeværket"

Jeg har prøvet alle de ting du lister og mange flere og da jeg gik ud efter putning stod hun bare op og toede det var en leg. Til sidst blev hun så træt og pjevs at jeg var nødt til at sidde hos hende og holde i hånd....jeg var inde ved hende 43 gange

Når først hun sover blir hun i sin seng til næste dag...nogle gamge vågner hun dog for tidligt og kommer så ind til mig. Døren står på klem så hun kan komme ud.

Anmeld

25. august 2012

SukkerDronning

dorthemus skriver:

Hehe, det kommer af udtrykket "at hoppe over plankeværket"

Jeg har prøvet alle de ting du lister og mange flere og da jeg gik ud efter putning stod hun bare op og toede det var en leg. Til sidst blev hun så træt og pjevs at jeg var nødt til at sidde hos hende og holde i hånd....jeg var inde ved hende 43 gange

Når først hun sover blir hun i sin seng til næste dag...nogle gamge vågner hun dog for tidligt og kommer så ind til mig. Døren står på klem så hun kan komme ud.

Aah fedt! Hehe "plankede", nu giver det jo mega god mening, det burde jeg da have sagt mig selv

Nåh, øv da! ...Håber virkelig at du og din datter har haft et ekstra ordinært svært tilfælde, for jeg mister da helt pusten

Men der er jo ikke andet at gøre, end at springe ud i det. Og prøve alle mulighederne af. Det er bare ikke muligt, at gøre mig selv synlig for hende, uden for hendes værelse, da det er en lang smal gang det ligger på. Ellers tror jeg egentlig, også det er den bedste ide. Da vi boede i vores gamle hus, var det det jeg gjorde når hun ikke ville sove.

Tak for svar og råd

Anmeld

25. august 2012

LR85

Vi tog siden a sengen da drengen var ca halvander år. 

Vi tog den af efter maaaaaange måneders søvnproblemer. 

Vi tog den bare af og satte en sengehest på (den fåes i ikea til billige penge) da han ellers faldt ud, erfarede jeg. 

Han var faktisk så lille at han nærmest ikke vidste hvilke muligheder han fik. 

Og nu hvor han er to-et-halvt, er det lidt som om der stadig er en usynlig væg. Han kravler stadig ikke ud, kun en sjælden gang imellem. 

Jeg tror a hvis du er konsekvent med hurtigt a putte i seng hver gang han står ud, så går det nok meget hurtigt. 

Og du skal helt sikkert kun gøre det hvis i er inde i en god gå-i-seng og sove rutiner. 

Anmeld

25. august 2012

modesty

LR85 skriver:

Vi tog siden a sengen da drengen var ca halvander år. 

Vi tog den af efter maaaaaange måneders søvnproblemer. 

Vi tog den bare af og satte en sengehest på (den fåes i ikea til billige penge) da han ellers faldt ud, erfarede jeg. 

Han var faktisk så lille at han nærmest ikke vidste hvilke muligheder han fik. 

Og nu hvor han er to-et-halvt, er det lidt som om der stadig er en usynlig væg. Han kravler stadig ikke ud, kun en sjælden gang imellem. 

Jeg tror a hvis du er konsekvent med hurtigt a putte i seng hver gang han står ud, så går det nok meget hurtigt. 

Og du skal helt sikkert kun gøre det hvis i er inde i en god gå-i-seng og sove rutiner. 

Må jeg spørge hvorfor og hvordan det hjalp at fjerne siden efter mange måneders søvnproblemer (og hvad disse bestod af)?

Anmeld

25. august 2012

LR85

modesty skriver:

Må jeg spørge hvorfor og hvordan det hjalp at fjerne siden efter mange måneders søvnproblemer (og hvad disse bestod af)?

Jamen alt hvad der hed søvn gik dårligt. 

Så opdager lige a jeg modsiger mig selv, beklager. 

Vi kunne hverken lægge ham og han sov også dårligt og vi havde bare ikke fundet ud af hvordan det skulle fungere hos os i mange måneder. 

Det var som om at han følte sig indespærret ved a blive 'hejst' ned i sengen og nærmest være til fange. Uden a tøve, indrømmer jeg gerne at jeg følte jeg spærrede ham inde og det gjorde måske mest ondt på mig;det ved jeg ikke. 

Vi valgte a tage tremmerne af, tror han var ca 20 måneder. 

Og så indførte vi nogen nye putteritualer, som fungerede for os. 

Og det gjorde nok a hele situationen blev mere rolig og det måske så også fungerede. 

Sikke en lang historie du fik her  

Spørg endelig hvis det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.