løs mit dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Muffinmus

Jeg kan fortælle dig vi havde samme problem, bare som familien du tænker på.

Min datter kunne slet ikke med nogen som helst gæste dp.Hun gik i koma og ville intet spise hele dagen før vi hentede...

Så da dp skulle holde ferie den ene gang valgte vi simpelthen selv at passe hende, andet var der ikke at gøre. Mit barn skulle ikke bare leve af morgenmad kl 6.30 og så første mad igen efter kl 16.30.

Og ja, vi var da skidetrætte af dp holdt ferie, men det er nu engang et job at være dp og man har nu engang ret til at holde ferie som vi andre har det:-)

Dejligt du tænker på barnets ve og vel, menmåske er barnet heller ikke klar til at komme i gæste dp næste gang og hvad gør du så??aflyser din egen ferie igen..nej vel. Så få det overstået og så må forældrene finde ud af om de vil afprøve gæste dp eller ej.

Selv om man gerne vil aflæge sit ansvar for barnet over på dp, så er det ens eget ansvar som forælder at få det hele til at hænge sammen i ferier, hvis ikke barnet kan komme i gæste dp. Rigtig røv, for vi har jo selv været der, men som sagt var eneste løsning for os at svigerne tog hende en dag, jeg tog hende 2 dage og min mand 2 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

B&J

sådan var daniel også jeg syntes du skal tage din ferie og se om det barn ikke kan komme hen til en kanon dp mor som dig selv ja det er ikke så sjovt for barnet men de plejer at syntes det er okay efter nogle minutter.... bare det ikke var sammen grimme oplevelse som vi havde første gang en dp mor der var så kold som jeg ved ikke hvad

Anmeld

22. august 2012

.....

StineW79 skriver:

Det er rigtig sødt og betænksomt af dig, at overveje at droppe din ferie, men jeg syntes klart at du ska holde fri, med god samvitighed! 

Hvis ik man er lidt ego ind i mellem, ryger overskuddet hurtigt! Vh stine

SÅ enig

Anmeld

22. august 2012

SaNiNa

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og har fornyligt fået et nyt barn. Barnet er meget følsomt overfor nye ting og nye mennesker. Men trives fint hos mig så længe vi er herhjemme. Hvis vi går på besøg vil barnet helst være på min arm.
Alt dette er fint og forældren eog jeg er helt afklarede med barnets tryghedsbehov.
Mit dilemma er at jeg har ferie i næste uge og at dette barn skal være i en gæstedagpleje. Forældrene er bekymrede og det samme er jeg.
Min ferie har været planlagt længe før jeg kendte til barnet og jeg troede i starten at barnet ville falde godt "på plads" i dagplejen inden min ferie. Nu overvejer jeg at aflyse min ferie.
Min ferie skulle have været min ego-tid hvor jeg for første gang i et par år skulle pleje mig selv. Jeg ville sende mine egne børn afsted i skole og manden på arbejde og få givet det en skalle med træningen som har haltet i noget tid pga andre opgaver. Derudover ville jeg få gjort rent i bund, malet gangen og ordet noget af alt der der ikke bliver nået til hverdag.

Hvis jeg flytter min ferie vil jeg først kunne holde ferien i november.
Har jeg ferie ved jeg at jeg vil bruge mine dage på dårlig samvittighed over for dagplejebarnet. Hvis jeg aflyser min ferie har jegdårlig samvittighed over at jeg altid sætter mig selv til sidst.

Så hvad gør jeg??
skal jeg arbejde eller holde ferie?

forælderne har ikke selv mulighed for at passe deres barn mens du holder din ferie.

For jeg syntes helt sikkert du skulle holde din ferie og forkæle dig selv.

Det lyder til det er en ferie du har set frem til og glæder dig til.

Selvfølgelig vil vi som forældre til et barn der ikke er 100% tryk være ked af at dp holder ferie og barnet skal ud til nogen det ikke kender særlig godt. men det kan jo også være barnet ikke er så ked af det og at den anden dp kan være der for barnet.

Jeg ville nok selv om forældre se om jeg kunne få fri eller høre et familiemedlem som var tæt på barnet kunne passe det.

Din ferie var som sagt planlagt før du viste noget om barnet.

Håber du traffer den rigtige beslutning for dig

Anmeld

22. august 2012

bøllen

Syntes det er dejligt at læse om en dagpleje som vægter barnets trivsel så højt. Respekt for det.

Men syntes nu du skal holde din ferie alligevel, er det helt galt med barnet er det forældrenes ansvar.

Og hvis barnet er så sensitiv tror jeg desværre ikke det ændre sig til nov. 

Anmeld

22. august 2012

mortilnoahogmelina

Øj du ville uden tvivl være min drømme dp når du tænker såå meget på det her barn som har så stort tryghedsbehov .
Min søn er selv enormt trygheds menneske ..

HVad du skal gøre ved jeg ikke Jeg synes det er død svært.
MEn du skal have kæmpe ros for at du er så forstående .

Anmeld

22. august 2012

Lunae

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og har fornyligt fået et nyt barn. Barnet er meget følsomt overfor nye ting og nye mennesker. Men trives fint hos mig så længe vi er herhjemme. Hvis vi går på besøg vil barnet helst være på min arm.
Alt dette er fint og forældren eog jeg er helt afklarede med barnets tryghedsbehov.
Mit dilemma er at jeg har ferie i næste uge og at dette barn skal være i en gæstedagpleje. Forældrene er bekymrede og det samme er jeg.
Min ferie har været planlagt længe før jeg kendte til barnet og jeg troede i starten at barnet ville falde godt "på plads" i dagplejen inden min ferie. Nu overvejer jeg at aflyse min ferie.
Min ferie skulle have været min ego-tid hvor jeg for første gang i et par år skulle pleje mig selv. Jeg ville sende mine egne børn afsted i skole og manden på arbejde og få givet det en skalle med træningen som har haltet i noget tid pga andre opgaver. Derudover ville jeg få gjort rent i bund, malet gangen og ordet noget af alt der der ikke bliver nået til hverdag.

Har jeg ferie ved jeg at jeg vil bruge mine dage på dårlig samvittighed over for dagplejebarnet. Hvis jeg aflyser min ferie har jegdårlig samvittighed over at jeg altid sætter mig selv til sidst.

Så hvad gør jeg??

Jeg har stemt at jeg ville udsætte ferien, men det er udelukkende på baggrund af at du skriver at du vil tænke på barnet hele tiden!
Så får du måske mere ud af din ferie senere

Anmeld

22. august 2012

Miss-86

Anonym skriver:

Så hvad gør jeg??

Hold da op, ja det er et dilemma, jeg kan ikke løse det. Men jeg kan skrive min mening, som kommer her:

Jeg vil sige at du skal gøre hvad du synes er vigtigst, det er synd hvis du får ødelagt din ferie med at gå og tænke på dette barn om omvendt, så er det synd hvis du bagefter bebrejder dig selv for ikke at have holdt 'alene'ferie.

Synes jo selv at arbejdet kommer i anden række (forstå mig ret, er selv glad for mit job, men man er nødt til at ligge det fra sig, når man har fri)
Men på den anden side tænker jeg, at hvis du holder ferie i November, så er det vel at udskyde problemet med dette barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.