løs mit dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

De3Guldklumper

LR85 skriver:

Jarrh, den er godt nok svær.

Jeg ville jo virkelig synes a det var SÅ dejligt og meget personligt og fagligt professionelt hvis du bliver hjemme.

Men ja... det er jo 'bare' et arbejde, og du har ret til a holde fri.

Jeg ville personligt ikke kunne holde fri. Man kunne jo få sin ego-tid igen, senere på året, som du skriver.

Men ja, det kommer nok an på hvor meget man engagere sig i sit arbejde.

hvad siger din mavefornemmelse???? det er trods alt den vigtigste at føle efter.

Det har altså INTET at gøre med hvor meget man engagere sig i sit job - for så ville langt de fleste dp'er aldrig holde ferie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Anonym trådstarter

Jarrh, den er godt nok svær.

Jeg ville jo virkelig synes a det var SÅ dejligt og meget personligt og fagligt professionelt hvis du bliver hjemme.

Men ja... det er jo 'bare' et arbejde, og du har ret til a holde fri.

Jeg ville personligt ikke kunne holde fri. Man kunne jo få sin ego-tid igen, senere på året, som du skriver.

Men ja, det kommer nok an på hvor meget man engagere sig i sit arbejde.

hvad siger din mavefornemmelse???? det er trods alt den vigtigste at føle efter.

Min mavefornemmelse forråder min hjerne. ha ha.
Maven vil helst være på arbejde af hensyn til barnet.
Hjernen siger at jeg ikke er lavet af duracell-batterier og også skal have en pause en gang i mellem.

Helt ærligt så er jeg meget engageret. men uanset hvor meget man elsker sit job skal man også trække stikket ud en gang i mellem. Især når man som dagplejer arbejder 48 timer om ugen.

Anmeld

21. august 2012

Pige2009

Jeg synes du skal holde ferien som planlagt Tanken er smuk, men du skal også tænke på dig selv. Hvis det går helt galt den første dag i Gæstedagpleje, må forældrene selv tage fri, da det ikke er dit ansvar. For du kan heller ikke være sikker på, at barnet har ændret behov inden din næste ferie...

Anmeld

21. august 2012

LR85

Pylle3 skriver:

Det har altså INTET at gøre med hvor meget man engagere sig i sit job - for så ville langt de fleste dp'er aldrig holde ferie.

det synes JEG a det har, og nej alle dagplejere/pædagoger er sgu ikke engagerede i deres arbejde!!!

men der er forskellige definationer på a engagere sig.

Men jeg synes nu bestemt a det har en sammenhæng, hvad man ofre og sit engagemen i arbedjet -ud fra min synsvinkel.

(og nej, ikke sagt a man ikke engagere sig, hvis man holder ferie!!)

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Åhh hvor du lyder som min mor. Hun har været dp'er i over 25 år men altid tænkt på børnene.

Så jeg vil sige det samme til dig som jeg gør til hende især fordi jeg ved at når hun holder ferie så er det fordi hun virkelig trænger

Nyd din ferie i næste uge - og pak den dårlige samvittighed langt væk. Du får ladet op til igen at kunne åbne dine arme for dine dp-børn

Det er jo netop derfor jeg er i tvivl. Jeg ved hvor vigtigt det også er at lade op ind i mellem.
Jeg synes det er fantastisk at være dagplejer men det er også utroligt vigtigt at huske sig selv. Det er nemt at glemme sig selv når man arbejder i eget hjem og kommer så tæt på andre familier.

Anmeld

21. august 2012

LR85

Anonym skriver:

Min mavefornemmelse forråder min hjerne. ha ha.
Maven vil helst være på arbejde af hensyn til barnet.
Hjernen siger at jeg ikke er lavet af duracell-batterier og også skal have en pause en gang i mellem.

Helt ærligt så er jeg meget engageret. men uanset hvor meget man elsker sit job skal man også trække stikket ud en gang i mellem. Især når man som dagplejer arbejder 48 timer om ugen.

giver dig helt ret.

og for ikke a få oprettet en misforståelse, tror jeg bestemt ikke du eller andre ikke er engageret i sit arbejde, hvis man holder ferie!

Arbejder selv på hospital og har selv stået i dilemaer med personlige ting og faglige ting, og til tider kommet ind til pårørendesamtaler og lign på fridage, eller blevet 2 timer længere, da der var pårørende der havde brug for at snakke LIGE dér.

Men jeg synes du skal prøve a mærke efter, hvad vil du have det godt i maven af? også bagefter...

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg synes du skal holde ferien som planlagt Tanken er smuk, men du skal også tænke på dig selv. Hvis det går helt galt den første dag i Gæstedagpleje, må forældrene selv tage fri, da det ikke er dit ansvar. For du kan heller ikke være sikker på, at barnet har ændret behov inden din næste ferie...

Nej, det er netop det jeg ikke ved. Der er enkelte børn der er meget tryghedssøgende i hele deres dagplejetid. Jeg ved reelt ikke om det gør sig gældende for dette barn. Og hvad gør jeg så til november...Og jeg frygter også at gøre forældrene en bjørnetjeneste ved at løse problemet for dem.

Anmeld

21. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hvad har du mest lyst til ? 

Anmeld

21. august 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Nej, det er netop det jeg ikke ved. Der er enkelte børn der er meget tryghedssøgende i hele deres dagplejetid. Jeg ved reelt ikke om det gør sig gældende for dette barn. Og hvad gør jeg så til november...Og jeg frygter også at gøre forældrene en bjørnetjeneste ved at løse problemet for dem.

Du har jo selv svaret her Hold ferien og vend tilbage med fornyet energi og overskud til barnet og de andre børn

Anmeld

21. august 2012

TeamRocket

Hvor meget det end skære i mit moderhjerte at sige det, så synes jeg du skal tage ferie, du er ikke til magen hjælp hvis du ender med at være helt udbrændt.. Og før eller siden får man overtrådt sin krops grænser og signaler så meget at man ender helt nede under gulvet. Taler af erfaring. Du vender tilbage med fornyet styrke og kan være der 10 gange så meget for det barn og de andre også selfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.