løs mit dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad gør jeg?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.193 visninger
37 svar
0 synes godt om
21. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er dagplejer og har fornyligt fået et nyt barn. Barnet er meget følsomt overfor nye ting og nye mennesker. Men trives fint hos mig så længe vi er herhjemme. Hvis vi går på besøg vil barnet helst være på min arm.
Alt dette er fint og forældren eog jeg er helt afklarede med barnets tryghedsbehov.
Mit dilemma er at jeg har ferie i næste uge og at dette barn skal være i en gæstedagpleje. Forældrene er bekymrede og det samme er jeg.
Min ferie har været planlagt længe før jeg kendte til barnet og jeg troede i starten at barnet ville falde godt "på plads" i dagplejen inden min ferie. Nu overvejer jeg at aflyse min ferie.
Min ferie skulle have været min ego-tid hvor jeg for første gang i et par år skulle pleje mig selv. Jeg ville sende mine egne børn afsted i skole og manden på arbejde og få givet det en skalle med træningen som har haltet i noget tid pga andre opgaver. Derudover ville jeg få gjort rent i bund, malet gangen og ordet noget af alt der der ikke bliver nået til hverdag.

Hvis jeg flytter min ferie vil jeg først kunne holde ferien i november.
Har jeg ferie ved jeg at jeg vil bruge mine dage på dårlig samvittighed over for dagplejebarnet. Hvis jeg aflyser min ferie har jegdårlig samvittighed over at jeg altid sætter mig selv til sidst.

Så hvad gør jeg??
skal jeg arbejde eller holde ferie?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

maria_wlt

Som forældre ville det være en DRØM hvis DP'en holdte ferie senere men jeg ved nu ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg selv var DP... 

Anmeld

21. august 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og har fornyligt fået et nyt barn. Barnet er meget følsomt overfor nye ting og nye mennesker. Men trives fint hos mig så længe vi er herhjemme. Hvis vi går på besøg vil barnet helst være på min arm.
Alt dette er fint og forældren eog jeg er helt afklarede med barnets tryghedsbehov.
Mit dilemma er at jeg har ferie i næste uge og at dette barn skal være i en gæstedagpleje. Forældrene er bekymrede og det samme er jeg.
Min ferie har været planlagt længe før jeg kendte til barnet og jeg troede i starten at barnet ville falde godt "på plads" i dagplejen inden min ferie. Nu overvejer jeg at aflyse min ferie.
Min ferie skulle have været min ego-tid hvor jeg for første gang i et par år skulle pleje mig selv. Jeg ville sende mine egne børn afsted i skole og manden på arbejde og få givet det en skalle med træningen som har haltet i noget tid pga andre opgaver. Derudover ville jeg få gjort rent i bund, malet gangen og ordet noget af alt der der ikke bliver nået til hverdag.

Har jeg ferie ved jeg at jeg vil bruge mine dage på dårlig samvittighed over for dagplejebarnet. Hvis jeg aflyser min ferie har jegdårlig samvittighed over at jeg altid sætter mig selv til sidst.

Så hvad gør jeg??

Synes bestemt ikke du skal udsætte din ferie.

Du har jo et liv udover job så må forældrene jo tage fri den uge, eller få familie til at passe.

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Som forældre ville det være en DRØM hvis DP'en holdte ferie senere men jeg ved nu ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg selv var DP... 

Jeg er også overbevist om at forældrene ville være glade.
jeg er bare i tvivl om barnet vil have samme tryghedsbehov altid og om det vil være samme problem hvis jeg holder ferien i november. Men til november har jeg dog haft lang tid til at arbejde med barnet og forhåbentlig hjælpe det godt på vej.

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

Synes bestemt ikke du skal udsætte din ferie.

Du har jo et liv udover job så må forældrene jo tage fri den uge, eller få familie til at passe.

Tak for dit svar. Men forældrene har desværre ikke andre muligheder end gæstedagplejen.

Anmeld

21. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er rigtig sødt og betænksomt af dig, at overveje at droppe din ferie, men jeg syntes klart at du ska holde fri, med god samvitighed! 

Hvis ik man er lidt ego ind i mellem, ryger overskuddet hurtigt! Vh stine

Anmeld

21. august 2012

LR85

Jarrh, den er godt nok svær.

Jeg ville jo virkelig synes a det var SÅ dejligt og meget personligt og fagligt professionelt hvis du bliver hjemme.

Men ja... det er jo 'bare' et arbejde, og du har ret til a holde fri.

Jeg ville personligt ikke kunne holde fri. Man kunne jo få sin ego-tid igen, senere på året, som du skriver.

Men ja, det kommer nok an på hvor meget man engagere sig i sit arbejde.

hvad siger din mavefornemmelse???? det er trods alt den vigtigste at føle efter.

Anmeld

21. august 2012

De3Guldklumper

Åhh hvor du lyder som min mor. Hun har været dp'er i over 25 år men altid tænkt på børnene.

Så jeg vil sige det samme til dig som jeg gør til hende især fordi jeg ved at når hun holder ferie så er det fordi hun virkelig trænger

Nyd din ferie i næste uge - og pak den dårlige samvittighed langt væk. Du får ladet op til igen at kunne åbne dine arme for dine dp-børn

Anmeld

21. august 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Så hvad gør jeg??

Jeg husker da min søn startede i Dagpleje ..

Der skulle han være 2 uger og så gik min hun på ferie i 2 uger ..
Han skreg hver morgen han skulle afleveres i Gæste Dp, og det var virkelig et helvede .. JEG ville personligt sætte kæmpe pris på hvis hun havde udskudt sin ferie .. Kan selvf. godt forstå det er træls for dig ..
Syns du skal gøre hvad du føler for ..  

Anmeld

21. august 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det er rigtig sødt og betænksomt af dig, at overveje at droppe din ferie, men jeg syntes klart at du ska holde fri, med god samvitighed! 

Hvis ik man er lidt ego ind i mellem, ryger overskuddet hurtigt! Vh stine

Da jeg bestemte mig for en ego-ferie havde jegikke meget overskud pga et dødsald i familien. Men det er efterhånden længe siden og jeg er ovenpå nu. Men jeg e rogså bange for ikke at passe nok på mig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.