løs mit dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

Fenja09

Set fra barnet side ville jeg nok synes at din ferie skulle udskydes, eller faktisk så synes jeg at barnet skulle være startet efter din ferie. Vi måtte da udskyde dp start fordi der var ferie osv og ikke ønskede det som du beskriver. Først dp og derefter har dp ferie og så en gæstedp og så tilbage igen. Synes det er synd for barnet og jeg ville ikke selv gøre det med mit barn.

Fra din side af synes jeg selvfølgelig at du har ret til din planlagte ferie og den er fuldt ud fortjent - helt uden dårlig samvittighed.

Det burde måske have været organiseret bedre med dp-starten.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Isabella_mor

hvis du evt ved hvem gæstedagplejen er, er det måske en Ide at mødes og spise frokost med børnene osv her i dagene op til weekenden.. lidt ligesom at køre barnet ind hos hende... så kan det være at det kommer til at gå lidt bedre og at barnet får det hos hende som hos dig...

så skal de jo bare ikke fise og fare rundt den uge hun er i gæstedagpleje.. tænker jeg.

nu kender jeg ikke en hujende fis til dagpleje generelt.. da mit barn er vuggestuebarn og aldrig kommer ud for at skulle i gæstepleje..

men jeg syntes bestemt at du skal holde din ferie... 

Anmeld

21. august 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og har fornyligt fået et nyt barn. Barnet er meget følsomt overfor nye ting og nye mennesker. Men trives fint hos mig så længe vi er herhjemme. Hvis vi går på besøg vil barnet helst være på min arm.
Alt dette er fint og forældren eog jeg er helt afklarede med barnets tryghedsbehov.
Mit dilemma er at jeg har ferie i næste uge og at dette barn skal være i en gæstedagpleje. Forældrene er bekymrede og det samme er jeg.
Min ferie har været planlagt længe før jeg kendte til barnet og jeg troede i starten at barnet ville falde godt "på plads" i dagplejen inden min ferie. Nu overvejer jeg at aflyse min ferie.
Min ferie skulle have været min ego-tid hvor jeg for første gang i et par år skulle pleje mig selv. Jeg ville sende mine egne børn afsted i skole og manden på arbejde og få givet det en skalle med træningen som har haltet i noget tid pga andre opgaver. Derudover ville jeg få gjort rent i bund, malet gangen og ordet noget af alt der der ikke bliver nået til hverdag.

Hvis jeg flytter min ferie vil jeg først kunne holde ferien i november.
Har jeg ferie ved jeg at jeg vil bruge mine dage på dårlig samvittighed over for dagplejebarnet. Hvis jeg aflyser min ferie har jegdårlig samvittighed over at jeg altid sætter mig selv til sidst.

Så hvad gør jeg??
skal jeg arbejde eller holde ferie?

det er muligt jeg er en modbydelig kvinde nu overfor mødrene derude. men jeg vil til en hver tid sige fritid,privatliv er vigtigere end noget som helst arbejde. som menneske har man lov til og behov for en gang imellem at være jordens største egoist og sige det er muligt jeg har en hård opstart med et barn, men lige nu har jeg altså brug for et break, brug for at få ladt batterierne op, og brug for "bare" at være en alm. familie.. ellers tror jeg virkeligt på at selv den stærkeste går ned med et brag, og så er du da slet ikke til gavn for den familie :-) det er Ikke din skyld eller dit ansvar at den nye familie er lidt mere krævende  af dig end andre :-) 

Anmeld

21. august 2012

nielsen80

jydeinden skriver:

det er muligt jeg er en modbydelig kvinde nu overfor mødrene derude. men jeg vil til en hver tid sige fritid,privatliv er vigtigere end noget som helst arbejde. som menneske har man lov til og behov for en gang imellem at være jordens største egoist og sige det er muligt jeg har en hård opstart med et barn, men lige nu har jeg altså brug for et break, brug for at få ladt batterierne op, og brug for "bare" at være en alm. familie.. ellers tror jeg virkeligt på at selv den stærkeste går ned med et brag, og så er du da slet ikke til gavn for den familie :-) det er Ikke din skyld eller dit ansvar at den nye familie er lidt mere krævende  af dig end andre :-) 

Må simpelthen erklære mig enig her. Det er så fedt at ts går så meget op i sit job, at hun kunne finde på at udskyde sin ferie for det, men netop derfor bør hun passe på sig selv. Intet arbejde må gå så meget udover familie og privatliv.

Man kunne jo spørge sig selv, hvorfor familien ikke havde gemt/udskudt noget ferie, så de kunne tage barnet selv. Bare en tanke.

Anmeld

21. august 2012

Mumto3

Jeg synes du skal holde ferie! Det er slet ikke sikkeret at barnet er mere tryg til novemer, men det er lettere for forældre nu, at overtale sig selv og hinanden til at det er NØDVENDIGT at de holder et par fridage hver, eller at farmor/mormor kommer langvejs fra og holder en fridag eller hvad de nu kan finde på. Omgiverelserne til forældrene er meget mere forstålige overfor hvorfor det er nødvendigt at tage dette hensyn til deres barn nu, end de vil være om nogle måneder, hvor omgivelserne sikkert vil reagere med: Nu er han da kørt ind! Det skal nok gå! uaset hvordan barnet så iøvrigt har det.

Hold din ferie, med god eller dårlig samvittighed, men hold den! Du gør det jo ikke 'imod' barnet eller familien. Du gør det fordi det har du planlagt for længe siden.

Håber du får en rigtig god ferie!!!

Anmeld

21. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du skal holde din ferie som planlagt, så du ikke svigter dig selv og alle børnene for alvor ved at brænde ud og blive lantidssygemeldt. Professionalisme er også at passe på sig selv. 

Anmeld

21. august 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og har fornyligt fået et nyt barn. Barnet er meget følsomt overfor nye ting og nye mennesker. Men trives fint hos mig så længe vi er herhjemme. Hvis vi går på besøg vil barnet helst være på min arm.
Alt dette er fint og forældren eog jeg er helt afklarede med barnets tryghedsbehov.
Mit dilemma er at jeg har ferie i næste uge og at dette barn skal være i en gæstedagpleje. Forældrene er bekymrede og det samme er jeg.
Min ferie har været planlagt længe før jeg kendte til barnet og jeg troede i starten at barnet ville falde godt "på plads" i dagplejen inden min ferie. Nu overvejer jeg at aflyse min ferie.
Min ferie skulle have været min ego-tid hvor jeg for første gang i et par år skulle pleje mig selv. Jeg ville sende mine egne børn afsted i skole og manden på arbejde og få givet det en skalle med træningen som har haltet i noget tid pga andre opgaver. Derudover ville jeg få gjort rent i bund, malet gangen og ordet noget af alt der der ikke bliver nået til hverdag.

Hvis jeg flytter min ferie vil jeg først kunne holde ferien i november.
Har jeg ferie ved jeg at jeg vil bruge mine dage på dårlig samvittighed over for dagplejebarnet. Hvis jeg aflyser min ferie har jegdårlig samvittighed over at jeg altid sætter mig selv til sidst.

Så hvad gør jeg??
skal jeg arbejde eller holde ferie?

Jeg selv har et barn som havde det som du beskriver, og hvis det havde været tilfældet at min DPér skulle holde ferie kort efter påstart nu mit barn er tryg men skulle ende i GDP vil jeg blive utrolig ked af det og vil blive så taknemmlig hvis min DPér kunne udskyde sin ferie og som du beskriver som ego tid... og lade barnet falde lidt mere til ro og på plads...

jeg personligt vil ha udskudt min ferie!

Anmeld

21. august 2012

Faith

Du skal da holde din ferie!!!!

Anmeld

21. august 2012

Faith

jydeinden skriver:

Anmeld

21. august 2012

Mamalou

Jeg synes det er helt fantastisk at du tænker på dagplejebarnet, men jeg synes du skal tænke på dig selv og hvad du har brug for. Det er forældrenes ansvar om barnet skal i gæstedagpleje, og hvis barnet ikke er klar, så må de finde en anden løsning. Det skal du ikke have dårlig samvittighed over! Min søn er heller ikke klar til gæstedagpleje og da dagplejeren holder fri fire dage snart, har jeg taget fri fra job, hvilket jeg har gjort de dage vores dagplejer har holdt fri. Jeg ville ikke kunne passe mit job, hvis jeg vidste min søn var i gæstepleje og ikke var tryg. 

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.