Ok, jeg indrømmer....jeg er skide misundelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2009

Lone Jakobsen

jeg knus elsker bare vores have.
har boet i lejlighed i mange år, og efter vi flyttede herud i april sidste år, er jeg bare blevet vildt afhængig af haven. jeg bruger den konstant, børnene og hunden elsker den. og jeg har ikke det fjerneste mod at slå græs eller fjerne ukrudt.
glæder mig til at ku stille babyen ud og sove i skyggen fra huset mens jeg selv tager solbad....og nyder at gå hjemme nu hvor jeg kan få så mange lyse timer alene bag hækken med en god bog, og en stor rund og meget bleg mave der bare længtes efter solens stråler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2009

Miamaja

det er da rigtig god motion

Anmeld

15. maj 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Jeg ELSKER også bare vores have, og ville meget nødigt undværre den.

Min søn er ikke "lukke inde" , som du Eva udtrykker det, men nyder at boltre sig i vores dejlige have, som er anlagt, så den er rigtig nem at holde, blot med græs, terrasser og en lille urtehave med friske krydderurter.

Det kan altså sagtens lade sig gøre, at anlægge en "nem" have. I bund og grund gælder det jo om at undgå bed der skal passes osv.

Mvh. Line.

Anmeld

15. maj 2009

Honningblomst

SØS skriver:

Min søn er ikke "lukke inde" , som du Eva udtrykker det, men nyder at boltre sig i vores dejlige have, som er anlagt, så den er rigtig nem at holde, blot med græs, terrasser og en lille urtehave med friske krydderurter.

Det kan altså sagtens lade sig gøre, at anlægge en "nem" have. I bund og grund gælder det jo om at undgå bed der skal passes osv.

Mvh. Line.

Det er man da I haver...i forhold til et åbent sted som ved lejligheder...så jo, din søn er lukket inde præcis som du og jeg og alle andre der har haver...elle måske andre bare er lukket ude-smiler

Anmeld

15. maj 2009

Tina2

SØS skriver:

Mvh. Line.

Nej mine unger er bestemt heller ikke "lukket inde", de har gynger, rutsjebaner, trampolin, scootere,  cykler osv i haven og vi bor på en blind vej fyldt med børn, så der er masser af plads at boltre sig på:-) Det er SÅ fantastisk fedt:-) Bag huset er der stisystem lige op til en dejlig legeplads, men tit vil de faktisk helst bare ud i haven:-)

Knus Tina (som faktisl lige har været ude at luge køkkenhaven)

Anmeld

15. maj 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

Nej mine unger er bestemt heller ikke "lukket inde", de har gynger, rutsjebaner, trampolin, scootere,  cykler osv i haven og vi bor på en blind vej fyldt med børn, så der er masser af plads at boltre sig på:-) Det er SÅ fantastisk fedt:-) Bag huset er der stisystem lige op til en dejlig legeplads, men tit vil de faktisk helst bare ud i haven:-)

Knus Tina (som faktisl lige har været ude at luge køkkenhaven)

Jeg tror altså i opfatter min definition af at være lukket inde i små haver meget forkert.
Det jeg mener er at det ikke er som en hyggelig gård inde i kbh, hvor alle kommer og går og ingen ejer stedet. Hvor børnene frit løber omkring og bare er.
Giver det mening eller er det stadig helt blankt??

Anmeld

15. maj 2009

Honningblomst

Tak for alle svar...dejlig jeg ikke er den eneste havehader i dette forum og lige meget hvor nem min have bliver så kommer jeg aldrig til at de det fantastisk ved det...det er arbejde og ikke andet....synd jeg ikke kan få min vicevært til at holde den.Men trods min modstand så kommer min far og sprøjter alt mit ukrudt så er det da væk.
Knus og god weekend...nu vil jeg tage på date...

Anmeld

15. maj 2009

Tina2

Eva skriver:

Jeg tror altså i opfatter min definition af at være lukket inde i små haver meget forkert.
Det jeg mener er at det ikke er som en hyggelig gård inde i kbh, hvor alle kommer og går og ingen ejer stedet. Hvor børnene frit løber omkring og bare er.
Giver det mening eller er det stadig helt blankt??

Tror bare opfattelsen er forskellig :-) Jeg ser det på ingen måde- heller ikke som du ser det- at være lukket inde i en have:-)

Jeg synes jo slet ikke en gård i Kbh er at sammenligne med en skøn have:-) Kunne slet ikke tænke mig at bo tætpakket i Kbh og at skulle være fælles med en masse andre om en gård...Helt fint for dem der gerne vil, bare jeg kan blive fri :-)
Som tidligere skrevet er vores vej fyldt med unger og alle haver er "åbne" :-)

Helt fint for dem der gerne vil, bare jeg kan blive fri :-)

Synes også det er helt fint nogle er havehadere, jeg kunne bare slet ikke undvære min- syntes det var rigtig træls at bo i lejlighed inde i Aalborg, især efter vi fik vores datter....

Så tror bare det er helt forskellige syn på det:-)

Anmeld

15. maj 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Tina2 skriver:

Tror bare opfattelsen er forskellig :-) Jeg ser det på ingen måde- heller ikke som du ser det- at være lukket inde i en have:-)

Jeg synes jo slet ikke en gård i Kbh er at sammenligne med en skøn have:-) Kunne slet ikke tænke mig at bo tætpakket i Kbh og at skulle være fælles med en masse andre om en gård...Helt fint for dem der gerne vil, bare jeg kan blive fri :-)
Som tidligere skrevet er vores vej fyldt med unger og alle haver er "åbne" :-)

Helt fint for dem der gerne vil, bare jeg kan blive fri :-)

Synes også det er helt fint nogle er havehadere, jeg kunne bare slet ikke undvære min- syntes det var rigtig træls at bo i lejlighed inde i Aalborg, især efter vi fik vores datter....

Så tror bare det er helt forskellige syn på det:-)

Jeg er helt enig Tina.

Anmeld

15. maj 2009

DK

Vi har også have. Jeg var ude og slå græs så sent som i går, kl. 21.15. Jeg sveder helt vildt imens, men har musik i ørerne og elsker at det er så tilfredsstillende med det omgående flotte resultat. Derudover så er det jo super god motion. Vi har verdens tungeste ældste hakkebrækker så jeg aser og maser med den. Men elsker det.  
Jeg har anlagt 3 rosenbede, og plantet rigtig rigtig mange løg, som lige nu er super fine i form af tulipaner. 
Jeg ønsker mig HELT VILDT meget et drivhus her til sommer så skal jeg rigtig gå og nulre derude.

Eva: Jeg synes det er vildt mærkeligt at du hellere vil bytte din have ud med en gård i et stort byggeri. Men du synes jo også jeg er mærkelig at jeg elsker haven. Det er nu sjovt det er så forskelligt

Her er et billede af mig i FULD action!!!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.