Ok, jeg indrømmer....jeg er skide misundelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2009

Guldet

Jeg kunne slet ikke undvære vores have..
Synes det er rart at man kan ligge og slikke sol ude på teressen uden at der er andre der kan se en!
Eller bare nyde at gå ude i haven og kigge på de flotte blomster og træer.. og om sommeren plukke fra ens frugt træ!

Godt nok hader jeg også at slå græs, få ukrudt væk!
Men nu har vi aftalt at der skal flies rundt i alle bedene, så bliver det noget nemmere at holde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2009

Katjaro

ja jeg ville også gøre meget for en have. I dag har jeg en wannabee have - aka en 36 kvm stor terrasse, med blomsterkasser. Det er da bedre end ingenting.

Men er selv opvokset i hus med have - og ville give meget for selv at have det.

Hvis man ikke er have menneske (altså som i at ens grønne fingre og interesse for beplantningen er lig nul), så kan man jo anlægge haven sådan at man rent faktisk kun skal slå græs og så er det det....

Hilsen Katja

Anmeld

15. maj 2009

Honningblomst

Katjaro skriver:

ja jeg ville også gøre meget for en have. I dag har jeg en wannabee have - aka en 36 kvm stor terrasse, med blomsterkasser. Det er da bedre end ingenting.

Men er selv opvokset i hus med have - og ville give meget for selv at have det.

Hvis man ikke er have menneske (altså som i at ens grønne fingre og interesse for beplantningen er lig nul), så kan man jo anlægge haven sådan at man rent faktisk kun skal slå græs og så er det det....

Hilsen Katja

Den holder jo bare ikke...og alle steder kan man jo ikke have græs...en have vil altid være lig med arbejde...og jeg hader det...nogen der vil købe en have-griner

Anmeld

15. maj 2009

Cris

Jeg kan forstå dig. Jeg har ikke så meget lyst til at passe på haven. Og heller ikke på huset udvændig. Jeg bliver i en lejlighed. Der er også en masse af muligheder for børn. Jeg voksede op i en lejlighed og jeg kan ikke se, at man SKAL have hus så snart man får børn.

Hils fra Cristina, som er glad for at kun passe på nogle få potteplanter, men nyder vores baggården og nogle stedder som Frederiksberg Have og Søndermarken :-)

Anmeld

15. maj 2009

lonemus

Julie R skriver:

Jeg kunne slet ikke undvære vores have..
Synes det er rart at man kan ligge og slikke sol ude på teressen uden at der er andre der kan se en!
Eller bare nyde at gå ude i haven og kigge på de flotte blomster og træer.. og om sommeren plukke fra ens frugt træ!

Godt nok hader jeg også at slå græs, få ukrudt væk!
Men nu har vi aftalt at der skal flies rundt i alle bedene, så bliver det noget nemmere at holde!

Jeg har det på samme måde, jeg eeeeelsker min have og jeg syntes det var frygteligt, da vi boede i lejlighed og kun havde altan!

Vi har også lagt flies i hækken osv., så vi har næsten intet ukrudt mere..det hjælper helt vildt meget.

Lone - som slet ikke kan undvære sin have

Anmeld

15. maj 2009

Honningblomst

Cris skriver:

Jeg kan forstå dig. Jeg har ikke så meget lyst til at passe på haven. Og heller ikke på huset udvændig. Jeg bliver i en lejlighed. Der er også en masse af muligheder for børn. Jeg voksede op i en lejlighed og jeg kan ikke se, at man SKAL have hus så snart man får børn.

Hils fra Cristina, som er glad for at kun passe på nogle få potteplanter, men nyder vores baggården og nogle stedder som Frederiksberg Have og Søndermarken :-)

Åh, bare det var mig...hvis mine børn var små, så havde jeg gjort alt for at få en fed lejlighed mit i Kbh,...vi ville elske at bo deinde...mem jeg må vente til jeg har store børn som ikke går i folkeskole mere...men ihh, min veninde bor inde på blegdamsvej lige over for fælledparken og der er jo bare ALT man kan ønske sig derinde...
Knus Eva..som tænker at en lejlighed og et sommerhus er det ideelle...og ja, en mand der kan ordne det...griner

Anmeld

15. maj 2009

Diana...

Åhh jeg ELSKER haver lige nu ligner min dog lort men jeg elsket min gamle have. hader at slå græs men så det godt jeg har en mand der synes det hyggeligt  vores have lige nu hi hi og den er faktisk være endnu men det er jo kun under byggerriet så skal vi til at gøre den lækker igen 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg ÆÆÆÆLSKER min have!
Synes det er noget af det bedste at gå rundt og nusse med mine blomster og finde på nye spænende måder at lave bede osv. Nu har jeg en mand som er greenkeeper, så det med at klippe græs står han for ... han skal uddanne sig til anlægsgartner, så vi hygger os rigtig meget med vores have! Nu er vi også begge to vilde med havedamme, som vi selv laver, og vi var igang med et stort koikarpe opdræt, da vi forleden fik besøg af fiskehejren...
Der røg lige fisk til en værdi af mellem 5 og 10.000 kr! - bare glad for vi ikke have givet så meget for dem!!!
Men..jeg kan ikke undvære min have!
Knus

Anmeld

15. maj 2009

Tina2

Elsker at vi har have:-) En stor grund på 1200 m2... Har ryddet HELE haven forrige år og lavet en ny og fantastisk dejlig have, og da vi stadig bygger om- og til er vi slet ikke færdige....

Da vi boede i lejlighed hadede jeg at sku slæbe cykler, scootere osv ned for at gå over i de grønne områder.... Er bare slet ikke mig... Synes det er skønt med en have og ungerne kan rende frit omkring:-)

Så egner mig absolut ikke til en lejlighed.... Elsker vores hus og have:-)

Anmeld

15. maj 2009

Sweet1978

Eva skriver:

på alle jer der ikke har en have....øvøvøvøvøøv, hvor er der bare meget arbejde i sådan en have....det siger mig bare intet og inden jeg flyttede selv havde jeg aldrig prøvet at slå græs.
Hvor må det være fedt at bo i lejlighed og have grønne områder til rådighed som man ikke selv skal passe.
Måske jeg skulle få mig en havemand...hmm...for haven er jo god nok for ungerne...men for pokker da hvor er det spild af tid at ordne have.
Knus fra en havehader....

Jeg har det lige modsat, er misundelige på alle dem der har en have. Vi har godt nok en fælles have til rådighed, men der kan man jo ikke lave køkken have eller noget. Og der er ikke meget legeplads, så vi må sætte os i bilen og køre til den nærmeste hver gang behovet melder sig. Men men men ved jeg får hus og have igen en dag, vi skal bare lige spare op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.