mariamiss6 skriver:
Jeg kan godt forstå det er træls... Som sagt mine to drenge er staidg hyperstride... Og jege r kun mig til at ordne det, og jeg er oven i købet bunddeprimeret 120% af tiden, så jeg ER ikke nogen humørbombe....
Så jeg kan sagtens forstå hvordan du føler at du er pre-pms, så pms, og så mens, og så forfra 
Men altså, hvis han kommer til skade nogen gange, når han kaster sig, så se om du ikke kan nå at få fat i ham, holde ham i hånden elle rnoget, inden han smider sig. Så kan han smide sig mens du holder ham i hånden, og når han så ligger så han ikke kan slå sig, så giver du slip og går din vej, mens du fortæller at det vil du ikke være med til (med dine mest pædagogisk korrekte ord selvfølgelig).
Hvis han smider sig, mens han er oppe hos dig (jeg tænker du forstår hvad jeg mener hehe) kan du jo gå hen til det sted, hvor man gerne må være sur lige så længe man vil (værelset, gangen, du ved, det sted hvor du ikk ebehøver opholde dig lige pt.) og så sætte ham ned stille og roligt, og igen fortælle at han kan bare komme ind til dig, når han er færdig med at være vred, og gerne vil snakke dig.
På den måde kommer hanikke tils kade, men får heller ikke opmærksomhed for at smide sig.
Det er helt i orden at afbøde et fald, måske kan du jo risikere at afbryde anfaldet også. Men hvis du ikke får afbrudt anfaldet i løbet af den tid han forsøger at smide sig, så skal du lade ham lande lige så forsigtigt, og så gå fra ham, og tage den der fra...
Hvis han er standhaftig, og bare bliver liggende midt på stuegulvet i rigtig lang tid (5-10 minutter) kan du jo gå hen til ham, og spørge noget i retning af, om han ikke godt liige vil stoppe, så i kan snakke sammen... Hvis han så accelerer sit anfald lige der, eller slet og ret ikke hører dig, kand u samle ham op, og sætte ham der hen hvor han gerne må være vred. Så du kan få ørenlyd.
Han skal nok komme tilbage. Det er jo ikke særligt sjovt for ham at ligge og være sur alene et eller andet sted, mens du går rundt og er hyggelig, eller giver hunden positiv opmærksomhed
Hvis han bliver stille derude, men stadig ikke kommer tilbage, kan du jo godt gå ud til ham, og spørge om han er færdig med at være vred, så han kan komme ind igen... Der kan kun ske 1 af 2 ting. Enten er han ikke færdig, så fanger du nok temmelig hurtigt budskabet, eller også vil han møde dig positivt, måske trist, men ikke vred. Og SÅ kan du stadig godt møde ham positivt jo.
altså, hvis han bliver stille, på sit vrede sted, er det også okay at DU tager det første skridt. Så er det sådan en 50/50 løsning, hvor ingen af jer går på kompromis. Det er også fint at vise ham, at du sagtens kan tage det første skridt, selvom det er ham der var vred. Du skal bare ikke gøre det hvis han fortsætter i vreden.
Øhm, fik jeg lige gjort det alt for indviklet der? DEt er sådan en evne jeg har nemlig 
Kom her hjem en dag, så skal du se ustyrlige unger