Ville du kunne adoptere....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2009

Miamaja

- skriver:

Hvad koster det egentlig???

Har du fortalt din historie herinde fra start, og med prisen, tankerne, følelsen af at få/hente det barn, valget osv?

Ellers har du lyst vil meget gerne læse det?

tja, lidt info kan i da faa her.

i usa koster det mellem $8.000 - $27.000 for en baby for intern adoption. altsaa fra selve landet.

i dk er der kun tale om fremmedadoption fordi der er slet ikke saerlig mange babyer fra dk der er ledige til adoption.
i dk skal man laegge ca. 70-80.000 ud og saa yder dk 40.000 tilskud, altsaa skal man regne med ca. 40-50.000kr.

det meste af godkendelsen af en masse papire man selv skal samle sammen. fodselsattester, straffeattester, bla bla bla... saa det er en god ide at samele det sammen saa man har det parat inden man tager kontakt til at starte godkendelsesprocessen. det gjorde vi og det sparer tid

man behover ikke vaere millionaer

JEG vidste ikke om jeg kunne elske et ikke bio barn som mit eget i begyndelsen. men hvad der er ingen der siger man skal noget uanset hvad. du afgor det selv. jeg ville se babyen forst for jeg sagde ja. men min intuition sagde mig, at naar jeg saa mit barn ville jeg vide det med det samme. Og det gjorde jeg!. jeg VILLE bare vaere HANS moar jeg kunne ikke have lavet ham bedre selv
min mand og jeg var indstillet til alle babyer af alle farver, men vi var begge lidt overrasket at han var en skon nodde brun lille en

det var kaerlighed ved forste blik. jeg vidste det bare det var HAM. det tog 1.5 mdr fra start til slut for vi fik ham. jeg ville have en nyfodt for jeg ville have hele oplevelsen samt vare hans eneste mor fra dag 1 af. og saa var jeg heldig at mode hans smukke unge bio mor
det kan VARMT anbefales. det er det bedste jeg har gjort for mig selv og det bedste der er sket i mit liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2009

Miamaja

ups det tog ca halv andet aar fra start til slut.

Anmeld

15. maj 2009

pussekat

Zafir skriver:

Jeg syntes det er det smukkeste og mest uselviske ting du kan gøre for et andet menneske. Et barn 

MEN - Som reglerne er idag og at det koster så meget som det gør, så ville jeg ikke. Derudover har jeg ikke overskud til at tage et barn ind, der måske har været igennem nogen ting. - Også bliver jeg også ret hurtig selv gravid, så jeg kan få de børn jeg gerne vil.

Derudover - (med fare for at få på puklen) så syntes jeg ikke at man skulle bruge så meget krudt på kunstig befrugtning. Jeg syntes at man skulle støtte meget meget mere op omkring adobtion, fordi det ikke er sundt for kvinderne hverken fysisk eller psykisk at gå igennem sådan et forløb...

Så jeg er 100% FOR adobtion, men bare ikke til mig selv, i den situation jeg er i. HVis jeg ikke kunne få børn, ville jeg HELT klart vælge det fremfor kunstig befrugtning.

det vil sige da dem som ikke kan få børn som er hjem lave skal ikke have der eje børn jeg / vi er kunstig befrugtning. og jeg vil da gør alt for vi kan få vorse barn selv om det er lave på sygehus og det er ikke alle som kan adobtion,  selv om man gerne vil her når famile som ikke kan adobtion, da der er sukkesyg i da famile ja hallooooooooo er ca 5 % for hun få det

Anmeld

16. maj 2009

Miamaja

- skriver:

Tak for det

Men ja, man ved det når man ser det...

Har i så stadig kontakt med bio moderen?

Han er jo også bare dejlig, ligger mærke til ham hver gang

TARK.. vi har set hende igen men det er ikke regelmaessigt. vi sender billeder og saa er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.