Ville du kunne adoptere....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Maddox

Jeg har stemt JA.. Jeg kunne sagtens finde på at adoptere et barn - hvis jeg havde råd! Det er jo ikke en helt billig affære at adoptere et barn, så har været heldig at vi har kunnet lave dem selv
Men jeg er sikker på, at jeg ville kunne elske et adoptivbarn lige så højt, som mine egne..
Jeg kunne godt tænke mig en stor familie, og havde jeg penge til det, ville det ikke gøre mig noget, at nogle af børnene kom "udefra".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

A.

Cris skriver:

Desværre er "mission impossible" at adoptere i vores egne lande. Europa har så mange komplicere regler at man bliver rundtosset bare når man starter at undersøge en lille smule. Og det er nemmere og hurtigere (hvilket er MEGET vigtigt, når man adoptere) at adotere par et andet land udenfor EU. Det kan være at der er nogle børn i Europa, som også har brug for en familie, men de har i det midste et sted at bo, adgang til skole og uddanelse og mulighed for at finde en god fremtid. Du kan prøve at se en børnehjem fra Indien, for eks., og sige til mig, og du stadig synes, at de kan vente. De sover på en beton gulv, de spiser kun hvide ris (når de spiser) de bliver aldrig næsten rørt med mindre det er fordi de bliver slået, de er syge og ingen passer på dem, de har ingen fremtiden, kun at gå på gaden, finde noget i skrælden eller tigge. Min vendinde har adopteret en lille blind pige fra Indien, fra den børnehjem som hun frivilligt underviste lidt engelsk på de større børn. Hun var ni måneder dengang. Hun var stiv som en sten, hun blev aldrig passet, der var afføring på hele hendes rykken og blev kun skiftet en gang i mellem (der kunne gå flere dage nogle gange) hun kunne næsten ikke bevæge sig, for hun havde aldrig prøvet noget motorisk. Hun kunne ikke lave noget lyd, for der var aldrig nogle der snakkede med hende. Og i kan forstille jer hvordan hendes højde og vægten var...

det findes også børn i EU hvor de ikke på en fint børnehjem god nok ikke SÅ slemt men stadigvæk fortjener de en familie..

Anmeld

14. maj 2009

pigebaby19

hej jeg har ikke selv børn endnu, vi er igang med at prøve, men jeg kunne sagtens finde på at adoptere et barn selvom jeg godt selv kan få børn. Jeg synes det er så synd at der er en masse børn der skal bo rundt omkring i andre lande på et børnehjem uden nogen forældre, så det kunne jeg godt

Anmeld

14. maj 2009

karina1980

ja det ville jeg godt kunne, men har da ikke umiddelbart den intr. men kom der nogen og spurgte mig, ville jeg ikke have nogle skrupler...

desværre tror jeg sgu ikke min økonomi kan bære en adoption

Anmeld

14. maj 2009

Miamaja

agnieszka skriver:

fordi folk tænker sig ikke om når de adopterer fra udlandet..altså lige nu bor jeg i danmark og her er også børn som har brug for en hjem..synes ar vi burde først hjælpe ´vores´børn her i landet før man vil adoptere en fra en anden land..

Ok

Anmeld

14. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes det er det smukkeste og mest uselviske ting du kan gøre for et andet menneske. Et barn 

MEN - Som reglerne er idag og at det koster så meget som det gør, så ville jeg ikke. Derudover har jeg ikke overskud til at tage et barn ind, der måske har været igennem nogen ting. - Også bliver jeg også ret hurtig selv gravid, så jeg kan få de børn jeg gerne vil.

Derudover - (med fare for at få på puklen) så syntes jeg ikke at man skulle bruge så meget krudt på kunstig befrugtning. Jeg syntes at man skulle støtte meget meget mere op omkring adobtion, fordi det ikke er sundt for kvinderne hverken fysisk eller psykisk at gå igennem sådan et forløb...

Så jeg er 100% FOR adobtion, men bare ikke til mig selv, i den situation jeg er i. HVis jeg ikke kunne få børn, ville jeg HELT klart vælge det fremfor kunstig befrugtning.

Anmeld

14. maj 2009

Miamaja

Betty skriver:

Det vil jeg sagtens kunne. Min kæreste er selv adopteret.
Jeg kunne godt tænke mig selv at føde et par stykker, men kunne også godt finde på at adoptere.
Da jeg var mindre sagde jeg altid, at jeg ville adoptere mine børn, for der var ingen grund til at sætte flere til verden, når der er så mange, der mangler en mor og far.
Men selvfølgelig vil man gerne selv bære og føde sine børn - og føre sine gener videre

saa enig. jeg sagde det samme da jeg var barn. Og kan ogsaa godt folge den der med at selv ville prove graviditet og at 'lave' det selv. begge dele er jo super vidunderligt

Anmeld

14. maj 2009

Miamaja

Zafir skriver:

Jeg syntes det er det smukkeste og mest uselviske ting du kan gøre for et andet menneske. Et barn 

MEN - Som reglerne er idag og at det koster så meget som det gør, så ville jeg ikke. Derudover har jeg ikke overskud til at tage et barn ind, der måske har været igennem nogen ting. - Også bliver jeg også ret hurtig selv gravid, så jeg kan få de børn jeg gerne vil.

Derudover - (med fare for at få på puklen) så syntes jeg ikke at man skulle bruge så meget krudt på kunstig befrugtning. Jeg syntes at man skulle støtte meget meget mere op omkring adobtion, fordi det ikke er sundt for kvinderne hverken fysisk eller psykisk at gå igennem sådan et forløb...

Så jeg er 100% FOR adobtion, men bare ikke til mig selv, i den situation jeg er i. HVis jeg ikke kunne få børn, ville jeg HELT klart vælge det fremfor kunstig befrugtning.

jeg er SAA enig med din udtalelse af kunstig befrugtning

Anmeld

14. maj 2009

Miamaja

Og saa vil jeg med stor opbakning opfordre alle der overvejer i danmark til at gore noget ved det og adoptere nogle unger. jeg er jo ene og alene adoptant herinde paa baby.dk!!! 

ps. det er ikke saa dyrt som man tror. I faar 40.000 refunderet i DK.

og som noget nyt, kan man nu ogsaa adopterer som enlig i DK.

Saa afsted med jer!

Anmeld

14. maj 2009

ekzunz

Jeg har svaret JA! Det er slet ikke relevant, da vi har mere end rigeligt men hvis vi havde haft mere tid og økonomisk overskud, så kunne jeg sagtens forestille mig at adoptere et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.