Ville du kunne adoptere....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Mathilde

Vi har snakket lidt om det og hvis vi ikke selv kunne få børn, ville vi begge gerne adoptere og hvis der skulle ske et eller andet, så vi ikke kan få nummer to vil vi gerne adoptere nummer to.... Men jeg tror det er svært helt at sætte sig ind i tanken når man ikke har stået i situationen.
Jeg vil da helst selv bære og føde mine børn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

LineD

Jeg har svaret nej...
Jeg har det lidt ambivalent med det at adoptere, jeg synes det er SÅ flot at der er nogen der vil give deres barn væk, fordi de ved andre kan tilbyde dem bedre, og også de familier der tager imod adoptiv børn.. synes det er SÅ flot..

Men jeg ville ALDRIG selv kunne adoptere, så vil jeg finde det "nemmere" at lære at leve med man aldrig kunne blive mor (forfærdelig tanke)... Jeg kan ikke helt beskrive hvorfor jeg har det som jeg har det, men jeg tror det er tvivlen omkring jeg nogensinde vil kunne elske det barn, sådan rigtigt... Når jeg ikke selv har båret det, og det bærer mine og min mands gener...

Anmeld

14. maj 2009

A.

kun hvis jeg selv ikke kun får børn...og vil aldrig adoptere barn fra udlandet..

Anmeld

14. maj 2009

Miamaja

agnieszka skriver:

kun hvis jeg selv ikke kun får børn...og vil aldrig adoptere barn fra udlandet..

hvorfor ikke fra udlandet ?

Anmeld

14. maj 2009

Miamaja

ja selvfolgelig. jeg synes det er en lidt foraeldet holding at kun adoptere fordi man ikke selv kan faa born. ja, altsaa det lyder som om det er den generelle tanke mange folk har i danmark at man da kun adopterer hvis man ikke selv kan faa born og mange har sikkert denne tankegang fordi det er hvad man har vaeret vant til at se tror jeg. heldigvis er kendisser som angelina jolie og brad pitt, madonna, meg ryan, marie osmond og mange flere med til at aendre denne holdning

der er jo mange maader at faa born paa og saa vil jeg lige citere en kendt person som har 4 born, 2 adopterede og 2 biologiske og som sagde:' jeg glemmer hele tiden hvem af dem der er de adopterede'

Anmeld

14. maj 2009

A.

Miamaja skriver:

hvorfor ikke fra udlandet ?

fordi folk tænker sig ikke om når de adopterer fra udlandet..altså lige nu bor jeg i danmark og her er også børn som har brug for en hjem..synes ar vi burde først hjælpe ´vores´børn her i landet før man vil adoptere en fra en anden land..

Anmeld

14. maj 2009

Cris

Ja, det kunne jeg godt. Og er ligemeget hvorfra. Men jeg fik ligeså meget lyst til at selv prøve at lave et  Og det lykkedes hurtig nok, til at ikke kunn tænke længere på det. Hvis økonomisk ikke ville være et problem, ville jeg også gerne adoptere og selv have børn. Jeg tror ikke, at man blive en bedre mor fordi man har oplevet graviditeten og fødslen. Det gør kun at man bliver forbundet hurtigere med babien. Men det er den hver dag det gør, at man bliver 100% forbundet med hinanden og man bliver Mor.

Anmeld

14. maj 2009

pussekat

agnieszka skriver:

jeg/vi synde det er mange penge vis vi skal  adopterer fra udlandet men vi her snakkes om det

Anmeld

14. maj 2009

Cris

agnieszka skriver:

fordi folk tænker sig ikke om når de adopterer fra udlandet..altså lige nu bor jeg i danmark og her er også børn som har brug for en hjem..synes ar vi burde først hjælpe ´vores´børn her i landet før man vil adoptere en fra en anden land..

Desværre er "mission impossible" at adoptere i vores egne lande. Europa har så mange komplicere regler at man bliver rundtosset bare når man starter at undersøge en lille smule. Og det er nemmere og hurtigere (hvilket er MEGET vigtigt, når man adoptere) at adotere par et andet land udenfor EU. Det kan være at der er nogle børn i Europa, som også har brug for en familie, men de har i det midste et sted at bo, adgang til skole og uddanelse og mulighed for at finde en god fremtid. Du kan prøve at se en børnehjem fra Indien, for eks., og sige til mig, og du stadig synes, at de kan vente. De sover på en beton gulv, de spiser kun hvide ris (når de spiser) de bliver aldrig næsten rørt med mindre det er fordi de bliver slået, de er syge og ingen passer på dem, de har ingen fremtiden, kun at gå på gaden, finde noget i skrælden eller tigge. Min vendinde har adopteret en lille blind pige fra Indien, fra den børnehjem som hun frivilligt underviste lidt engelsk på de større børn. Hun var ni måneder dengang. Hun var stiv som en sten, hun blev aldrig passet, der var afføring på hele hendes rykken og blev kun skiftet en gang i mellem (der kunne gå flere dage nogle gange) hun kunne næsten ikke bevæge sig, for hun havde aldrig prøvet noget motorisk. Hun kunne ikke lave noget lyd, for der var aldrig nogle der snakkede med hende. Og i kan forstille jer hvordan hendes højde og vægten var...

Anmeld

14. maj 2009

Svenne

Det vil jeg sagtens kunne. Min kæreste er selv adopteret.
Jeg kunne godt tænke mig selv at føde et par stykker, men kunne også godt finde på at adoptere.
Da jeg var mindre sagde jeg altid, at jeg ville adoptere mine børn, for der var ingen grund til at sætte flere til verden, når der er så mange, der mangler en mor og far.
Men selvfølgelig vil man gerne selv bære og føde sine børn - og føre sine gener videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.