Privat dagpleje vs. kommunal dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Levi&LilysMor

betina23 skriver:

Jeg ville kun tå dp hvis dit barn har nogle problemer eller har behov for lidt mere ... ellers en alm vi har en hvor både vuggestue og børnehave er sammen og det super fedt det køre bare men min datter har os krudt i røven

Undskyld mig men mit barn har skam ingen problemer og han går i dp, fordi faren og jeg synes bedre om dp end vs, fordi der er mere tryghed i dp og det er mere hyggeligt/hjemligt, de er skam helt normale de børn som går i dp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Levi&LilysMor

Nettemor skriver:

Enig!!!

Sebastian har heller ikke specielle behov! Overhovedet. Han har masser af krudt i røven som alle andre børn. og han får da brugt sin energi selvom han 'kun' er i dp. Og vi har valgt det fordi det var det vi bedst kunne lide.. Vores dp er verdens bedste og hun kender til vores familie og dagligdag.. Jeg har oplevet at hun var syg 1 gang. og hun holder sjældent fri..

Ja de får et meget tættere bånd til hinanden  synes bare det er rigtig hyggeligt at komme hjem i et hus i stedet for en institution...

Anmeld

16. august 2012

Nettemor

LevisMor skriver:

Ja de får et meget tættere bånd til hinanden  synes bare det er rigtig hyggeligt at komme hjem i et hus i stedet for en institution...

Ja institutionen kan tidligt nok komme

Men jeg synes det er fint at dem der føler mest for vs vælger det.. Det var bare ikke det der passede bedst i vores familie..

Anmeld

16. august 2012

Levi&LilysMor

Nettemor skriver:

Ja institutionen kan tidligt nok komme

Men jeg synes det er fint at dem der føler mest for vs vælger det.. Det var bare ikke det der passede bedst i vores familie..

Ja hver sin smag 

Anmeld

16. august 2012

KLN

Der er både gode og dårlige dagplejere og så er det egentlig ligemeget om de er private eller kommunale. Mit råd vil være, mærk efter i maven, så finder du det rette sted til dit barn.

Vi besøgte både kommunal og privat. Vi valgte privat, og det var pga dagplejemoren og ikke så meget fordi det var privat. For os ville det egentlig have været 800 kr billigere om måneden at vælge kommunal, men det føltes bare ikke rigtigt, hos nogle af dem vi besøgte.

Anmeld

16. august 2012

anynom

samantha1986 skriver:

Vi er ikke til vs sÅ det vil blive dp. Men min mave fornemmelse er ikke god ved de kommunale. Flere ryger og har dyr. 

Jeg tror altså du ville opleve det samme ved privat dagpleje - og mit indtryk er, at der ikke bliver kørt lige så godt opsyn med privat som kommunalt (men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken)

Anmeld

16. august 2012

Christina.78

Ligegyldigt om det er privat eller kommunal DP - du skal vælge det, du synes din mavefornemmelse fortæller dig er rigtigst...

Vi havde kommunal og her var de 6 DP der mødtes jævnligt og lavede noget sammen med børnene. Der var også iblandt de 6 der var gæstedagpleje så børnene kendte alle 6 DP'ere

Og mht rygning og dyr - de kan være blandt de private og skam også blandt de kommunale..men man kan jo vælge at sige nej tak grundet barnets fars allergi..tror bare man risikerer at skulle et andet sted hen eller evt vente på en ledig plads, så længere er den ikke..

Vores tøs var ikke til VS; derfor valgte vi dp

og selvfølgelig vil der altid være brodne kar iblandt både private og kommunale

Anmeld

16. august 2012

betina23

Sir jo heller ik unormale kun går der i tår sku alt så bogstaveligt. Sir jo bare dp er godt hvis barnet har behov for lidt mere evt ro.... og vuggestue hvis de har krudt i røven osv min pi har det bedre i vuggestue.. 

men ellers ville jeg ta kumune dp

Anmeld

17. august 2012

samantha1986

Olivia's Moar skriver:

Hehe, læste det med allergien bagefter - sorry! Så er det jo fuldt forståeligt !

Mht. at blive dagplejer, så skriv 'bliv privat dagplejer' på Google, der dukker en side fra HK frem, der står nogle ting og sager

Super tusinde tak for det

Anmeld

17. august 2012

samantha1986

KLN skriver:

Der er både gode og dårlige dagplejere og så er det egentlig ligemeget om de er private eller kommunale. Mit råd vil være, mærk efter i maven, så finder du det rette sted til dit barn.

Vi besøgte både kommunal og privat. Vi valgte privat, og det var pga dagplejemoren og ikke så meget fordi det var privat. For os ville det egentlig have været 800 kr billigere om måneden at vælge kommunal, men det føltes bare ikke rigtigt, hos nogle af dem vi besøgte.

Herude er det billigere at vælge privat dagpleje. Men det er slet ikke derfor at min mavefornemmelse siger mig hun er bedst.

Jeg snakkede i tlf med hende og hun var bare så sød. Det var på børnenes præmisser og hun var aldrig syg. Var barnet en dag lidt sløj eller havde brug for mere tryghed jamen så måtte den lille gerne hænge hos hende, og det er bare så betryggende for mig.

Ikke at det ikke er sådan ved de andre. Men hende vi har valgt som første valg ved kommunal hun skal have to unger som vores kender, og jeg kan godt lide vores lærer nogle nye at kende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.