Privat dagpleje vs. kommunal dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Aabye

Min dreng går i privat dagpleje - jeg er hammer glad for mit valg.
Fordelen for mig er:

1: Ingen gæste dagplejer hvis DP mor bliver syg (det er jo så også en ulempe, men her har jeg en helt fantastisk mor der alligevel går hjemme og som hellere end gerne leger gæstedagplejer)

2: ingen gæste børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

jydeinden

samantha1986 skriver:

Vi er ikke til vs sÅ det vil blive dp. Men min mave fornemmelse er ikke god ved de kommunale. Flere ryger og har dyr. 

medmindre dit barn har allergi er dyr faktisk sund for vedkommende at have.. men hvad rygning angår så er det de færreste der gør det idag.

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

132319 skriver:

Nej men bevares og hver sin smag!

Synes det er ærgerligt at du på forhånd sådan sætter kommunale dagplejere i bås, men dig om det.

Sådan er det bare mange der er her hvor vi bor. 

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

jydeinden skriver:

medmindre dit barn har allergi er dyr faktisk sund for vedkommende at have.. men hvad rygning angår så er det de færreste der gør det idag.

Hendes far har allergi så vi ville skulle give hende et bad og andet tøj på så snart hun kom hjem da han er meget generet af det. 

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

Line - med Bobben skriver:

Min dreng går i privat dagpleje - jeg er hammer glad for mit valg.
Fordelen for mig er:

1: Ingen gæste dagplejer hvis DP mor bliver syg (det er jo så også en ulempe, men her har jeg en helt fantastisk mor der alligevel går hjemme og som hellere end gerne leger gæstedagplejer)

2: ingen gæste børn.

Jeg synes også det må være rart for de små at de har en fast base og ikke kan risikere at skulle til en masse forskellige. 

Anmeld

16. august 2012

Nettemor

samantha1986 skriver:

Hendes far har allergi så vi ville skulle give hende et bad og andet tøj på så snart hun kom hjem da han er meget generet af det. 

Du kan bede om at det er nogle der ikke har dyr! De skal tage hensyn til allergi.

Anmeld

16. august 2012

Nettemor

betina23 skriver:

Jeg ville kun tå dp hvis dit barn har nogle problemer eller har behov for lidt mere ... ellers en alm vi har en hvor både vuggestue og børnehave er sammen og det super fedt det køre bare men min datter har os krudt i røven

Nu skal jeg lige høre om jeg har misforstået. Men mener du at dp kun er til børn der har speciele behov?

Anmeld

16. august 2012

jydeinden

samantha1986 skriver:

så kan jeg bestemt godt forstå at i ønsker hjem uden dyr

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

betina23 skriver:

Jeg ville kun tå dp hvis dit barn har nogle problemer eller har behov for lidt mere ... ellers en alm vi har en hvor både vuggestue og børnehave er sammen og det super fedt det køre bare men min datter har os krudt i røven

Vs er no go for os. Vi er ikke til at der er mange børn til få voksne som er tilfældet her. 

Den dp vi har fået anbefalet bliver der taget hånd og hensyn til det enkelte barn og det tiltAler os

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

Nessie skriver:

Vi havde en privat DP, og det var ikke en udpræget succes, så jeg tror det vigtigste du kan gøre er, at besøge dem begge, og så vælge ud fra din mavefornemmelse.

Vi åndede lettet op, da vi hurtigt fik en VS plads, og det har klart været bedre, så der vil jo altid være forskellige erfaringer

Vi skal ud og besøge den private mandag. Men der er først til mølle så vi skal være hurtige sagde hun. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.