Privat dagpleje vs. kommunal dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
samantha1986 skriver:

Vi er ikke til vs sÅ det vil blive dp. Men min mave fornemmelse er ikke god ved de kommunale. Flere ryger og har dyr. 

Må ærligt indrømme at jeg bliver stødt over den kommentar. Min mor er kommunal dagplejer i Århus kommune. Ja, hun er ryger og ja, de har en hund. Hun ryger ikke indenfor - og slet ikke i arbejdstiden. Og hunden er i hundebur fra kl.6 (ca) til kl.16.30(ca). Men det gør hende altså ikke til en dårligere dagplejemor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Aabye

samantha1986 skriver:

Jeg synes også det må være rart for de små at de har en fast base og ikke kan risikere at skulle til en masse forskellige. 

Det synes jeg jo.. Og så synes jeg der er for mange børn i en vuggestue og for lidt voksne..

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

birthee skriver:

Vores søn gik i kommunal dagpleje, men med mange forskellige gæstedagplejere, som ikke var ham. Vores datter går i privat dagpleje, hvor der ikke er gæstedagpleje. Vi er rigtig glade for det valg vi traf med hensyn til pasning af hende, og har allerede meddelt at lillebror eller -søster skal starte der til december næste år...

Med hensyn til selv at starte som privat vs. kommunal, ved jeg man skal godkendes af kommunen for at starte som privat dagplejer, og at man har kommunalt tilsyn vidst én gang om året...

Okay tak for det. Synes nemlig ikke jeg kan finde noget på nettet. 

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

Nettemor skriver:

Du kan bede om at det er nogle der ikke har dyr! De skal tage hensyn til allergi.

Det var jeg ikke klar over. Tak

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

jydeinden skriver:

så kan jeg bestemt godt forstå at i ønsker hjem uden dyr

Ja ikke. Det andet vil være så besværligt. 

Anmeld

16. august 2012

Levi&LilysMor

Nettemor skriver:

Nu skal jeg lige høre om jeg har misforstået. Men mener du at dp kun er til børn der har speciele behov?

Synes også de ord er valgt meget forkert ud! mit barn er da slet ikke problembarn eller specielle behov. Vi kan bare bedre lide dp end vs. da dp har mere tid til børnene og det er mere hjemligt hos en dagplejer, og han kommer ikke i gæstepleje han bliver passet hjemme eller hos bedsteforældre hvis det sker...

Han er hvert fald meget alm 

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

Olivia's Moar skriver:

Må ærligt indrømme at jeg bliver stødt over den kommentar. Min mor er kommunal dagplejer i Århus kommune. Ja, hun er ryger og ja, de har en hund. Hun ryger ikke indenfor - og slet ikke i arbejdstiden. Og hunden er i hundebur fra kl.6 (ca) til kl.16.30(ca). Men det gør hende altså ikke til en dårligere dagplejemor!

Det siger jeg heller ikke. Men vi vil bare ikke have vores datter et sted hvor der bliver røget og der er dyr. 

Min kæreste har slem allergi og man kan ikke undgå der vil sidde dyre hår på end barn. Så hun ville skulle i bad og have rent tøj på når vi kom hjem og selv om der i arbejdstiden ikke bliver røget inden for så kan man ikke undgå lugten. Ved jeg fra min mor. 

Anmeld

16. august 2012

samantha1986

Line - med Bobben skriver:

Det synes jeg jo.. Og så synes jeg der er for mange børn i en vuggestue og for lidt voksne..

Ja nemlig. Sådan har jeg det også

Anmeld

16. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
samantha1986 skriver:

Det siger jeg heller ikke. Men vi vil bare ikke have vores datter et sted hvor der bliver røget og der er dyr. 

Min kæreste har slem allergi og man kan ikke undgå der vil sidde dyre hår på end barn. Så hun ville skulle i bad og have rent tøj på når vi kom hjem og selv om der i arbejdstiden ikke bliver røget inden for så kan man ikke undgå lugten. Ved jeg fra min mor. 

Hehe, læste det med allergien bagefter - sorry! Så er det jo fuldt forståeligt !

Mht. at blive dagplejer, så skriv 'bliv privat dagplejer' på Google, der dukker en side fra HK frem, der står nogle ting og sager

Anmeld

16. august 2012

Nettemor

LevisMor skriver:

Synes også de ord er valgt meget forkert ud! mit barn er da slet ikke problembarn eller specielle behov. Vi kan bare bedre lide dp end vs. da dp har mere tid til børnene og det er mere hjemligt hos en dagplejer, og han kommer ikke i gæstepleje han bliver passet hjemme eller hos bedsteforældre hvis det sker...

Han er hvert fald meget alm 

Enig!!!

Sebastian har heller ikke specielle behov! Overhovedet. Han har masser af krudt i røven som alle andre børn. og han får da brugt sin energi selvom han 'kun' er i dp. Og vi har valgt det fordi det var det vi bedst kunne lide.. Vores dp er verdens bedste og hun kender til vores familie og dagligdag.. Jeg har oplevet at hun var syg 1 gang. og hun holder sjældent fri..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.