hindbærmousse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.870 visninger
39 svar
0 synes godt om
15. august 2012

Mor-til-asta-09

Jeg skal lave en lagkage til datteres 3 års fødselsdag lørdag.. laver en i 3 lag.. DVS bund, hindbærmousse, bund, tobleronecreme, bund, marcipan.

Men hvordan laver jeg hindbærmoussen?
Og hvor meget skal der laves når det kun er til en bund ( rund på 26cm diameter )
Og kan den laves torsdag også først kommes i kagen fredag?

Og tobleronecremen laver jeg bare med toblerone også fløde right?
Altså fløde og toblerone, også op til kogepunktet. nedkøles og piskes...

Hjælp kloge piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Mor-til-asta-09

13 visninger. Men ingen svar :-(

Anmeld

15. august 2012

FrkRaarup

Ved ikke lige noget om hindbærmouse..

Men det lyder lækkert.

Håber der er en der kan hjælpe dig

God fødselsdag

Anmeld

15. august 2012

Studerendemor

Jeg lavede en lagkage til min datter sidste år med hindbærmousse. Ved ikke om det er den "rigtige" måde... Men, en pose frosne hindbær fik et opkog med en halv stang vanilje. Kølede af i sigen, blev most og i køleskabet indtil flødeskummet var pisket. Så vendte jeg hindbærerne forsigtigt i flødeskummet og smagte til med flormelis og en anelse mere vanilje. Bare sørg for, at få meget at væsen ud, ellers bliver moussen for våd

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg skal lave en lagkage til datteres 3 års fødselsdag lørdag.. laver en i 3 lag.. DVS bund, hindbærmousse, bund, tobleronecreme, bund, marcipan.

Men hvordan laver jeg hindbærmoussen?
Og hvor meget skal der laves når det kun er til en bund ( rund på 26cm diameter )
Og kan den laves torsdag også først kommes i kagen fredag?

Og tobleronecremen laver jeg bare med toblerone også fløde right?
Altså fløde og toblerone, også op til kogepunktet. nedkøles og piskes...

Hjælp kloge piger

kog 300 g. frosne hindbær op, blend eller mos bærrene og køl af. Pisk 1/4 l piskefløde til skum. Udblød 4 blade husblas, varm lidt af hindbærmosen op og smelt husblassen i, hæld så blandingen i resten af bærmosen og vend så i flødeskummet.

Vil lave det på selve dagen da moussen stivner og kan være svær at få på bunden, det kan lade sig gøre men det er ik det nemmeste i verden  evt. lave hele lagkagen dagen før så både hindbærmoussen og tobleronecremen har nået at sætte sig

Tobleronecreme er bare 1/4 l. piskefløde og 200 g. toblerone der smeltes sammen og køles helt af før den piskes. Jeg lader den stå i køleskabet natten over

Anmeld

15. august 2012

Miss Church

Jeg plejer at lave en hindbærmousse som den ovenfor. Jeg lader den stå et døgn i køleskabet, så den bliver stiv. Lige inden jeg skal bruge den, pisker jeg den med elpiskeren. Så bliver fløden helt fordelt og det er nemt at smørre ud på kagen

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Miss Church skriver:

Jeg plejer at lave en hindbærmousse som den ovenfor. Jeg lader den stå et døgn i køleskabet, så den bliver stiv. Lige inden jeg skal bruge den, pisker jeg den med elpiskeren. Så bliver fløden helt fordelt og det er nemt at smørre ud på kagen

Så du kommer også husblas og det i? Også når det er stiv så pisker du den op igen, så den er lettere at smøre ud?

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

kog 300 g. frosne hindbær op, blend eller mos bærrene og køl af. Pisk 1/4 l piskefløde til skum. Udblød 4 blade husblas, varm lidt af hindbærmosen op og smelt husblassen i, hæld så blandingen i resten af bærmosen og vend så i flødeskummet.

Vil lave det på selve dagen da moussen stivner og kan være svær at få på bunden, det kan lade sig gøre men det er ik det nemmeste i verden  evt. lave hele lagkagen dagen før så både hindbærmoussen og tobleronecremen har nået at sætte sig

Tobleronecreme er bare 1/4 l. piskefløde og 200 g. toblerone der smeltes sammen og køles helt af før den piskes. Jeg lader den stå i køleskabet natten over

Tak for hjælpen..

Det kan jeg absolut bruge til noget

Anmeld

15. august 2012

Miss Church

Mor-til-asta-09 skriver:

Så du kommer også husblas og det i? Også når det er stiv så pisker du den op igen, så den er lettere at smøre ud?

Jeps  

Jeg synes, at hvis jeg ikke lader den stivne og pisker den igen, ligger der sådan nogle fløde-"bobler" i moussen  
Så jeg kan bedst lide at lave det på den måde. Og så putter jeg altid lidt mindre fløde i, end der står i opskriften. Ellers synes jeg den bliver lidt for fed

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Tak for hjælpen..

Det kan jeg absolut bruge til noget

Den kan godt virke lidt sur i det, men får den lov til at stå og trække i lagkagen en dags tid så bliver den sødere og en rigtig god kontrast til den søde chokoladecreme, de søde bunde og den søde marcipan

Dog vil jeg vente med at overtrække den med marcipan til selve dagen da den godt kan blive blød og fedtet natten over i køleskabet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.