hindbærmousse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Den kan godt virke lidt sur i det, men får den lov til at stå og trække i lagkagen en dags tid så bliver den sødere og en rigtig god kontrast til den søde chokoladecreme, de søde bunde og den søde marcipan

Dog vil jeg vente med at overtrække den med marcipan til selve dagen da den godt kan blive blød og fedtet natten over i køleskabet

Yes vil først putte marcipan og pynte den om lørdagen hvor den skal spises, så er det bedst og pænest

Tusind tak for hjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Miss Church skriver:

Jeps  

Jeg synes, at hvis jeg ikke lader den stivne og pisker den igen, ligger der sådan nogle fløde-"bobler" i moussen  
Så jeg kan bedst lide at lave det på den måde. Og så putter jeg altid lidt mindre fløde i, end der står i opskriften. Ellers synes jeg den bliver lidt for fed

super.. tusind tak for hjælpen..

Håber datteren bliver super glad for kagen, med alt det besvær thi hi

Anmeld

15. august 2012

Miss Church

Mor-til-asta-09 skriver:

super.. tusind tak for hjælpen..

Håber datteren bliver super glad for kagen, med alt det besvær thi hi

Hehe det tror jeg helt sikkert Den bliver sikkert rigtig go' 

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Yes vil først putte marcipan og pynte den om lørdagen hvor den skal spises, så er det bedst og pænest

Tusind tak for hjælpen..

Så lidt og god fødselsdag!

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Så lidt og god fødselsdag!

Tak skal du have

Er ikke sådan når man er nybegynder indenfor kager

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Tak skal du have

Er ikke sådan når man er nybegynder indenfor kager

Har selv kun været i gang i et par måneder, men har allerede nået at lave 4 kager så lidt erfaring har jeg fået

Hindbærmoussen kan hindbær iøvrigt skiftes ud med alle former for bær og i tobleronecremen kan toblerones udskiftes med hvilken som helst chokolade Så er det nemt at lave variationer! Et tip fra en nybegynder til en anden

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Har selv kun været i gang i et par måneder, men har allerede nået at lave 4 kager så lidt erfaring har jeg fået

Hindbærmoussen kan hindbær iøvrigt skiftes ud med alle former for bær og i tobleronecremen kan toblerones udskiftes med hvilken som helst chokolade Så er det nemt at lave variationer! Et tip fra en nybegynder til en anden

Har du så en god opskrift på drømmekagebunde? Er nemlig de bunde jeg vil lave til lagkagen..

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Har du så en god opskrift på drømmekagebunde? Er nemlig de bunde jeg vil lave til lagkagen..

Jah da

250 g. mel

50 g. margarine

300 g. sukker

3 æg

3 tsk bagepulver

1 tsk vanillesukker

2 dl. mælk

Pisk æg og sukker luftigt.

Bland mel, bagepulver og vanillesukker i en skål og bland det i æggemassen.

Varm margarine og mælk i en gryde til margarinen er smeltet og kom det i dejen.

Bag ca. 20 min ved 200 grader til der ikke hænger dej på en kødnål når du stikker den i

Den er SÅ nem at gå til og giver dejlig luftig kage Opskriften passer til en springform på 26 cm Husk at køle kagen helt af, gerne i køleskabet før du skærer den for så er den nemmere at håndtere

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Jah da

250 g. mel

50 g. margarine

300 g. sukker

3 æg

3 tsk bagepulver

1 tsk vanillesukker

2 dl. mælk

Bag ca. 20 min ved 200 grader til der ikke hænger dej på en kødnål når du stikker den i

Den er SÅ nem at gå til og giver dejlig luftig kage Opskriften passer til en springform på 26 cm Husk at køle kagen helt af, gerne i køleskabet før du skærer den for så er den nemmere at håndtere

kan jeg få 3 bunde ud af den? Min springform er 26cm..

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Jah da

250 g. mel

50 g. margarine

300 g. sukker

3 æg

3 tsk bagepulver

1 tsk vanillesukker

2 dl. mælk

og kommer du bagepapir i formen og smøre det eller kommer du direkte i formen..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.