hindbærmousse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

kan jeg få 3 bunde ud af den? Min springform er 26cm..

Ja det kan jeg jeg bager den som en hel kage og skærer den så i 3 når den har stået i køleskabet og blevet godt kold.. Hvis jeg skal bruge kagen lørdag så bager jeg kagen torsdag aften og laver chokoladecremen, sætter begge ting i køleskabet til dagen efter hvor jeg deler kagen og pisker chokoladecremen og laver bærmoussen, lægger det hele sammen og sætter i køleskabet til lørdag hvor jeg smører kagen med chokoladesmørcreme før jeg overtrækker den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Ja det kan jeg jeg bager den som en hel kage og skærer den så i 3 når den har stået i køleskabet og blevet godt kold.. Hvis jeg skal bruge kagen lørdag så bager jeg kagen torsdag aften og laver chokoladecremen, sætter begge ting i køleskabet til dagen efter hvor jeg deler kagen og pisker chokoladecremen og laver bærmoussen, lægger det hele sammen og sætter i køleskabet til lørdag hvor jeg smører kagen med chokoladesmørcreme før jeg overtrækker den

Yes. er også sådan jeg har tænkt mig at gøre det.. Men tror muligvis jeg laver moussen imorgen og pisker op igen fredag når den skal lægges sammen, for har desværre ikke så meget tid pga job

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

og kommer du bagepapir i formen og smøre det eller kommer du direkte i formen..?

Hvis du skiller bunden fra siden på formen og ligger bagepapir over bunden før du sætter siden ned over så bagepapiret bliver klemt fast, så smører jeg siden af formen med flydende margarine (Becel eller lign.)

Så lader jeg kagen stå i formen i køleskabet og når den så skal ud løsner jeg siderne med en smørkniv hele vejen rundt og bagepapiret i bunden klarer ærterne der

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Yes. er også sådan jeg har tænkt mig at gøre det.. Men tror muligvis jeg laver moussen imorgen og pisker op igen fredag når den skal lægges sammen, for har desværre ikke så meget tid pga job

Lyder fornuftigt lige at piske den igen hvis du laver den dagen før, så er den lidt mere medgørelig.. Er det helt umuligt at få nem at smøre ud så brug fingerne

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Hvis du skiller bunden fra siden på formen og ligger bagepapir over bunden før du sætter siden ned over så bagepapiret bliver klemt fast, så smører jeg siden af formen med flydende margarine (Becel eller lign.)

Så lader jeg kagen stå i formen i køleskabet og når den så skal ud løsner jeg siderne med en smørkniv hele vejen rundt og bagepapiret i bunden klarer ærterne der

Takker endnu engang for hjælpen.. er helt klar til at gå igang imorgen nu.. Men 5 forskellige opskrifter i hånden hehe

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Takker endnu engang for hjælpen.. er helt klar til at gå igang imorgen nu.. Men 5 forskellige opskrifter i hånden hehe

Så kan det ik gå helt galt!

Får vi billeder af resultatet og en udmelding på om det gik nemt og smertefrit at lave kagen?

Anmeld

15. august 2012

Mor-til-asta-09

Team Putte skriver:

Så kan det ik gå helt galt!

Får vi billeder af resultatet og en udmelding på om det gik nemt og smertefrit at lave kagen?

Det skal du nok få de kommer ind på lørdag

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Mor-til-asta-09 skriver:

Det skal du nok få de kommer ind på lørdag

Ih hvor godt!

Anmeld

15. august 2012

Pige2009

Team Putte skriver:

kog 300 g. frosne hindbær op, blend eller mos bærrene og køl af. Pisk 1/4 l piskefløde til skum. Udblød 4 blade husblas, varm lidt af hindbærmosen op og smelt husblassen i, hæld så blandingen i resten af bærmosen og vend så i flødeskummet.

Vil lave det på selve dagen da moussen stivner og kan være svær at få på bunden, det kan lade sig gøre men det er ik det nemmeste i verden  evt. lave hele lagkagen dagen før så både hindbærmoussen og tobleronecremen har nået at sætte sig

Tobleronecreme er bare 1/4 l. piskefløde og 200 g. toblerone der smeltes sammen og køles helt af før den piskes. Jeg lader den stå i køleskabet natten over

Jeg gør det på samme måde

Anmeld

15. august 2012

Team Putte

Baagøe skriver:

Jeg gør det på samme måde

Det er super nemt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.