Træning efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

crille

Masig skriver:

Hehe ja, nogle gange er det da lidt træls man ikke lgie kan lægge sig på sofaen, men det gør nu ikke noget, det er jo guld værd med sådan en lille en i huset...

Men hvis du også har været vant til arbejde tror jeg også det er værre at gå hjemme på barsel inden babyen kommer... Jeg har jo trods alt efterhånden vænnet mig til at gå herhjemme...

Jeg er ik så god til det. .Altså de første 3-4 uger var skønne  

Er meget spændt på hvordan det bliver at gå hjemme på barsel med lillemanden, men glæder mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Giraffen

crille skriver:

Hvor hurtigt kom i igang og hvordan? 

Nu er er under to uger til termin og må sige at lige efter at glæde migtil lillemanden kommer ud fordi jeg glæder mig til at blive mor, glæder jeg mig til at få min krop igen. 

Har så bestemt motivationen, men hører fra nogen at man helst skal vente til efter 8 ugers tjek?? 

jeg trænede op til dagen før fødslen og jeg var tilbage efter ca 5 uger igen - men startede stille op og var på "efterfødselshold" hvor der blev taget hensyn... det der holdte mig tilbage var en 2.grads bristning

Men jeg var også i rigtig god form op til fødslen så jeg tror jeg blev hurtigere klar igen + jeg er "kun" 25 så det tæller nok også til den gode side tror jeg

Anmeld

15. august 2012

crille

Giraffen skriver:

jeg trænede op til dagen før fødslen og jeg var tilbage efter ca 5 uger igen - men startede stille op og var på "efterfødselshold" hvor der blev taget hensyn... det der holdte mig tilbage var en 2.grads bristning

Men jeg var også i rigtig god form op til fødslen så jeg tror jeg blev hurtigere klar igen + jeg er "kun" 25 så det tæller nok også til den gode side tror jeg

wauww det virkelig sejt.!!. Jeg har givet op på træningen for nogle måneder siden, så skal nok tage det lidt mere roligt end du har gjort.. 

Anmeld

15. august 2012

Giraffen

crille skriver:

wauww det virkelig sejt.!!. Jeg har givet op på træningen for nogle måneder siden, så skal nok tage det lidt mere roligt end du har gjort.. 

jeg tror nu mere det er noget med kroppen end sejhed jeg trappede lige stå stille ned under graviditeten

Fx stoppede jeg med at løbe omkring uge 20+ pga konstant tissetrang

Så stoppede jeg med step omkring uge 30 fordi hoppende var ubehageligt for underlivet

Men Zumba kunne jeg op til dagen før så det handler også om at finde den motion som kroppen kan holde til

Det vigtigste er (efter min mening) hvertfald at lytte til sin krop frem for til alle mulige andre... Jeg tror hvertfald på at den nok skal fortælle hvad den vil og ikke vil

Anmeld

15. august 2012

crille

Giraffen skriver:

jeg tror nu mere det er noget med kroppen end sejhed jeg trappede lige stå stille ned under graviditeten

Fx stoppede jeg med at løbe omkring uge 20+ pga konstant tissetrang

Så stoppede jeg med step omkring uge 30 fordi hoppende var ubehageligt for underlivet

Men Zumba kunne jeg op til dagen før så det handler også om at finde den motion som kroppen kan holde til

Det vigtigste er (efter min mening) hvertfald at lytte til sin krop frem for til alle mulige andre... Jeg tror hvertfald på at den nok skal fortælle hvad den vil og ikke vil

Tror jeg du har helt ret i.. Havde egentlig også troet at zumba ville være ubehageligt. Jeg stoppede da jeg var nede på at kunne cykle 20 min og gå på løbebåndet.. Der besluttede jeg ikke at betale til træningscenter mere og holde mig til gåture.. Havde egentlig også håbet at svømme noget mere, men det er lidt enten eller med mig og træning.. Har svært ved at tage mig sammen, ved mindre jeg kan komme afsted og mærke en forskel  

Anmeld

15. august 2012

CaWi

Mit træningscenter ville ikke se mig før jeg havde været til 8 ugers tjek, og ellers skulle de have en underskrift fra lægen om at det var okay at starte før de 8 uger var gået.
Nu er det snart fire mdr siden jeg fødte, og jeg ville virkelig gerne ha været i gang for længe siden, men jeg kan simpelthen ikke overskue det.
Min søn sover ikke mere end en halv time af gangen i dagtimerne, og har også hele tiden krævet min fulde opmærksomhed.
Bare det lige at skulle gå ned og ordne vasketøjet eller tømme opvaskemaskinen skal gøres super hurtigt.

Jeg glæder mig til han begynder at kunne sidde selv og få andet end babs, for så skal der altså trænes.
Satte mig selv det mål at et halvt år efter jeg havde født ville jeg være på min normal vægt igen. Det synes jeg var mest realistisk. Og kun med gåture mangler jeg nu kun et par kilo.

Forstår godt du hurtigt vil igang igen, men slå koldt vand i blodet. Nyd tiden med den lille og se tiden an

Anmeld

15. august 2012

Masig

crille skriver:

Jeg er ik så god til det. .Altså de første 3-4 uger var skønne  

Er meget spændt på hvordan det bliver at gå hjemme på barsel med lillemanden, men glæder mig.

jeg hader det også.. Bliver så doven og rastløs og voldsomt frustreret af bare at tøffe rundt alene derhjemme.. Men nu er der da heldigvis noget at se til

Anmeld

15. august 2012

Giraffen

crille skriver:

Tror jeg du har helt ret i.. Havde egentlig også troet at zumba ville være ubehageligt. Jeg stoppede da jeg var nede på at kunne cykle 20 min og gå på løbebåndet.. Der besluttede jeg ikke at betale til træningscenter mere og holde mig til gåture.. Havde egentlig også håbet at svømme noget mere, men det er lidt enten eller med mig og træning.. Har svært ved at tage mig sammen, ved mindre jeg kan komme afsted og mærke en forskel  

hmm jeg synes ikke zumba var ubehageligt - det goe ved zumba var at man holdte pulsen oppe uden hop og løb - fx salsa synes jeg gav godt... 

men ja det er lidt det der med at få sig af sted hvis man ikke føler man får så meget ud af det... jeg blev forpustet til det sidste så det var dejligt (der sku så heller ikke så meget til til sidst jo)

Anmeld

15. august 2012

Muffinmus

crille skriver:

Har gået til pilates og det var da egentlig ret så god træning. Så forstår ikke helt at man må det og ikke atille vægttræning. Jeg er med på at man ikke må presse sig selv. 

Men tak for svar, måske skulle jeg lige lure nettet for noget efter fødselstræning, så er der lidt opsyn og så er man igang  

det pilates jeg går til er også til nybagte mødre, så de tager udgansgpunkt i alt det man GODT må, og det er en fysse der har holdet, så hun siger hvad vi må og ikke må alt efter hvor gamle vores børn er:-)

Anmeld

15. august 2012

crille

CAWI skriver:

Mit træningscenter ville ikke se mig før jeg havde været til 8 ugers tjek, og ellers skulle de have en underskrift fra lægen om at det var okay at starte før de 8 uger var gået.
Nu er det snart fire mdr siden jeg fødte, og jeg ville virkelig gerne ha været i gang for længe siden, men jeg kan simpelthen ikke overskue det.
Min søn sover ikke mere end en halv time af gangen i dagtimerne, og har også hele tiden krævet min fulde opmærksomhed.
Bare det lige at skulle gå ned og ordne vasketøjet eller tømme opvaskemaskinen skal gøres super hurtigt.

Jeg glæder mig til han begynder at kunne sidde selv og få andet end babs, for så skal der altså trænes.
Satte mig selv det mål at et halvt år efter jeg havde født ville jeg være på min normal vægt igen. Det synes jeg var mest realistisk. Og kun med gåture mangler jeg nu kun et par kilo.

Forstår godt du hurtigt vil igang igen, men slå koldt vand i blodet. Nyd tiden med den lille og se tiden an

Ser helt sikkert tiden an, men ville lige høre hvordan erfaringerne var med det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.