Træning efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
34 svar
0 synes godt om
14. august 2012

crille

Hvor hurtigt kom i igang og hvordan? 

Nu er er under to uger til termin og må sige at lige efter at glæde migtil lillemanden kommer ud fordi jeg glæder mig til at blive mor, glæder jeg mig til at få min krop igen. 

Har så bestemt motivationen, men hører fra nogen at man helst skal vente til efter 8 ugers tjek?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Nettemor

Alt efter hvad du vil i gang med er det bedste at vente til efter 8 ugers tjekket..

Så du er sikker på at alt er tilbage på den rigtige plads og du ikke skader mere end du gavner..

Og personligt synes jeg også der gik lidt tid inden man synes man havde overskudet til det igen. Men det er jo nok forskelligt..

Anmeld

14. august 2012

Masig

crille skriver:

Nu er er under to uger til termin og må sige at lige efter at glæde migtil lillemanden kommer ud fordi jeg glæder mig til at blive mor, glæder jeg mig til at få min krop igen. 

Har så bestemt motivationen, men hører fra nogen at man helst skal vente til efter 8 ugers tjek?? 

Jeg spurgte SP og hun sagde at jeg godt måtte lave nogle maveøvelser og sådan noget, men løb, hop og sådan nogle ting der gav bump/ryk i kroppen skulle jeg vente med... Jeg fik også sådan en folder "i form efter fødslen" med nogle øvelser i, som man kan lave stort set med det samme, så dem er jeg gået igang med nu... (4 uger efter fødslen)..

Anmeld

14. august 2012

crille

Masig skriver:

Jeg spurgte SP og hun sagde at jeg godt måtte lave nogle maveøvelser og sådan noget, men løb, hop og sådan nogle ting der gav bump/ryk i kroppen skulle jeg vente med... Jeg fik også sådan en folder "i form efter fødslen" med nogle øvelser i, som man kan lave stort set med det samme, så dem er jeg gået igang med nu... (4 uger efter fødslen)..

Jeg tænker rimelig hurtig opstart i træningscenter. Med let vægt selvfølgelig, men det er jo kontrollerede bevægelser hvor man også kan spænde i bækkenbunden samtidig med. 

Eller svømmehal..

Hvornår fik du denne information? 

Anmeld

14. august 2012

Masig

crille skriver:

Jeg tænker rimelig hurtig opstart i træningscenter. Med let vægt selvfølgelig, men det er jo kontrollerede bevægelser hvor man også kan spænde i bækkenbunden samtidig med. 

Eller svømmehal..

Hvornår fik du denne information? 

Du må ikke gå i svømmehallen før efter 8 uger pga infektionsrisiko...

Min SP sagde det i mandags, at så længe jeg bare ikke lavede mere end jeg kunne holde til, altså stoppede hvis jeg fik ondt eller det blev ubehageligt, så måtte jeg gerne lave lidt styrketræning, men ikke noget med at overanstrenge for meget eller lave decideret konditionstræning, da det er for tidligt...

Anmeld

15. august 2012

Muffinmus

vægte er ikke ok i starten, det presser på bækkenet der skal have tid til at trække sig sammen, det tager mindts 8 uger før dit underliv kan klare et pres. 

Så, surt show, men træning efter fødslen er altså meget mildie maveøvelser, KNIBEØVELSER!!!!!! og så gode gåture og lign.

F.eks pilates, det er alle tiders til efterfødselstræning fordi det starmmer op på de korsetmuskler som er strukket ud. Dog er der nogle ting ved pilates man ikke må før efter de 8 uger.:-)

Og svømmehal er efter de 8 uge, men så kan du også give den gas med at plaske:-)

Anmeld

15. august 2012

Moar2011

crille skriver:

Ja, det skal man også. men jeg havde sleeet ikk overskudet til at komme igang med at træne. og er faktisk så småt først kommet igang nu efter 15mdr efter fødselsen :s ..

men det er bleven til 2kg på 14dage .

Anmeld

15. august 2012

Wimmie

crille skriver:

Jeg gik i gang 4 uger efter men startede stille og roligt ud  Der var ingen problemer overhovedet og jeg lyttede til min krop og undgik at overbelaste noget. Jeg har dårlig ryg og de dårlige amme-stillinger gjorde intet godt for mig, så det var en lettelse at komme igang med at træne igen 

Anmeld

15. august 2012

crille

Masig skriver:

Du må ikke gå i svømmehallen før efter 8 uger pga infektionsrisiko...

Min SP sagde det i mandags, at så længe jeg bare ikke lavede mere end jeg kunne holde til, altså stoppede hvis jeg fik ondt eller det blev ubehageligt, så måtte jeg gerne lave lidt styrketræning, men ikke noget med at overanstrenge for meget eller lave decideret konditionstræning, da det er for tidligt...

Ja jegsyntes godt at have hørt noget med de 8 uger.. Og det kan jo også være det kommer helt af sig selv og jeg slet ikek kan overskue andet end gåture de første 8 uger. 

Jeg glæder mig bare sådan at 8 uger lyder af lang tid lige nu  

Anmeld

15. august 2012

crille

MariaE skriver:

vægte er ikke ok i starten, det presser på bækkenet der skal have tid til at trække sig sammen, det tager mindts 8 uger før dit underliv kan klare et pres. 

Så, surt show, men træning efter fødslen er altså meget mildie maveøvelser, KNIBEØVELSER!!!!!! og så gode gåture og lign.

F.eks pilates, det er alle tiders til efterfødselstræning fordi det starmmer op på de korsetmuskler som er strukket ud. Dog er der nogle ting ved pilates man ikke må før efter de 8 uger.:-)

Og svømmehal er efter de 8 uge, men så kan du også give den gas med at plaske:-)

Har gået til pilates og det var da egentlig ret så god træning. Så forstår ikke helt at man må det og ikke atille vægttræning. Jeg er med på at man ikke må presse sig selv. 

Men tak for svar, måske skulle jeg lige lure nettet for noget efter fødselstræning, så er der lidt opsyn og så er man igang  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.