Tages ud af skolen i to uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

bøllen

Missq4 skriver:

ja ja det er forælderens ansvar men har man få meget fra være om det er sygdom eller man sselv har taget barnet fri så har skolen pligt til at melde det til kommunen

Nu har jeg kun svaret på det der blev spurgt om

Og jeg læser ikke noget om en masse fravær som kommunen skal indberette. Men om det er ok at barnet holder fri 2 uger uden for ferien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Missq4

Bøllen skriver:

Nu har jeg kun svaret på det der blev spurgt om

Og jeg læser ikke noget om en masse fravær som kommunen skal indberette. Men om det er ok at barnet holder fri 2 uger uden for ferien

ja ja det er rigtig

Anmeld

14. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Missq4 skriver:

ja ja det er forælderens ansvar men har man få meget fra være om det er sygdom eller man sselv har taget barnet fri så har skolen pligt til at melde det til kommunen

Ja - men det sker der bare ikke noget ved, med mindre der er en sag i forvejen. Sidste år indrapporterede jeg, at en elev havde over 50 procents fravær, og der skete intet fra kommunens side, før jeg skrev en underretning. Kommunen kan ikke tage sig af, at en elev har fx to ugers ulovligt fravær i forbindelse med en ferie. 

Anmeld

14. august 2012

Missq4

Mor og meget mere skriver:

Ja - men det sker der bare ikke noget ved, med mindre der er en sag i forvejen. Sidste år indrapporterede jeg, at en elev havde over 50 procents fravær, og der skete intet fra kommunens side, før jeg skrev en underretning. Kommunen kan ikke tage sig af, at en elev har fx to ugers ulovligt fravær i forbindelse med en ferie. 

kunne det værre at skolen bare ikke har fået noget afvide ?

for jeg har prøve at blive indberette til kommunen det er derfor jeg ved det og det var nemlig et år hvor min søns far havde taget ham fri og så var han en del syg om vinteren og selv om skolen havde sagt go for hans fravær der for blev vi indberette alligevel jeg fik et brev som jeg hvor jeg skulle ringe og snakke med en om hvorfor han ikke havde været i skole og jeg fortalte det som det var og så skete der ikke mere ved det og det har jeg ikke høret noget om at skolen ved noget om men det skal jeg ikke kunne sige men det plejer bare at så hvis ander ved besked om det brev man har fået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.