Tages ud af skolen i to uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.536 visninger
33 svar
0 synes godt om
13. august 2012

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål er kort og godt: Må man godt tage sit barn ud af skolen i to uger for at rejse på ferie? Dette bliver to uger efter efterårsferien. Barnet er 10 år og er lige startet i 4. klasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Anonym skriver:

Mit spørgsmål er kort og godt: Må man godt tage sit barn ud af skolen i to uger for at rejse på ferie? Dette bliver to uger efter efterårsferien. Barnet er 10 år og er lige startet i 4. klasse.

Mener at grænsen er 1 uge (ikke mere- så nærmere mindre)- så skal inspektøren på skolen godkende eller afvide det.

Anmeld

13. august 2012

2børn2

Anonym skriver:

i teorien kan du sagtens gøre det... Måske bede om nogle lektier barnet kunne lave så de ikke kom bagud.

Personligt ville jeg aldrig tage mit barn ud af skolen for at tage på ferie. Det er det man har ferierne til. Det vigtigste må og skal være skole, også i den alder. Rent principmæssigt.

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Mener at grænsen er 1 uge (ikke mere- så nærmere mindre)- så skal inspektøren på skolen godkende eller afvide det.

Okay, så hvis det er over en uge skal der andre indstanser ind over end blot klasselæren?

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

i teorien kan du sagtens gøre det... Måske bede om nogle lektier barnet kunne lave så de ikke kom bagud.

Personligt ville jeg aldrig tage mit barn ud af skolen for at tage på ferie. Det er det man har ferierne til. Det vigtigste må og skal være skole, også i den alder. Rent principmæssigt.

Jeg er ganske enig, barnet er ikke mit, men min kærestes. Barnets mor vil rejse med barnet i 2 uger. Barnet har haft specialundervisning, da det ikke læser alderssvarende. Vi synes bestemt også det er forkert, men vi kan jo intet gøre ved det. Og så var jeg interesseret i at høre om man overhovedet må gøre det, da der jo er undervisningspligt i landet og netop ferier som man kan tage på ferie i

Anmeld

13. august 2012

bøllen

En fra min mødregruppe er lærer og vi snakkede om det. De kan ikke nægte barnet ferie. Det er helt ene og alene forældrenes ansvar.

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Bøllen skriver:

En fra min mødregruppe er lærer og vi snakkede om det. De kan ikke nægte barnet ferie. Det er helt ene og alene forældrenes ansvar.

Okay, det er da egentlig imponerende, når der er undervisningspligt i Danmark. Troede egentlig der var nogle foranstaltninger omkring det. Men det kan jeg efterhånden fornemme der ikke er Tak for svar!

Anmeld

13. august 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Anonym skriver:

Okay, det er da egentlig imponerende, når der er undervisningspligt i Danmark. Troede egentlig der var nogle foranstaltninger omkring det. Men det kan jeg efterhånden fornemme der ikke er Tak for svar!

Ja under 1 uge=læren, Over 1 uge= inspektøren, men har aldrig oplevet nogen få et nej endnu .

Anmeld

13. august 2012

bøllen

Anonym skriver:

Blev også overrasket men det var hvad hun sagde . 

Anmeld

13. august 2012

FruK

Hvis inspektøren godkender det, er det lovligt fravær. Jeg ved ikke hvilke kriterier de har for at godkende - hvis overhovedet nogen.

Min søns far har gjort det et par gange - en uge eller halvanden - jeg har ikke selv gjort det. For et barn som i forvejen har det lidt svært i skolen, synes jeg to uger væk fra skole er rigtig lang tid! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.