Anonym skriver:
Kunne du mærke en forskel på dit barn da i kom tilbage til skolen? Eller var alt som det plejer? I min situation har barnet fået specialundervisning og er stadig bagud i dansk. Så vi kan ikke forstå at skolen ikke griber ind. Men som en anden skriver, så er det jo også et spørgsmål om forælderansvar.
Selv hvis skolen ikke giver lov, har det som sådan ikke konsekvenser, hvis de tager afsted. Det kan blive en ekstra brik i en måske allerede verserende sag om forældrenes ansvar og barnets trivsel, men det ER ikke skolens opgave at forbyde folk at tage på ferie.
Jeg kan jo ikke sige, om det er godt eller skidt for netop dette barn, men man mister sjældent noget, der ikke kan indhentes igen, på et par uger - hverken fagligt eller socialt. Alligevel kan detgodt være svært at vende tilbage fx midt i et længere undervisningsforløb - eller at opdage, at bedstevennen har "fundet en anden".
Der ER børn, som har det så svært i skolen på det ene eller andet plan, at jeg som lærer godt kan unde dem at opleve noget positivt med familien, og så er der selvfølgelig også dygtige elever, som slet ikke kommer til at "mangle" noget - men man skal tænke sig godt om som forældre og huske, at det også kan have ulemper for barnet.
Anmeld