Isabella_mor skriver:
takvtivihhehelheltrpisikkesikksikkesikkersikkert
DeR findes en metode du kan bruge til at få den dårlige samvittighed væk omkring din fars og dit 'breakup' det kaldes skriv dig fri af dine frustationer... Det handler om at først skal du skrive et brev.. Et brev som din far aldrig skal have, et brev hvor du er 100% solidarisk over for dine følelser, hvor du kan skrive alt det ned som du har af følelser i forhold til din far.. Du skal ikke lægge skjul på noget som helst, du kan sågar skrive at han er et dumt svin hvis du føler det. Det handler om at få sat ord på alle de følelser du har i det hele, hvornår du har følt dig svigtet, hvordan du tror han føler for dig osv.
Derefter skal du vende det om og se på tingene fra en anden vinkel og se situationerne fra din fars vinkel, se om du evt kan finde frem til nogle grunde til hvorfor han har handlet som han har gjort i forhold til dig...
Det er nærmest en eller anden form for tilgivelsesprocess, og en forståelsesprocess, du vil formegentlig komme til at indse til sidst at det er dig selv der skal give slip på de håb og drømme du har, og på denne måde bliver det bare lettere.. Det er også bare noget du kan holde helt for dig selv eller du kan evt dele det med din mand når du har skrevet det første punkt, det kan være han kan hjælpe dig med at forstå din far. For det er i bund og grund der det går galt, du er måske på et helt andet niveau end din far rent mentalt. De kan du også se hvis du kigger på de mennesker omrking sig, vi er på en eller anden måde på forskellige niveauer, både intelligensmæssigt, socialt, og bare generelt..
HaNs forstand og din forstand er måske så langt fra hinansen at i bare ikke kan conecte når i så endelig er sammen, der er nogle forventninger hos dig som han ikke indfrier og han har nogle forventninger hos ham som du ikke indfrier.
Havde manden ikke været din far og bare været en person du har haft i en periode i dit liv men som gang på gang har været anledning til alt den dårlige underholdning, så havde du jo sagt goodbeirut for længe siden...
Tusind tak, vil helt sikkert prøve det.
Det med forskellig sted i livet, helt enig, og jeg vil aldrig kunne indfri hans ønsker. Han har udtalt han ville ønske min mor flyttede sammen med ham, og jeg hjem til dem, så vi kunne blive en lille perfekt familie. Men sker jo aldrig, jeg er voksen og min mor og stedfar har snart sølvbryllup, mens han har været sammen med sin kæreste i snart 15 år. Jeg kan intet gøre at de hver især har lavet deres valg, eller at han aldrig føler jeg gør nok. Jeg har prøvet alt, men kan ikke indfri hans ønsker, og han bliver aldrig tilfreds, på den måde indfrier han aldrig mit ønske om jeg bare gerne vil føle mig accepteret og at jeg er god nok. Nok var nok og ja du har ret, var han ikke min får var han smidt ud til højre for længst. Min grund til at have det så svært med det, er netop også han var tæt på at dø for ca 10 år siden, hvilket har gjort, jeg har været så bange for at miste ham. Han er forelsket i ideen om det perfekte, og det skal se fint ud, men så snart det kræver at give det mindste af sig selv, står han af. Før var det sådan det var, men problemet er blevet større i takt med hans kæreste konstant puster til ilden, om alle hans ønsker og krav. i hendes verden skal jeg stå til rådighed for dem, i mange år havde vi bestemt turnus, men som man bliver ældre ændres det. Jeg fik at vide, jeg selv havde valgt, hvilke år jeg ville være hos min far til jul, hvilket var en aftale mine forældre havde aftalt indbyrdes. Da jeg fik fast kæreste ville jeg gerne holde med ham, og det blev min far sur duer, det måtte jeg ikke, for det var hans tur til at have mig, og jeg havde jo selv valgt. Så ingen jul med kæresten, som nu er en eks, men forstår godt han gerne vil have mig til jul, men måden han gjorde det på var for mig ubehagelig.
Skulle jeg have kontakt igen, vil jeg på ingen måde, have hans kæreste som en del af vores liv, hvilket han nok ikke accepterer, da lignende er sket i familien, men så har han jo også valgt hende over mig, fremfor at kunne have os begge i sit liv