Pleace hjælp ang dialog (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min far har svært ved at vise følelser og det accepterer jeg fuldt ud. Min far kan også finde på at komme med en kage som en undskyldning og ja det er forkert, men man kan ikke presse nogen til at sidde og tale følelser hvis det er alt for fjernt for personen. Det er forståeligt han ikke kan udøse sine følelser, men når han intet problem har med det, i forhold til de ønsker, han har overfor mig, og at jeg sårer ham, fordi jeg ikke infrier dem, burde den jo være begge veje. han kom til forsoning, og stod kort tid og kom med en masse krav, og snakkede derefter om isotal osv(kamera) efter min fødsel af vores søn, var både min søn og jeg meget sygem og blev alligevel så sur, at han nægtede at snakke til mig, grunden var, han ikke måtte fremvise et billede, hvor jeg viste bryst, (min søn lå til) til 50 gæster, og fik både tilbudt, at komme og tage nye billeder, vi kunne maile nogle, eller komme forbi med dem, intet var godt nok, og jeg var bare verdens dårligste datter

Når din fars kæreste siger noget du synes er helt uacceptabelt, siger du det så lige så tydeligt til hende så hun forstår det? Jeg har indenfor de senere år prøvet at sige fra, til sidst mere og mere, men hvis jeg talte i nærheden af hendes tone, fik man kontant at vide hun ville behandles ordentligt, men fortsatte, har bla fået at vide jeg var hjernedød, idiot, fatssvag og meget andet, og har aldrig brugt grimme ord mod hende. Hendes tonefald var også tydeligt, i form af, hvad hun mente !!

Kan det være du tolker hendes måde at sige tingene på negativt, fordi du allerede har set dig surt på hende? Det kan sagtens hende jeg til allersidst, tolkede, tingene mere negativt, men ofte var der desværre ikke meget at tage fejl af. Da jeg sagde jeg overvejede at gå selv op af kirkegulvet, til vores bryllup( var egentlig fordi jeg ønskede min far(sted) skulle føre mig op, hvilket jeg ikke sagde for at såre min biologiske far) men der sagde hun direkte, at det kunne jeg ikke tillade mig, for så ville jeg gøre min far ked af det, og tage hans ret fra ham, og alt kunne jo ikke handle om mig, og det var jo hans drøm om at føre hans eneste datter op af gulvet

Du skriver din far ikke har dårlig hukommelse...det kan da godt være han ikke husker alle sine aftaler? Og selv hvis han ikke har...er der så noget galt i at han hører sin kæreste om de skal noget den pågældende dag. Min kæreste og jeg laver da heller ikke aftaler hen over hovedet på hinanden. Har fået formuleret mig forkert, min far har dårlig hukommelse, hvilket jeg ikke har, men for mig lyder det som om hun mener jeg også har dårlig hukommelse, hvilket hun ofte har sagt personligt også. Det er helt ok at spørge hinanden, intet problem der. men jeg bliver rigtig ked, når jeg gør ALT for at imødekomme min fars svære ønsker om at ses, gang på gang, og når man sidder og kæmper for at finde en dag, bliver mødt med, jeg kan ikke se dig for jeg skal gøre rent, og så får smidt i hovedet hvad der kan være så vigtigt at jeg ikke kan sætte en time af til min far, i sur tone. måske mit var lige så vigtigt for mig som deres rengøring var for dem, og han havde jo heller intet ønske om at lave en aftale, hvor vi begge kunne, vi måtte bare se tiden an, hvor interesseret er man så ?

Kan det være der er nogle ting som din fars kæreste undres over, fordi der rent faktisk er sket meget siden hun havde en lille? Ja og det er også fair, men når samme spørgsmål feks stilles 5 gange i træk, og at det da ikke kan passe, når hun får samme svar, bliver jeg træt af at svare, feks sagde sp, vores søn ikke måtte sidde selv, før han selv rejste sig i siddende stilling, pga ryggen, hvilket jeg svarede, og konstant kiggede hun underligt på mig, og sagde igen, hvorfor må han ikke sidde og lege selv. det måtte mine børn da gerne. hvorfor stille spørgsmål igen og igen hvis man ikke hører efter, eller ikke vil godtage svaret.

Hvis hun spørge om det samme gentagne gange: Hvorfor så ikke sige "Det har jeg svaret på og gider ikke gentage mig". Det skal da nok hurtigt få  hende til at stoppe. Det var sådan jeg svarede 5 gang, og ja måske lidt irritabelt, men fik så skæld ud over, jeg da godt kunne behandle hende pænt, og svarede at jeg havde svaret pænt på hendes sørgsmål 4 gange, men det var ikke godt nok

Du antager at din far ikke får et ord indført, men han har jo godkendt brevet, så må han jo mene det der står i den? Når han ikke for ord indført er det ofte når vi sidder og snakker, hun afbryder ham konstant, taler ned til ham, og nedrakker ham og hans familie. hun får vendt og drejet alting, og han siger ofte han mener noget helt andet, når jeg er alene med ham, hvilket jo gør det enormt svært, hvor han der brokker sig over hende og hendes væremåde

Svarer lige med rød, du må gerne spørge mere ind hvis jeg ikke fik svaret på det hele. er også rart at få vendt, for kan jo sagtens se jeg kunne have tacklet flere ting anderledes, men er så nemt at være bagklog, især når man bliver trådt over tæerne og såret, så spiller ens følelser jo også ind Jeg er jo meget i tvivl hvorvidt jeg skal genoptage kontakten, vil jo gerne min far, bare ikke at det skal være så negativt. Når min far og jeg var selv, var der ingen problemer, hvilket der altid var når hun var med i billedet, men hun bærer jo selvfølgelig ikke hele skylden, både min far og jeg har jo også tacklet ting forkert. Min far og jeg havde dog af flere gange fundet gode løsninger, og hver gang han havde været hjemme hos hende, gik alt i vasken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Svarer lige med rød, du må gerne spørge mere ind hvis jeg ikke fik svaret på det hele. er også rart at få vendt, for kan jo sagtens se jeg kunne have tacklet flere ting anderledes, men er så nemt at være bagklog, især når man bliver trådt over tæerne og såret, så spiller ens følelser jo også ind Jeg er jo meget i tvivl hvorvidt jeg skal genoptage kontakten, vil jo gerne min far, bare ikke at det skal være så negativt. Når min far og jeg var selv, var der ingen problemer, hvilket der altid var når hun var med i billedet, men hun bærer jo selvfølgelig ikke hele skylden, både min far og jeg har jo også tacklet ting forkert. Min far og jeg havde dog af flere gange fundet gode løsninger, og hver gang han havde været hjemme hos hende, gik alt i vasken

Hmm...kan godt se du har prøvet dit og jeg kan ærlig talt ikke se hvad løsningen er.

Det virker som om det største problem er din fars kæreste. Jeg ved ikke om hvis du skal genoptage kontakten, at du måske skal starte med at få talt ud med hende først?

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hmm...kan godt se du har prøvet dit og jeg kan ærlig talt ikke se hvad løsningen er.

Det virker som om det største problem er din fars kæreste. Jeg ved ikke om hvis du skal genoptage kontakten, at du måske skal starte med at få talt ud med hende først?

tja det er desværre prøvet inden bruddet, og der er intet at hente. ærligt virker hun ikke som om hun bryder sig om mig, da hun fra start har låst sig fast på jeg å være som min fars familie, som i hendes verden er samfundssnyltere. hun mener ikke jeg er andet end en teenager, som intet ved. feks prøvede jeg at vise interesse for de ting hun gik op i, med resultat jeg bla fik nedgørelser om at jeg så for meget tv, senere når hun havde set noget i tv, sagde hun, at det burde jeg have set (feks udsendelse om fugle eller nyheder) og sagde jeg ikke så så meget tv, og så mere videnskabsprogrammer end natur mm det omhandlede historie eller arkæologi. og det var også forkert. prøvede netop efter fødslen af min sønat imødekomme hende, men var stort set også umuligt, og gør jeg ikke hvad hun ønsker lyver jeg åbenbart. ved ikke hvordan jeg skal prøve længere, hvor jeg samtidig ikke bliver helt ødelagt af kostant at blive nedslagtet, gjort til grin overfor hendes børn og latterliggjort. hun kaldte mig ofte dum og uvidende når vi spillede da jeg var teenager, men hvordan skal en på 14 kunne svare på en masse politik og historie i trivial persuit, som var flere år gammelt, og hvor hendes den yngste havde svært ved at følge med,men sagde hun intet til, og hoverede og sagde hun var klog, når hun så kunne svare ikke særlig hyggeligt, og ikke nemt at finde løsninger med sådan en slags person føler jeg har prøvet alt muligt

Anmeld

13. august 2012

Anonym skriver:

tja det er desværre prøvet inden bruddet, og der er intet at hente. ærligt virker hun ikke som om hun bryder sig om mig, da hun fra start har låst sig fast på jeg å være som min fars familie, som i hendes verden er samfundssnyltere. hun mener ikke jeg er andet end en teenager, som intet ved. feks prøvede jeg at vise interesse for de ting hun gik op i, med resultat jeg bla fik nedgørelser om at jeg så for meget tv, senere når hun havde set noget i tv, sagde hun, at det burde jeg have set (feks udsendelse om fugle eller nyheder) og sagde jeg ikke så så meget tv, og så mere videnskabsprogrammer end natur mm det omhandlede historie eller arkæologi. og det var også forkert. prøvede netop efter fødslen af min sønat imødekomme hende, men var stort set også umuligt, og gør jeg ikke hvad hun ønsker lyver jeg åbenbart. ved ikke hvordan jeg skal prøve længere, hvor jeg samtidig ikke bliver helt ødelagt af kostant at blive nedslagtet, gjort til grin overfor hendes børn og latterliggjort. hun kaldte mig ofte dum og uvidende når vi spillede da jeg var teenager, men hvordan skal en på 14 kunne svare på en masse politik og historie i trivial persuit, som var flere år gammelt, og hvor hendes den yngste havde svært ved at følge med,men sagde hun intet til, og hoverede og sagde hun var klog, når hun så kunne svare ikke særlig hyggeligt, og ikke nemt at finde løsninger med sådan en slags person føler jeg har prøvet alt muligt

puha hun lyder ikke nem. Det lyder egentlig ganske forfærdeligt og opslidende.

Har desværre ingen råd

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

puha hun lyder ikke nem. Det lyder egentlig ganske forfærdeligt og opslidende.

Har desværre ingen råd

tak alligevel, rart at få det vendt. ville ønske der var en løsning, det har også været meget opslidende og lider under det, men mange siger jeg er blevet mere sikker på mig selv og fået mere ro, efter bruddet med dem. velle bare ønske det kunne være anderledes og min far havde set mine store anstrengelser på at være den gode datter han ønskede

Anmeld

13. august 2012

Anonym skriver:

tak alligevel, rart at få det vendt. ville ønske der var en løsning

Anmeld

13. august 2012

DitteFisk

Nu rammer jeg sikkert et ømt punkt, men jeg synes da din fars kæreste lyder ganske fornuftig i sit lange og uddybende svar. Måske er der noget du kan tage til dig.

Måske stiller du for høje krav til din nære familie (far)? de skal have lov at være som de er, ligesom du vil have lov at være den du er. 

Jeg forstår godt man kan blive ramt af kommentarer vdr ens personlige børneopdragelse, det har vi nok alle prøvet - tag det med et gran salt, jeg fornemmer det bunder i at du er usikker? 

Hvad er det helt konkret din far skal leve op til for at kunne få titlen som far og have lov at deltage i dit liv? Jeg forstår ikke helt, at det ikke er i orden, at i kun ses engang om måneden ca. 
Jeg elsker min far overalt på jorden, og selvom han kan have svært ved at vise sin kærlighed, så er jeg dog aldrig nogensinde i tvivl om at jeg har den. Sådan noget ligger bare usagt  

Jeg har en svigerfar som ofte kommer med spydige kommentarer og som jeg heller ikke ser sygt frem til at have på besøg, men han er jo som han er, og så ses vi i øvrigt også kun engang hver eller hver anden måned, herregud. 
Jeg har ærlig talt lidt ondt af din far, der nu ikke er inviteret til dit bryllup og er skrevet ud af dit liv bare sådan.. for der skal VIRKELIG noget slemt til, før man afskriver sine forældre efter min mening..

Håber det ordner sig, og at du får tænkt lidt  

Anmeld

13. august 2012

Isabella_mor

Man vælger ikke sine egne forældre, og selvom manden er din bio far er det ikke ens betydning at du skal kæmpe så æang en kamp for at holde fast i et forhold til ham som reelt slet ikke engang eksistere. Ideen om forholdet som du godt kunne tænke dig må du indse at du aldrig kommer til at få... Og det bedste her er helt klart at du bryder forbindelsen..

Det er svært når din fars kæreste så blander sig og akriver både på din fars vegne, og på sin egen.. Hun ligger mange ord i munden på dig, det er en tarvelig måde at påpege de ting hun vil frem til.  

Jeg syntes faktik din far kommer til at fremstå lidt sølle i denne kontekst, og havde din fars kæreste ikke været så dominerende var din far måske en helt anden...

Men det bedste er nok det du allerede har gjort.

Cutte forbindelsen.  

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Nu rammer jeg sikkert et ømt punkt, men jeg synes da din fars kæreste lyder ganske fornuftig i sit lange og uddybende svar. Måske er der noget du kan tage til dig.

Måske stiller du for høje krav til din nære familie (far)? de skal have lov at være som de er, ligesom du vil have lov at være den du er. Min far skal bestemt have lov at være den jeg er, hvilket jeg prøvede på, desværre galte den ikke den anden vej, aldrig noget positivt, kun negativt omkring mig, min person og den jeg er, og mine holdninger, samt måden at gøre tingene på

Jeg forstår godt man kan blive ramt af kommentarer vdr ens personlige børneopdragelse, det har vi nok alle prøvet - tag det med et gran salt, jeg fornemmer det bunder i at du er usikker? Jeg kan sagtens snakke børneopdragelse, og blev mest ramt, af, at tvivlene, omhandlede måden at gøre ting på, og når jeg svarede hvorfor jeg gjorde det, godtog hun ikke, men spurgte konstant ind hvorfor, og ville ikke acceptere jeg ahvde en anden holdning, og gjorde det anderledes, fordi det i hendes verden var forkert, og hun gjorde det rigtige. Hun synes det var underligt at gå til babysvømning, og nedgjorde da vi havde fået lavet dvd under scanning, min far ville gerne se den, og hele vejen sad hun og nedgjorde, og sagde babyen, lignede en alien, var grim, og det var da latterligt at bruge penge på.

Hvad er det helt konkret din far skal leve op til for at kunne få titlen som far og have lov at deltage i dit liv? Jeg forstår ikke helt, at det ikke er i orden, at i kun ses engang om måneden ca. 
Jeg elsker min far overalt på jorden, og selvom han kan have svært ved at vise sin kærlighed, så er jeg dog aldrig nogensinde i tvivl om at jeg har den. Sådan noget ligger bare usagt Vi er enige, dog viser min far, at hans interesse ligger i titlen frem for det at være far eller en bedsteforældre. Det er ok at ses knap så ofte, der jeg står af, er at hans forventninger om, at jeg smider alt, når han lige har tid, holder bare ikke. Samtidig, kommer han så kun lige forbi, er der under 1 time, og bruger alt tid på at tage billeder og video, han kan vise frem. Kan godt forstå mænd er knap så vilde med små børn, men ville gerne holde vores søn, have taget et par billeder, og bagefter var han ikke længere interessant, og var ved at tabe ham, da han så skulle lægge ham fra sig Synes heller ikke egoisme, må overgå i så stor grad, at det går ud over ens næres helbred, feks da han blev skuffet over vi ikke kunne deltage i hans fødselsdagsfest, men grunden var jeg var indlagt, og meget syg, og vores søn, var kommet til verden før tid, og lå også indlagt, men vi kunne jo bare tage ham med et par timer, hvilket selvfølgelig var umuligt. Jeg havde hårdt brug for støtte, men det eneste han og hans kæreste gjorde var at kræve ind. Så ja hvis han vil være en far, må han også have en smule reel interesse for os og hvordan vi har det, ligesom vi andre har for vores venner og familie

Jeg har en svigerfar som ofte kommer med spydige kommentarer og som jeg heller ikke ser sygt frem til at have på besøg, men han er jo som han er, og så ses vi i øvrigt også kun engang hver eller hver anden måned, herregud. 
Jeg har ærlig talt lidt ondt af din far, der nu ikke er inviteret til dit bryllup og er skrevet ud af dit liv bare sådan.. for der skal VIRKELIG noget slemt til, før man afskriver sine forældre efter min mening..

Håber det ordner sig, og at du får tænkt lidt  

Jeg gjorde det heller ikke af god mening, men der var intet samarbejde at komme efter, jeg prøvede virkelig, også i tiden indtil. Fremfor vores ønsker omkring bryllup, som betød meget for os, blev det kun nedrakket, og at bede mig vælge mellem mine 2 fædre var svært, og konstant høre på, at jeg umuligt kunne vælge min stedfar (som har været der som en far for mig hele mit liv og som betyder uendeligt meget) blive nedgjort, og få smidt i hovedet at det var min fars ret at følge mig op, blev for meget. Til barnedåben, som også betød meget, sad min fars kæreste, og lavede sjov, og grinte, og gjorde nar af korpigerne, og altergang. var så respektløst, samtidig var der ingen forståelse, for at jeg blev enormt ked af, min far kom til at slette billedet, hvor min søn bliver døbt, og han skulle selvfølgelig fortælle det på dagen, så jeg blev rigtig ked af det, og kærestens kommentar var, jeg så det sidst, så ved han har taget et, men nu er det væk, men hvad betyder det, for jeg har da heller ikke billeder af mine børn blive døbbet i vand Jeg har intet hørt fra min far, og siden har det været jul, min og min mands fødselsdag, vores søns fødselsdag, den 1 oveni købet, (skrev ikke til min far, da jeg intet havde hørt, havde ellers overvejet at sende et billede af vores søn) vi er blevet gift, og igen blevet forældre, og intet har vi hørt. Da vores søn var født fik vi lavet fotograf billeder, da han blev en måned, og istedet for at være glad, kritiserede han at billedet ikke var sort hvid, men vi havde valgt i brune nuancer da vi synes det var pænt, og var ja bare utaknemmelig, ikke noget pænt, godt nok hang det i stuen, men blev så ked, bare et tak, havde været rart. Overvejer dog stadig om jeg nu til jul, skal sende et billede af børnene, i gave, fra dem til ham. men et sted er jeg også så bange for at blive afvist, da han netop denne gang, viste at mine følelser, betød langt mindre end noget andet, og forstår godt han nok også er blevet såret. hvor er det bare øv, alt jeg ønskede var bare at blive behandlet pænt, og ikke talt ned til konstant

Mange tak for svar og kram

Svarer med rød

ville i øvrigt gerne tage noget til mig, hvis der var realitet i de ting hun skriver, læser man det nærmere, modsiger hun sig selv flere steder, hvilket hun også gør normalt, og kommer med mange negative ting, hvor hun forudser tanker og handlinger, som ikke passer med virkeligheden, af den person jeg er

Anmeld

13. august 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Man vælger ikke sine egne forældre, og selvom manden er din bio far er det ikke ens betydning at du skal kæmpe så æang en kamp for at holde fast i et forhold til ham som reelt slet ikke engang eksistere. Ideen om forholdet som du godt kunne tænke dig må du indse at du aldrig kommer til at få... Og det bedste her er helt klart at du bryder forbindelsen..

Det er svært når din fars kæreste så blander sig og akriver både på din fars vegne, og på sin egen.. Hun ligger mange ord i munden på dig, det er en tarvelig måde at påpege de ting hun vil frem til.  

Jeg syntes faktik din far kommer til at fremstå lidt sølle i denne kontekst, og havde din fars kæreste ikke været så dominerende var din far måske en helt anden...

Men det bedste er nok det du allerede har gjort.

Cutte forbindelsen.  

Tak, desværre fået samme opfattelse af brevet

Har nu ikke set min far siden okt sidste år, på nær hans korte visit i 5 min.

Du har desværre nok ret i jeg aldrig får det forhold til min far jeg ønsker, alt jeg ville var egentlig bare at blive behandlet pænt, ikke talt ned til, og råbt af, men var åbenbart for meget at forlange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.