Hvad kalder I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Victoriasmor88

Joan ( Smallie ) skriver:

Her hjemme hedder det bader og det har noget de lærte i dagplejen og det holdt vi bare ved. Jeg bryder mig ikke om ordet lort og kan levende forstille mig at vi kommer gående på gågaden eller andet sted hvor der kommer mege mennesker og knægten råber til mig moar jeg skal lave lort ej det ville jeg slet ikke kunne have eller jeg skal skide det høre sig bare ikke en børne mund til i min verden.

Og her hedder det også en hundelort men en hest laver jo pære og en ko laver kasser så hvorfor skal mennesker lave lort?

Har det præcis på samme måde.. Kan lige se mig selv stå i faktas kø og min datter pludselig siger at hun skal lave lort. Det ord bruger vi ikke,  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Mariajny

Her kalder vi det for pølser, eller puha..

Anmeld

13. august 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Herhjemme går han selv på e
wc og siger bare; mor jeg skal lige ud og lave pølser..
Og er bare på toilet ;-)

Anmeld

13. august 2012

MomInTheMaking

MorDk skriver:

Herhjemme hedder der Lort! Vores søn siger enten Lort eller Puh...

Og vi brugte ordet Puh i starten fordi han gjorde...

Men i vores verden er Lort ...lort! Sååå derfor hedder det lort

Jeg har stemt "andet" for herhjemme hedder det "puuh" eller "lumse"..

Anmeld

13. august 2012

anynom

MorDk skriver:

Herhjemme hedder der Lort! Vores søn siger enten Lort eller Puh...

Og vi brugte ordet Puh i starten fordi han gjorde...

Men i vores verden er Lort ...lort! Sååå derfor hedder det lort

Nu er Isabel ikke så gammel endnu (næsten 9 mdr), hun forstår nok ikke så meget af det, men vi siger enten "har du skidt" eller "er du ved at skide"
Ikke synderligt pædagogisk, men sådan er det

Anmeld

13. august 2012

Muhmi

Ville sige at Silas har skidt i bleen..

Vores dpmor siger ader, det bryder jeg mig ikke om, jeg synes det lyder meget negativt og jeg vil ikke lære mit barn at det er negativt at skulle på toilettet...

Aner ikke hvad vi kommer til at kalde det... Men måske spørge ham om han skal ud og lave stort? I don't know...

Og vil lige hilse at sige at jeg lærte at det hed at lave pølser da jeg var barn og jeg er altså ikke blevet forskruet og kan sagtens kigge på en pølse man spiser uden at tænke på det der kommer ud af røven...

Og altså... I min verden lyder lort virkelig grimt så det ville jeg ikke kalde det, det synes jeg er noget dyr laver ikke mennesker...

Anmeld

13. august 2012

Sujan

Her kalder jeg det puhbad, eller puhbæ.

Om os selv siger jeg skide.. men synes ikke det lyder så pænt når børn siger det selvom det vel egentlig ikke er et "skældsord"

Anmeld

13. august 2012

DitteFisk

Lort er da ikke et grimt ord, det bruger vi altså herhjemme  

Anmeld

13. august 2012

Glad Giraf

Her hjemme har man bare noget i bleen... Hva det hedder når bleen er væk må vi tage til den tid

Anmeld

13. august 2012

Josesmor

Herhjemme siger vi ADDER. Forbinder det ik med føj for h....., det var ligesom bare den betegnelse vi bedst kunne lidt ;-) 

Så hvorfor siger vi adder???, ja fordi vi ka' :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.