Hvad kalder I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Kay

MorDk skriver:

Tror at vores dreng lærte at det hed puh fordi når vi skiftede ham og han havde lavet lort sagde puuuh ....*S* Fordi det lugtede hihi....

hihi forståeligt

har flere børn på arbejdet der kalder det puhh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Frk.S

Nu kalder vi det ikke så meget endnu, da Freja jo ikke er så gammel endnu (og når det bare er os plejer vi ikke at reklamere med om vi skal "nr.1" eller "nr.2".) 

Men umiddelbart tror jeg bare vi vil kalde det lort. Eller måske pølser - men ved det ikke helt, for i min verden er det jo også noget man spiser.

Men én ting er helt sikkert, vi kommer ikke til at kalde det "prut" - får knopper når folk kalder det "prut" (håber ikke jeg støder nogen).  Hvis man prutter er det KUN luft der kommer ud! 

Anmeld

13. august 2012

MorDk

Frk.S skriver:

Nu kalder vi det ikke så meget endnu, da Freja jo ikke er så gammel endnu (og når det bare er os plejer vi ikke at reklamere med om vi skal "nr.1" eller "nr.2".) 

Men umiddelbart tror jeg bare vi vil kalde det lort. Eller måske pølser - men ved det ikke helt, for i min verden er det jo også noget man spiser.

Men én ting er helt sikkert, vi kommer ikke til at kalde det "prut" - får knopper når folk kalder det "prut" (håber ikke jeg støder nogen).  Hvis man prutter er det KUN luft der kommer ud! 

Smiler... ja der er bare noget man kan få "røde knopper" af... *S*

Hvad andre kalder det er deres sag... men jeg studser alligevel hver gang jeg høre en voksen sige... "Pølser" eller et barn for den sags skyld! Bliver helt dårlig... får i min verden er Pølser nemlig noget man spiser!

Anmeld

13. august 2012

Krussedulle

Syntes lort er et grimt ord! Det kan mine unger tids nok lære!

Jeg spørger om der er prutter i bleen! min mellemste siger bare "hov"

Min store på 5 år siger også at han skal lave prut

Herhjemme kan man slå en prut og lave en prut

Anmeld

13. august 2012

TeamRocket

Vores store på 4 siger prut- og den lille siger ad "Mig ad" og peger på bleen så ved man han skal skiftes
Selv siger jeg vist også bare prut og ad- lort er er så grimt og passer slet ikke ind i mit ordforråd

Da den store var 2-3 år kaldte hun det for prut kugler haha, hun ville gerne være kanin og de laver jo altså kugler

Anmeld

13. august 2012

MorDk

Krussedulle skriver:

Syntes lort er et grimt ord! Det kan mine unger tids nok lære!

Jeg spørger om der er prutter i bleen! min mellemste siger bare "hov"

Min store på 5 år siger også at han skal lave prut

Herhjemme kan man slå en prut og lave en prut

Men hvad er det der gør at du sys Lort er sådan en grimt ord? Det kommer vel an på hvilken sammenhæng man bruger det? Hvad når dyr laver... hvad laver de så?

"Pas på du ikke træder i den hunde...."?

Anmeld

13. august 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Vores store på 4 siger prut- og den lille siger ad "Mig ad" og peger på bleen så ved man han skal skiftes
Selv siger jeg vist også bare prut og ad- lort er er så grimt og passer slet ikke ind i mit ordforråd

Da den store var 2-3 år kaldte hun det for prut kugler haha, hun ville gerne være kanin og de laver jo altså kugler

Hvad laver du så? går du bare ud og laver ad bad eller prut eller?

Anmeld

13. august 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

HAHA

Anmeld

13. august 2012

Tulle28

Vi kalder det at lave en prut eller en luftprut og hun har helt styr på forskellen. Kan slet ikke have når små børn siger lort, synes det lyder SÅ grimt! De gør det jo i vuggestuen (vores ihvertfald), og der var en dag hvor min datter sagde "mor, jeg har lavet en ordentlig lort!" - der var jeg lige ved at besvime og bryde sammen af grin på samme tid:-)

Anmeld

13. august 2012

Krussedulle

MorDk skriver:

Men hvad er det der gør at du sys Lort er sådan en grimt ord? Det kommer vel an på hvilken sammenhæng man bruger det? Hvad når dyr laver... hvad laver de så?

"Pas på du ikke træder i den hunde...."?

Syntes bare ikke at ordet "lort" er passende

Min dreng råber "hunde-alarm" hvis vi går tur og der liggen en bæ på vejen

Og ellers er det også bare en hunde-prut!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.