Stéphanie skriver:
Hvornår begyndte jeres dejlige små pus at tage en lur i stedet for to i løbet af dagen???
Xander er nu 14 måneder og har de sidste par dage ikke ville sove eftermiddagslur, han virker utrolig træt, men vil bare ikke overgive sig, hvilket så resulterer i at han går fuldstændig kold ved en 17 tiden, og står op igen før en hvis mand får sko på. Så hans formiddagslur ligger altså rimelig tidligt.
Synes måske ikke rigtig at det er en holdbar løsning - ofte får han en lur inden han kommer i dp og han bliver senest afleveret kl 7.30 
Og jeg må nok også være ærlig at indrømme at jeg efterhånden er ved at være pænt færdig - han vågner nemlig et sted mellem 2 og 6 gange i løbet af en nat 
Du skriver et sted at han kun sover en time til middag. Er det så det eneste han sover i løbet af dagen? For det er godt nok ikke meget til sådan en ung mand.
Oliver er nu 18 mdr og han sover indimellem stadig to gange om dagen. Han har det sidste års tid været vågen kl 5 hver morgen, det slog aldrig fejl! Så han havde brug for en morgenlur kl 7. I starten da han var et lille års tid, fik han omkring 1½ - 2 timer og igen 2 timer til middagsluren. Nu er han så 18 mdr og hvis han skal have en morgenlur, så kommer han hen at sove i dagplejen kl 7.30 og så kun en time. Så tager han to timer til middagsluren.
Det er så frustrerende en overgang, hvornår gør man det rigtige, hvad er bedst for barnet. Og hvad kan man bedst selv fungere med i løbet af dagen.
Umiddelbart vil jeg sige at du skal putte din søn til en morgenlur når han har været vågen i ca 1½ time om morgenen. Og lade ham sove maks 2 timer. Derefter ville jeg putte ham igen til kl 12-12.30 og så lade ham sove det han kan. Og så burde han kunne holde sig vågen til kl 19 hvor du kan putte ham til nat.
Hvis han nu står i den situation at han ikke kan holde sig vågen længere end til kl 17, så vil jeg altså ikke tøve med at lægge en lur mere ind. Efter min mening bør hans sengetid skubbes, så han har mere tid sammen med jer, så hans spisemønster ikke bliver rykket og så han kan få en normal søvnrytme der også passer ind i dp eller vs.

Anmeld