Fra to lure til en..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.191 visninger
30 svar
0 synes godt om
12. august 2012

Stéphanie

Hvornår begyndte jeres dejlige små pus at tage en lur i stedet for to i løbet af dagen???

Xander er nu 14 måneder og har de sidste par dage ikke ville sove eftermiddagslur, han virker utrolig træt, men vil bare ikke overgive sig, hvilket så resulterer i at han går fuldstændig kold ved en 17 tiden, og står op igen før en hvis mand får sko på. Så hans formiddagslur ligger altså rimelig tidligt.

Synes måske ikke rigtig at det er en holdbar løsning - ofte får han en lur inden han kommer i dp og han bliver senest afleveret kl 7.30

Og jeg må nok også være ærlig at indrømme at jeg efterhånden er ved at være pænt færdig - han vågner nemlig et sted mellem 2 og 6 gange i løbet af en nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Mettefpigen

Hmm.... Her er bassen begyndt i dp d 1 aug og han har meget hurtigt gået ned til 1 lur som ligger ca fra 1130-1330/1430.... Og kommer i seng om aftenen kl 1900....

Anmeld

12. august 2012

Stéphanie

Mettefpigen skriver:

Hmm.... Her er bassen begyndt i dp d 1 aug og han har meget hurtigt gået ned til 1 lur som ligger ca fra 1130-1330/1430.... Og kommer i seng om aftenen kl 1900....

Synes bare Xanders døgnrytme er helt hen i vejret, og kan jo se at han er rigtig træt, men måske han bare ikke er nok træt ..

Anmeld

12. august 2012

Mettefpigen

Hvordan går det i dp? Sover og spiser han godt? Hvor gang tid sover han og på hvilket tidspunkt? Hvad tid sover han til natten og hvad tid kommer han op? Spiser han godt med mad? Og får ganf natflaske?

Anmeld

12. august 2012

Stéphanie

Mettefpigen skriver:

Hvordan går det i dp? Sover og spiser han godt? Hvor gang tid sover han og på hvilket tidspunkt? Hvad tid sover han til natten og hvad tid kommer han op? Spiser han godt med mad? Og får ganf natflaske?

Altså hvis dp-mor er heldig får hun ham til at sove 1 gang ca fra 11.30 - 12.30, han spiser helt fint.

Han er begyndt at falde i søvn - uanset hvor - kl 17.00 - han er vågen mellem 2 og 6 gange om natten - og står op mellem 3.45 og 5.00.

Han er meget tørstig om natten når han vågner så han får vand, han er flere gange blevet tilbudt både mad og mme men vil ikke have noget, og sådan har det været længe

Anmeld

12. august 2012

Mettefpigen

Stéphanie skriver:

Altså hvis dp-mor er heldig får hun ham til at sove 1 gang ca fra 11.30 - 12.30, han spiser helt fint.

Han er begyndt at falde i søvn - uanset hvor - kl 17.00 - han er vågen mellem 2 og 6 gange om natten - og står op mellem 3.45 og 5.00.

Han er meget tørstig om natten når han vågner så han får vand, han er flere gange blevet tilbudt både mad og mme men vil ikke have noget, og sådan har det været længe

Får han så ikk noget aftensmad?

Anmeld

12. august 2012

Stéphanie

Mettefpigen skriver:

Får han så ikk noget aftensmad?

Jo selvfølgelig gør han det jeg er begyndt at lave mad til ham tidligere, kan ikke selv spise på det tidspunkt, så vi andre får lige en time senere

Anmeld

12. august 2012

Mettefpigen

Stéphanie skriver:

Jo selvfølgelig gør han det jeg er begyndt at lave mad til ham tidligere, kan ikke selv spise på det tidspunkt, så vi andre får lige en time senere

Du kan måske ikk rykke maden til kl 17? Det kan være det kan holde ham vågen... Eller et bad?

Anmeld

12. august 2012

Mettemus

Stéphanie skriver:

Hvornår begyndte jeres dejlige små pus at tage en lur i stedet for to i løbet af dagen???

Xander er nu 14 måneder og har de sidste par dage ikke ville sove eftermiddagslur, han virker utrolig træt, men vil bare ikke overgive sig, hvilket så resulterer i at han går fuldstændig kold ved en 17 tiden, og står op igen før en hvis mand får sko på. Så hans formiddagslur ligger altså rimelig tidligt.

Synes måske ikke rigtig at det er en holdbar løsning - ofte får han en lur inden han kommer i dp og han bliver senest afleveret kl 7.30

Og jeg må nok også være ærlig at indrømme at jeg efterhånden er ved at være pænt færdig - han vågner nemlig et sted mellem 2 og 6 gange i løbet af en nat

Laurits startede i dagpleje da han var 12 mdr, og gik fra to lure til en ca. 3-4 uger efter han startede. Det gik egentligt fuldstændig smertefrit, fordi han jo legede sammen med de andre børn og derfor ikke rigtig opdagede at han var træt. Det har betydet, at han sover meget bedre til middag end han gjorde før. Tidligere sov han sin lange lur om formiddagen og kun helt kort over middag, hvilket resulterede i at han tit var halvtræt, pylret osv. sent på eftermiddagen/tidligt om aftenen. Efter han har droppet luren om formiddagen, sover han 2½-3 timer over middag og er i meget bedre humør sidst på dagen.

Men jeg synes da bare i skal prøve at se hvad der sker. Hvis det ikke fungerer, er det vel fordi han stadig har brug for at sove om formiddagen

Anmeld

12. august 2012

modesty

Hvorfor rykker I ikke luren kl. 11:30 til senere? Det er måske for lang tid for ham at skulle holde sig vågen fra 12:30 til put.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.